Gå til innhold

Hva slags dyne til spedbarn i varmt soverom


270919

Anbefalte innlegg

Så mange valg! Uerfaren med barn og skulle kjøpe dyne. Barnet kommer i sept/ okt, vi lufter alltid på soverommet men det er ganske varmt der uansett, selv vinteren. Må den lille absolutt ha den minste dyna i lett dun( litt tykk dyne) eller kan han like gjerne ha en større dyne med en gang som er tynnere. Han kan jo bruke ull pyjamas liksom. Kan en større dyne ( størrelsen etter den minste) være uheldig? Råd tas i mot fra dere med erfaring og peil 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har dyne som passer sprinkelseng men når han var liten syntes jeg den ble for stor så jeg la den andre veien med en flik fra hver side under madrassen slik at ungen ikke kunne dra den over fjeset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ikke dyne til spedbarn, ble veldig lett å sparke den rundt og få over hodet. Pysj og teppe etter vær og årstid funket mye bedre, men alle best fungerte svøping og deretter sovepose fra 3-4mnd. Da fikk babyen en konstant temperatur rundt seg og våknet sjeldnere. 

Den minste dynen ble mye brukt i vogn da. Syns det var lettere å regulere temperatur med dyne og teppe enn vognpose på de minste.

Anonymkode: eb031...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Kan du gjøre noe med at det er så varmt? Tenker jo at det ikke er så bra for luftkvaliteten, det bør heller være litt kjøligere. Sette inn en lufteventil for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...