Gå til innhold

Har du angret på at du IKKE fikk barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det blir flere og flere frivillig barnløse her i Norge, men har du angret deg i ettertid for at du ikke fikk barn når du fortsatt hadde muligheten? Hvis ja, hvorfor?

Anonymkode: 5c26a...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 40 og foreløpig angrer jeg ikke. Vet jo ikke hvordan det vil føles om 10-20år. For enkelte uten barn kan høytider bli stusselige om mange i familien etterhvert faller fra. Jeg og mannen har mange søsken så det er alltid noen å feire jul med. Vi kjenner og flere par uten barn og det er ingenting i veien for å feire jul med venner i fremtiden heller. Man skal huske på at det har blitt mer og mer vanlig at undgom flytter utenlands og ofte finner kjærligheten der, så man har ingen garanti for å ikke bli ensom med barn. 

Jeg har helt siden starten av 20årene tenkt at barn ikke var noe for meg. Er flink med barn, men å ha egne har aldri fristet. 

Anonymkode: 9f648...8ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg angrer. Er 42 nå så det er vel for sent. Tenkte jeg ikke ønsket barn, men det viste seg at jeg bare ikke hadde truffet riktig mann. Nå angrer jeg skikkelig :( 

Anonymkode: 8d5a2...557

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke angret så langt, nå er jeg 51. Jeg er veldig glad i barn, er tante, grandtante, har fulgt flere venners barn ganske nært - men jeg har aldri følt at det å bli mor var viktig eller rett for meg.

Anonymkode: 2fe56...167

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer, jeg er 49 år og har prøvd i 10 år nå. (Gitt opp nå da.) Jeg fant ut da jeg var 38 år at jeg ønsket barn, mannen ble veldig glad, så vi satte i gang med prøvingen. Gikk ett år og det skjedde ingenting. Dro til gyn som sa at alt så bra ut, mannen testet seg og alt var bra der og. Fikk beskjed om å komme tilbake om 6 mnd hvis ikke noe hadde klaffet innen da. Endte med at vi dro tilbake etter 6 mnd. Alt så fortsatt bra ut, masse egg, men østrogen nivået var ikke like høyt som det var for 6 mnd siden. Begynte da og ta sprøyter, ingenting skjedde. Fikk tilbud om prøverør, prøvde tre ganger, fosteret ville ikke feste seg i livmoren min. Ga opp det der, og alt egentlig. Endte med at jeg gikk i en stor depresjon, ble sykemeldt. Er tilbake på beina nå, men kjenner det gjør vondt langt inn i hjerterota at jeg aldri skal oppleve å bli mamma.

Anonymkode: c5cfd...a95

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg skal være absolutt helt 100% ærlig, så ja. Det er en liten bit av meg som angrer. Jeg ble uventet singel i en alder av 37 Nå føler jeg meg utrolig alene. Mine gjevnaldrende har fult opp med små barn og uten mannen min så har jeg ingen jeg er veldig nær lenger. Hadde jeg hatt barn hadde jeg i alle fall hatt én virkelig nær relasjon. 

Anonymkode: 5ed02...e89

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei absolutt ikke, jeg tok valget mitt veldig tidlig og mannen min har heller aldi hatt lyst på barn pga. kaotisk oppvekst og en far som stakk av når han var 3 år.

Vi har nok av tantebarn og vi er hele familiens favorittbarnevakter 🌼

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er min store sorg i livet. Var sammen med en mann som utsatte og utsatte. Vi ble til slutt enige om å leve uten barn. Da jeg var 39 ble jeg dumpet for en yngre en gitt. 

Han er nå 43 og tobarnspappa. Jeg er like gammel, singel og barnløs. Venner er opptatt med familielivet, og det er ikke så lett å finne nye. Så har blitt veldig ensom. 

Anonymkode: 5ddb6...fc5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer ikke nå. Mann 43. Kan komme, men jeg kjenner for mange som har fått barn og anser seg som rettløse etter samlivsbrudd. Dersom det er 50% mulighet samlivsbrudd, og kun 1 av 10 bor hos far og 2 av 10 hos begge, så får jeg like gjerne la være å få barn. Kan ikke savne et barn som ikke er skapt. De jeg kjenner,  kjenner seg igjen i dette med noen små endringer Mammas masterplan Det er lovgivningen som kan la dette skje og jeg tror ikke på store endringer i den neste barneloven som kommer neste år. 

Ja, flere ønsker ikke å være sammen med meg, da jeg ikke ønsker barn slik det er nå og snart er jeg vel for gammel til å finne meg en jente som ikke er for gammel selv.

Anonymkode: 76d0b...d90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt å få barn i et samfunn der staten skal oppdra og rekruttere slaver. Nei, jeg er glad jeg ikke har barn i dag, samtidig som det ville vært en stor glede, hvis samfunnet var annerledes. 

Anonymkode: 202f1...305

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som angrer: Dere burde se på muligheten for å bli fosterforelder. Man kan også bli dette som enslig :) 

Anonymkode: 4854a...d54

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er min store sorg i livet. Var sammen med en mann som utsatte og utsatte. Vi ble til slutt enige om å leve uten barn. Da jeg var 39 ble jeg dumpet for en yngre en gitt. 

Han er nå 43 og tobarnspappa. Jeg er like gammel, singel og barnløs. Venner er opptatt med familielivet, og det er ikke så lett å finne nye. Så har blitt veldig ensom. 

Anonymkode: 5ddb6...fc5

Huff, dette var utrolig trist å lese..

Anonymkode: 5c26a...7a7

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angre er ikke riktige ordet for noe jeg ikke hadde et reelt valg om. :( 

Anonymkode: 353a2...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg angrer. Er 42 nå så det er vel for sent. Tenkte jeg ikke ønsket barn, men det viste seg at jeg bare ikke hadde truffet riktig mann. Nå angrer jeg skikkelig :( 

Anonymkode: 8d5a2...557

Du kan jo sjekke deg hos gyn, kanskje du er heldig 

Anonymkode: bd545...26a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har bare fått barn med en dame. Angrer på at jeg ikke skifta litt. Synes alle menn som fortjener det bør ha kull med flere damer. Tre kull med tre forskjellige damer i løpet av 30 år bør være målet.

Anonymkode: 7671d...f30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Angrer ikke nå. Mann 43. Kan komme, men jeg kjenner for mange som har fått barn og anser seg som rettløse etter samlivsbrudd. Dersom det er 50% mulighet samlivsbrudd, og kun 1 av 10 bor hos far og 2 av 10 hos begge, så får jeg like gjerne la være å få barn. Kan ikke savne et barn som ikke er skapt. De jeg kjenner,  kjenner seg igjen i dette med noen små endringer Mammas masterplan Det er lovgivningen som kan la dette skje og jeg tror ikke på store endringer i den neste barneloven som kommer neste år. 

Ja, flere ønsker ikke å være sammen med meg, da jeg ikke ønsker barn slik det er nå og snart er jeg vel for gammel til å finne meg en jente som ikke er for gammel selv.

Anonymkode: 76d0b...d90

Dette med lovverket er den største grunnen til at kompiser av meg ikke tør å få barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Trøndere1 skrev:

Dette med lovverket er den største grunnen til at kompiser av meg ikke tør å få barn. 

Jøss...hvilke menn er det dere henger med?

Jeg kjenner faktisk ingen par som ikke har delt omsorg når de har vært sammen en stund før de fikk barn. 

Anonymkode: 14336...34c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...