Gå til innhold

Hvordan bli enige om antall barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 27.6.2019 den 12.43, AnonymBruker skrev:

Her har vi bare ett barn, og mannen vil ikke ha fler for det første året har vært så slitsomt.. det er forferdelig vondt og vanskelig å tenke på at jeg ikke får et barn til, og at barnet mitt ikke får søsken. 

Det er fryktelig urettferdig at én person skal bestemme for begge to, men det er ikke akkurat så lett å få til et kompromiss. Går dårlig å få en halv unge... 

Anonymkode: 3cabc...e97

Ånei så fælt. Kan du ikke si at du tar hovedansvaret første året med ny baby, mens han tar seg av storesøskenet? Blir jo ofte slik uansett når man får nr to..

Anonymkode: 3e5e9...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner jeg stusser litt på dere som på død og liv skal ha tre eller fire barn. Jeg kan skjønne at man ønsker to når man først har fått ett, for da har barna søsken, men flere enn som så må jo bare være en bonus - ikke noe man setter himmel og jord i bevegelse for. To friske barn er en gave, og å skulle risikere ekteskapet for å få enda flere, er for meg en merkelig prioritering. Hva med å nyte den familien man faktisk har, respektere partnerens nei, og så vende blikket utover mot andre ting enn unger? Er det ikke flere ting dere vil oppleve, både individuelt og som par?

For meg virker det som enkelte (ofte kvinner) bruker barn som "fyll" i livet, eller blir hekta på babytiden og alltid må sette en ny baby til verden for å få oppleve det igjen og igjen.

Anonymkode: d09b7...9bb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...