Gå til innhold

Dalai Lama : masseinnvandring truer europas framtid.


julia83

Anbefalte innlegg

Putin er visst av noe av samme oppfatning https://time.com/5616982/putin-liberalism-g20/

«Merkel’s decision “presupposes that nothing needs to be done. That migrants can kill, plunder and rape with impunity because their rights as migrants have to be protected,” said Putin. “Every crime must have its punishment. The liberal idea has become obsolete,” he added.»

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Madame Butterfly skrev:

Putin er visst av noe av samme oppfatning https://time.com/5616982/putin-liberalism-g20/

«Merkel’s decision “presupposes that nothing needs to be done. That migrants can kill, plunder and rape with impunity because their rights as migrants have to be protected,” said Putin. “Every crime must have its punishment. The liberal idea has become obsolete,” he added.»

Du siterer Putins oppfatning av europeisk politikk. Du tenker den mannen er beundringsverdig? Du er ikke det minste kritisk til ham, eller ser hva han ønsker for seg og sin stat?

Endret av Alivamale
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Alivamale said:

Du siterer Putins oppfatning av Europeisk politikk. Du tenker den mannen er beundringsverdig? Du er ikke det minste kritisk til ham, eller ser hva han ønsker for seg og sin stat?

Jeg er ikke full av beundring av av Vladimir Putin. Må man være det, for å sitere noen? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Madame Butterfly skrev:

Jeg er ikke full av beundring av av Vladimir Putin. Må man være det, for å sitere noen? 

Mulig jeg tolket det feil, men når man siterer Putin mht europeisk politikk, tenkte jeg det var tilfelle. Beklager om jeg trakk forhastede slutninger.

Jeg siterer aldri Pol Pot, for eksempel. Eller Trump.

Endret av Alivamale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2019 den 23.18, 007_008_007 skrev:

Han kan ikke være så klok når han ikke ser det store bildet. Istedenfor å peke på selve "sykdommen" som er krigshisserne, påpeker han symptomene. Kan ikke være mye klok da. Jeg hadde forventet mye mer av en person som vet hva lidelse innebærer. Nå viste han at han bare en vanlig dødelig mann, ikke noe stort med han.

Selfølgelig er han en vanlig dødlig mann.  Han påpeker et alvorlig problem, ingen tvil om det. 

Årsakene til folkevandringen er sammensatt smeltedigel av ækonomisk innvandring, etnisk utrensking, borgerkrig, diktatur, hungersnød etc.  Men den største fremtidige årsaken er en ukontrollert befolkningsvekst.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er fordi befolkningen tenker for mye på sex, som er årsaken til at det er mange stater der som har store problemer, er vel heller tvilsomt. 

Islam er nok mer en forsterkende faktor, enn en årsak, jeg vet ikke. Det ser ut til at det jevnt over går bedre med de ikke muslimske land.

Det jeg derimot er overbevist om, er at den voldsomme folkevandring vi er vitne til nå gagner ingen. Verken opprinnelsesland eller ankomstland.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Madame Butterfly skrev:

Om det er fordi befolkningen tenker for mye på sex, som er årsaken til at det er mange stater der som har store problemer, er vel heller tvilsomt. 

Islam er nok mer en forsterkende faktor, enn en årsak, jeg vet ikke. Det ser ut til at det jevnt over går bedre med de ikke muslimske land.

Det jeg derimot er overbevist om, er at den voldsomme folkevandring vi er vitne til nå gagner ingen. Verken opprinnelsesland eller ankomstland.  

Mennesker vil søke lykke. Det gjorde nordmenn, svensker og finner i USA. Og irer. De måtte klare seg selv. De fleste klarte seg bra, noen ikke.

Jeg er for at man skal hjelpe mennesker i nød, og de som er forfulgte i sitt eget land. De vi tar inn, skal vi også kunne følge skikkelig opp.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2019 den 14.07, julia83 skrev:

Dalai Lama med klar tale, Europas framtid er truet av høy innvandring fra Afrika og muslimske land.

 

 

Helt enig. Steng grensene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2048 er vi blitt 9 milliarder mennesker på jorden. Jeg tror dagens klimaangst er en metafor for innvandringsangst. En masseinnvandring fra fattige land vil kvele de velfungerende vestlige demokratiene. Når EU åpenbart ikke greier å stenge ute de økonomiske flyktningene må det jo gå til helvete før eller siden. Ironisk nok ble EU startet for å skape fred etter andre verdenskrig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Alivamale Jeg mener at det ikke går an å sammenligne de som drar fra Afrika nå for å søke lykken i Europa, med de som dro fra Europa til Amerika for lenge siden. 

Det er temmelig fullt i Europa, her er ikke jobber og mulighetene består seg i all hovedsak i velferd og kriminalitet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2019 den 14.16, 007_008_007 skrev:

Mon tro om han hadde sagt det samme under kolonitiden? Afrikas fremtid er truet av europeere? Latin-Amerikas fremtid er truet av conquistadores?

Fra spøk til alvor. Det er skuffende at en klok mann som Dalai Lama ikke retter skytset og kritikken mot de som starter kriger.

Latin-Amerika er et produkt av conquistadorenes erobringer. Aztekerne og inkaene viste seg derimot å ha veldig god grunn til å føle sin fremtid truet av av conquistadorene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2019 den 4.26, Tanuki skrev:

Han ser det store bildet, nemelig at dersom han sier at flyktinger bare kan bli i deres "nye" hjem så vil kineserne bruke det mot ham og tibetanerne. Han har hele tiden kjempet for at tibetanerne som flyktet en dag skal kunne dra hjem til Tibet. 

Jeg tror også det er mer relevant å tolke disse uttlalelsene fra Dalai Lama i forhold til innenriksforhold i Tibet/Kina enn innvandringspolitikk i Vesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for nedsettende innlegg, hatefulle innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Klossmajor said:

Jeg tror også det er mer relevant å tolke disse uttlalelsene fra Dalai Lama i forhold til innenriksforhold i Tibet/Kina enn innvandringspolitikk i Vesten.

ja, definitivt. men her inne er det ikke mange som greier å tenke med alle hjernecellene sine så fort innvandring blir nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2019 den 14.16, 007_008_007 skrev:

Mon tro om han hadde sagt det samme under kolonitiden? Afrikas fremtid er truet av europeere? Latin-Amerikas fremtid er truet av conquistadores?

Ja, det tro jeg han hadde sagt. Når det gjelder for Afrikas befolkning så utgjør hvite ca 0.44 % av befolkningen , men trender tyder på at denne ørlille minoriteten snart forsvinner og at Afrika blir helt tomme for hvite. Noe å tenke på for de som plages av at familiearrangementer i Norge er for blenda hvite.

Når det gjelder f.eks. de nord-amerikanske  indianer stammene, er deres siste 200 år gamle historie en tragedie. Jeg håper Europa lærer av historien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like barn leker best. Historien viser oss bare gang på gang, at dette med innvandring ikke fungerer. Det vil alltid være de etniske innbyggerne dette går ut over. Dette burde en forstå, ved også å ta bla. de etniske indianerne i USA som eksempel. Det beste er å la folk bo blant sine egne, folk som er lik dem selv.

Det vil alltid være dem som er for innvandring, men en må ikke glemme at det er dem som er imot dette også. Å tvinge en vare som ikke er bestilt på en kunde, er da ikke rett. Å være imot innvandring betyr heller ikke automatisk rasist. En kan være imot innvandring men samtidig ikke være rasist, selv om mange vil like å ha alle til å tro at alle da er rasister uansett.

Hvis en ikke kan være kritisk til andre raser eller innvandring, uten å bli stemplet for noe, selv om kritikken er fakta og berettiget, da nytter det ikke engang å hjelpe. Da er det nytteløst. En burde ikke strupe debatten bare fordi en ikke liker budskapet. Noen ganger må det sies rett ut, for at virkeligheten skal tas inn

Vi ser mye kritikk mot hvite, men vi går da ikke bananas av den grunn. Andre raser enn hvite, er heller ingen minoritet i verden. Afrikanere er kanskje en minoritet i Norge, men ikke i verdenssammenheng. Hvite er en minoritet i verdenssammenheng, men ikke i Norge, et av våre tilhørssteder.

Hvis man er oppriktig, med å ikke ville gjøre samme feil mot Europas hvite befolkning, slik man gjorde mot indianerne i USA, så hadde man ikke tillatt innvandring til våre deler av verden. Kanskje på tide at hvite da innvandrer i millionvis til både Afrika og midtøsten, og tar del i våres rettigheter der. At det bare er Europa og de "hvites land" som skal godta all denne innvandringen, er jeg veldig betenkelig til, når det kommer til hva som er motivet og bakgrunnen for dette, fra våre verdensledere.

Hadde verdenslederne sagt rett ut, hva som er hensikten med innvandringen, og hva som ønskes å oppnås, da tror jeg ikke befolkningen hadde vært så positiv alikevell.

Endret av TrekStar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 27.6.2019 den 23.18, 007_008_007 skrev:

Han kan ikke være så klok når han ikke ser det store bildet. Istedenfor å peke på selve "sykdommen" som er krigshisserne, påpeker han symptomene. Kan ikke være mye klok da. Jeg hadde forventet mye mer av en person som vet hva lidelse innebærer. Nå viste han at han bare en vanlig dødelig mann, ikke noe stort med han.

Da er det jo god ide å følge ønskene til krigshisserne og gjøre landet om til midt østen. Så kan de ignorere din stemme enda mer neste gang de skal finne på ugang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
På 29.6.2019 den 21.21, Stina234 skrev:

Selfølgelig er han en vanlig dødlig mann.  Han påpeker et alvorlig problem, ingen tvil om det. 

Årsakene til folkevandringen er sammensatt smeltedigel av ækonomisk innvandring, etnisk utrensking, borgerkrig, diktatur, hungersnød etc.  Men den største fremtidige årsaken er en ukontrollert befolkningsvekst.  

Nei, han blir ikke ansett som en dødelig mann av tibetianerne. Dalai Lama ses jo på som en reinkarnasjon av et eller annet.

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dalai Lama har denne gangen helt rett. Noe alle som lever i Europa burde se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2019 den 14.16, 007_008_007 skrev:

Mon tro om han hadde sagt det samme under kolonitiden? Afrikas fremtid er truet av europeere? Latin-Amerikas fremtid er truet av conquistadores?

Fra spøk til alvor. Det er skuffende at en klok mann som Dalai Lama ikke retter skytset og kritikken mot de som starter kriger.

Selvfølgelig ville han sagt det samme om kolonitiden. All er vel enige om at den ikke var bra for indianerne å bli kolonisert. De opprinnelige kulturene der ble jo fullstendig rævkjørt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...