Gå til innhold

Omskolere meg til logoped? Barnehagelærer/ped først?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er noe helt annet, har en bachelor i sykepleie og en veldig teoretisk mastergrad med emner innen teknologi, naturvitenskap og statistikk. 

Jeg ble sykmeldt pga kreft for en stund siden. Har begynt å jobbe litt igjen, men pga langpendling tviler jeg på at jeg vil greie å pendle så langt i tillegg til å ha full jobb. 

Ser at de stadig lyser ut stillinger som logoped og innen spesialpedagogikk i alle kommunene i nærheten, så det er nok stor manko på dette. Har blitt mer og mer interessert i språk og kommunikasjon da vi har en i slekta som bruker talemaskin, så jeg har litt lyst til å omskolere meg.

Vet noen hvordan jeg kan gå fram? Er på AAP nå. Kan jeg kun ta PPU og så master i logopedi, eller må jeg ta barnehagelærer først eller spesialpedagogikk først?

Synes dere det har vært greit å få jobb? Trives dere?

Kjenner at to år kan gå greit, men fem nye år blir litt voldsomt. 

Anonymkode: 4f812...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Logoped er en mastergrad så du må ha relevant bachelor først, ja. 

 

Anonymkode: 5079f...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg tror du kan komme deg inn på master i spes.ped hvert fall med bakgrunnen din, evt. Med noen få tilleggspoeng i pedagogikk. Du burde kontakte den aktuelle utdanningsinstitusjonen du vil begynne på og få svar på hva du burde gjøre. 

Ntnu TROR jeg godtar bachelor i sykepleie + praksis som opptaksgrunnlag. 

Anonymkode: 02081...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Logoped er en mastergrad så du må ha relevant bachelor først, ja. 

 

Anonymkode: 5079f...1b4

Ved UIB er sykepleie relevant bachelor før master i logopedi. Hvorfor skriver du så nedlatende?

Anonymkode: c48bf...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...