Gå til innhold

Søke jobb som gravid/i permisjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er høygravid, og jobber i helsevesenet. Permisjonen er startet, så jeg føder når som helst. Problemet er at jeg kun har en fast 60% stilling, og nå har drømmejobben blitt lyst ut, i en full fast stilling. Jeg må jo søke på den, men hva skriver man i søknaden? Skal jeg nevne graviditet og permisjon, eller vente til de eventuelt kontakter meg for intervju? Jeg kan jo ikke starte før til våren 2020. Har andre bekjente som har fått jobbtilbud som gravide, men aldri i helsevesenet 🙄. Det er sikkert et flust av søkere der. Samtidig er jeg veldig godt kvalifisert, og ville sikkert fått den hvis jeg ikke var gravid. 

Anonymkode: ac453...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville søkt uten å si noe i selve søknaden - om du har åpenbart lengst ansiennitet osv så kan det tenkes at det blir vnskelig å si nei til deg.

Men jeg er i samme situasjon som deg - ikke med et fagområde som er såpass spesielt at de headhunter noen i min «kategori» og dermed blir man gjerne silt ut. Det betyr ikke at man skal la være å prøve :) 

Anonymkode: 3d8bd...231

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte og fikk jobb i permisjonen, men baby var riktignok noen måneder gammel da jeg sendte inn søknaden. Jeg skrev noe slikt som «Er for tiden i permisjon, men er tilbake i jobb fra februar 2019». Så man kan få jobb ved å si at man er i permisjon! 

En ansettelsesprosess kan jo fort ta noen måneder, så det er bare å prøve! 

 

Lykke til med baby og jobbsøk!

Anonymkode: 657f7...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...