Gå til innhold

Urimelig reaksjon av min samboer ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er sommerferie nå, så hva mener du med etter skoletid...? 

Anonymkode: fc58c...4df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om han overreagerer, er jeg litt enig i dette. Det tar maks en time å rydde et lite rom, ikke tre dager og still going. Det må nesten ha vært ekstremt rotete eller så har det ikke blitt ryddet. Det er viktig at barn lærer seg å rydde, de får god bruk for det senere i livet.

Anonymkode: c8be2...c60

Enig i dette...

Her tipper jeg det ligger mer bak, særlig når Ts innrømmer hun er sløv på å følge opp. Har på følelsen at dette bare var det som fikk det til å renne over for samboeren. Barnslig ja og dumt ja med tanke på svigerforeldre i samme hus.

Tror Ts og datteren bør gå en runde ang rydding når datteren har brukt tre dager og fremdeles flyter rommet med matbokser og boss

Anonymkode: f4543...852

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren din fikk nok.

Enkelt og greit.

Jeg forstår ham. 

 

Anonymkode: 6382b...68f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør gjøre èn eneste ting, ts - vise ungen din at slik får ingen behandle h'n!  Ungen kommer til å bli fryktelig utrygg av å måtte leve med en sånn gærning i hus.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnets rom er barnets rom, og din samboer har ingen ting der å gjøre. 

At din samboer er så psykisk ustabil at han oppfører seg som det min ettåring i trassalder gjør, er langt fra normal oppførsel. 

Fellesarealer= samboer kan kreve rydding

Privat rom= samboer har ingen ting på din datters pikerom å gjøre. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre dager med rydding, og rommet flyter forsatt med boss og matbokser? Selv om det er barnets rom, så er det ikke greit om det er skittent og flyter over. Her bør du ta tak og få inn bedre rutiner + at barnet hjelper til ellers i huset.

Reaksjonen til samboeren din. Jeg skjønner at han får nok, men det er en overreaksjon som er helt uakseptabel!!

Anonymkode: 1172c...6e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tre dager med rydding, og rommet flyter forsatt med boss og matbokser? Selv om det er barnets rom, så er det ikke greit om det er skittent og flyter over. Her bør du ta tak og få inn bedre rutiner + at barnet hjelper til ellers i huset.

Reaksjonen til samboeren din. Jeg skjønner at han får nok, men det er en overreaksjon som er helt uakseptabel!!

Anonymkode: 1172c...6e3

Hvorfor skal samboeren få nok fordi hennes rom er uryddig? Han har ingen ting med hennes rom å gjøre. 

Ja, ts bør få inn bedre rutiner hos sitt barn, men "den fremmede mann i huset" har ikke noe på sin samboers datters rom å gjøre. Rett og slett. 

Anonymkode: bf190...e08

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker på meg at TS er ufattelig sløv, tar lite styring over barnet som tillater at hun bruker over 3 dager på å rydde rommet.

Mor syr enorme puter under armene på barnet. Mor ønsker å være barnets beste venn, når hun egentlig skal være barnets beste mor. To vidt forskjellige ting. 

1 - 0 til stefar. 

 

Anonymkode: 5b73a...2a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken stefar eller mor har noe på barnerommet å gjøre. Så lenge det holdes hygenisk, er det godt nok. 

Stefars reaksjon var meget urimelig ja. Hadde sterkt vurdert særbo-status etter noe slikt. Hadde krevd at han hadde erstattet det som ble revet ned og ødelagt. 

 

Barnet må få ut alt av matrester og slikt, også støvsuge bort de verste hybelkaninene fra soverommet. 

Anonymkode: 5fc74...ec0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fremmede mann i huset?! Hjelpes, er det slik man skal se på steforeldre? 😳 

Du må ta tak, rydde rommet skikkelig sammen med datteren din. Hun kan tydeligvis ikke rydde, og da må du lære henne det. En ryddeplan på veggen hjelper null og niks dersom det fortsatt er matbokser på rommet etter tre dager. Jeg skjønner godt at samboeren din blir irritert når du er så tafatt i oppfølgingen. 

MEN han overreagerer veldig. Han har ingen rett til å rive ned ting fra veggene eller kaste ting. Han skal ikke bli sint for småting, og han skal ikke gjøre barn utrygge. Du er nødt til å ta tak her også. Fortell ham klart og tydelig hvor grensene går, og sørg for at han forstår at han har gått langt over grensene denne gangen. 

Jeg er stemor og biologisk mor. Jeg går inn på rommene til mine 12-åringer som jeg vil. Er de hjemme banker jeg på først. Rommene er i MITT hus, så jeg har full rett til å gå inn der. Snoke gjør jeg ikke, og det vet mine unger godt. De får beskjed om å rydde, og gjør de det ikke vet de at jeg kommer til å gjøre det. I den alderen er det ikke så veldig kult at mamma/stemor rydder, finner skitne truser under senga og åpner skuffer for å legge på plass ting, så det gjør mine barn selv. Da holder jeg meg unna. Min stedatter er opptatt av privatliv, hennes skuffer har jeg aldri vært i. Hun rydder selv. Min sønn er ikke så nøye på det, så der rydder jeg stadig vekk.

Det handler om kommunikasjon, og her har du feilet. Brett opp ermene og ta tak. Det er du som er bindeleddet mellom disse to menneskene, det er du som er grunnen til at de bor sammen. Dermed er det ditt ansvar. 

Anonymkode: bd007...650

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal samboeren få nok fordi hennes rom er uryddig? Han har ingen ting med hennes rom å gjøre. 

Ja, ts bør få inn bedre rutiner hos sitt barn, men "den fremmede mann i huset" har ikke noe på sin samboers datters rom å gjøre. Rett og slett. 

Anonymkode: bf190...e08

Er rommet skittent, så er det ikke bare barnet sin sak!

mener selvsagt fortsatt at stefar overreagerer. Men at han reagerer er helt forståelig!

Anonymkode: 1172c...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, barnet har brukt TRE dager på å rydde rommet uten å blir ferdig? Det er helt åpenbart at barnet ditt IKKE har ryddet i tre dager! I såfall må det rommet ha sett helt forferdelig ut i utgangspunktet.

Samboeren din er drittlei, dråpen her rent over begeret, og det er åpenbart ikke bare hans feil, men DIN som ikke oppdrar barnet ditt. Jeg skjønner samboeren din veldig godt!

 

Anonymkode: e57d6...f0d

Helt enig med deg! Husker godt at det kunne renne over for mine foreldre hvis de hadde mast på meg lenge om å gjøre noe. 

Og skjerp dere som mener at dette er "farlig" og at dette minner om en psykopat. Dette minner meg om en helt vanlig person som fikk nok og ble sur til slutt. 

Anonymkode: 974de...fa8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, vintage skrev:

Du bør gjøre èn eneste ting, ts - vise ungen din at slik får ingen behandle h'n!  Ungen kommer til å bli fryktelig utrygg av å måtte leve med en sånn gærning i hus.

Gærning? Nå må du gi deg. Det er helt vanlig at man får nok og blir sint til slutt. Man bruker da ikke tre dager på å rydde et rom og når det liksom er ferdig ryddet, så er det masse matbokser og dritt der inne! 

Anonymkode: 974de...fa8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sinsiew skrev:

Barnets rom er barnets rom, og din samboer har ingen ting der å gjøre. 

At din samboer er så psykisk ustabil at han oppfører seg som det min ettåring i trassalder gjør, er langt fra normal oppførsel. 

Fellesarealer= samboer kan kreve rydding

Privat rom= samboer har ingen ting på din datters pikerom å gjøre. 

Det er jo deres hus. Selvsagt skal det se greit ut! Hvis mine foreldre ikke hadde noen ting på mitt rom å gjøre da jeg var liten, så hadde man ikke klart å åpne romdøra. Er helt normalt at "private" rom skal se ok ut og være ryddig. Barna må jo lære seg før eller siden å ha alt på stell, de skal jo flytte ut en gang. 

Og gi deg med denne "psykisk ustabil" greia di. Han er da ikke ustabil for å få nok! Hvis du mener dette er å være psykisk ustabil, ja da er det ikke mange stabile igjen her i landet.

Anonymkode: 974de...fa8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo deres hus. Selvsagt skal det se greit ut! Hvis mine foreldre ikke hadde noen ting på mitt rom å gjøre da jeg var liten, så hadde man ikke klart å åpne romdøra. Er helt normalt at "private" rom skal se ok ut og være ryddig. Barna må jo lære seg før eller siden å ha alt på stell, de skal jo flytte ut en gang. 

Og gi deg med denne "psykisk ustabil" greia di. Han er da ikke ustabil for å få nok! Hvis du mener dette er å være psykisk ustabil, ja da er det ikke mange stabile igjen her i landet.

Anonymkode: 974de...fa8

Enig med deg, haha. Dette ble bare alt for dumt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du fremstiller noen av dere tre som oppegående i denne saken, Ts. Det er åpenbart at både du og tenåringen har en tålegrense langt under det normale når det gjelder hygiene.

Du sier tenåringen har ryddet etter skoletid tre dager denne uka (det er forresten sommerferie fra skolen nå!), hvordan kan det da ligge matbokser igjen på rommet hennes? Dette er faktisk ikke greit, og stefar er vel rett og slett drittlei av å leve i en svinesti. Han på sin side, hadde en alt for utagerende oppførsel. Attpåtil skjedde dette mens dere hadde besøk. Jeg tenker mitt om hva slags folk dere er, beklager å måtte si det.

Anonymkode: 44bc5...89b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samboeren din oppfører seg ganske tjaaa... hva skal jeg si. arrogant, uempatisk osv osv, spesielt med tanke på at foreldrene dine er på besøk og spesielt når ett barn er involvert i det heler.

Samtidit nekter jeg å tro at hans reaksjon kommer bare av at barnet ikke har ryddet rommet? Det er nok noe som har bygd seg opp over tid. Han har nok sine grunner, og dette var muligens dråpen som fikk det til å renne over.

Anonymkode: 9d285...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Dere burde definitivt holde ryddeavtalen og beklage at dere ikke har holdt den avtalen.

Hans atferd var uansett uakseptabel og han bør si unnskyld både til deg og barnet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig å ha det rotete på rommet, så lenge det bare er hygienisk greit der. Jeg hadde selv kaos da jeg var i tenårene, men er vel en av de mest ryddige nå. Våre gutter får selv bestemme hvordan de vil ha det, dvs de kan bli oppfordret til å rydde, men vi "klikker" ikke om de gjør det før de selv finner ut av det. Og vet dere hva; de er faktisk helt greie ungdommer, som jeg tror skal greie seg fint her i verden. Den stefaren der må ha flere problemer enn bare rotet på det rommet...

Anonymkode: 7aba7...2df

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gærning? Nå må du gi deg. Det er helt vanlig at man får nok og blir sint til slutt. Man bruker da ikke tre dager på å rydde et rom og når det liksom er ferdig ryddet, så er det masse matbokser og dritt der inne! 

Anonymkode: 974de...fa8

Selvsagt er han en gærning når han oppfører seg så ustabilt at han går fysisk til verks på rommet, til og med når det er gjester i hus. 

Selve ryddingen og avtalen har jeg ikke tatt stilling til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...