Gå til innhold

øøøøh, hva skjer med huden min?


Gjest seroxata

Anbefalte innlegg

Gjest seroxata

Nå kjøpte jeg inn renseprodukter og peeling, og har brukt peeling et par ganger, og hva skjer?!?

Jo! kvisene popper jo verre enn noengang jo :-x

Og i tillegg har jeg begynt å flasse veldig på haka!

Trodde det skulle rense opp i huden, ikke gjøre den verre??

Og så sier noen at siden huden min er kombinert, så må jeg IKKE bruke fuktighestkrem..

ok.. hva er rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Fuktighetskrem skal ALLE bruke. UANSETT hudtype.

Hvem har sagt noe så idiotisk til deg?

kjøp deg en fukt.krem tilpasset huden din!! :o

det kan hende du reagerer på peelingen på en god måte. at du har fått renset skikkelig, så derfor kommer kvisene ut.

ELLER

det kan hende peelingen er for sterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er ofte slik at huden blir litt irritert i begynnelsen (når du begynner med renseprodukter). Det kommer seg etterhvert, gjerne en-to måneder, så du må bare ta tiden til hjelp. Peelingen kan også ha innvirkning. Har du en fet hudtype?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvilke produkter du har kjøpt. er de i god kvalitet, kjøpt på salong, så kan grunnen være at du får renset ut det som uansett skulle komme ut, fortere. Det blir ofte verre før det blir bedre ;) Gi det en måneds tid. Og ja, alltid fuktighetskrem i ansiktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Beklager å blande meg inn her, men må bare spørre... ALLTID fuktighetskrem i ansiktet? :oops: Vel jeg har aldri brukt det i hele mitt liv, og har ikke problemer med kviser/uren hud og får høre av fler jeg har fin hud. Trenger jeg det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Beklager å blande meg inn her' date=' men må bare spørre... ALLTID fuktighetskrem i ansiktet? :oops: Vel jeg har aldri brukt det i hele mitt liv, og har ikke problemer med kviser/uren hud og får høre av fler jeg har fin hud. Trenger jeg det da?[/quote']

ville begynt med det snart i hvertfall.

fuktighet i seg selv forebygger rynker.

men hvis du gir beng i rynker så kan du gi beng i fuktighetskremen også :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest seroxata

ooookay! jeg bruker slike renseservietter til å fjerne sminken med.... synes de er enklest å håndtere..

peelingen er nivea, for alle hudtyper, kjøpt på H&M...

Har ikke kjøpt inn min nye fuktighestkrem enda, foreløpig har jeg lånt en av mamma, som heter Matis..

Hmm, noen forslag på bra produkter da? som ikke er veldig dyre,e ttersom jeg er lutfattig for tida :veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Joa men jeg er jo bare 19 og tenkte kanskje ikke jeg trenger ennå? SYnes det er så stress med tryneprodukter, eneste jeg gjør noe med er øyne og øyenbryn! :o Men om jeg ikke vil ha rynker må jeg altså bruke dette her? Nissete! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jo mer fuktighetskrem man bruker (både i ansiktet og på kroppen) jo tørrere hud får man- og dess mer må du smøre... Man ødelegger hudens naturlige fuktighet.

Jeg smører meg bare når jeg er tørr- ikke ellers. Har 0 rynker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du bruker peeling vil jeg absolutt anbefale en ansiktsmaske også. Siden du blir tørr og flassete etter peelingen ville jeg valgt en maske som er rik på fuktighet. masken "gir tilbake" til huden den fuktigheten som peelingen "stjeler". For så å avslutte med en god fuktighetskrem.

Det er veldig viktig å bruke fuktighetskrem uansett hudtype. Har du en blandingshud er det viktig å bruke en fuktighetskrem for denne hudtypen, ellers kan de bare gjøre vondt verre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
ooookay! jeg bruker slike renseservietter til å fjerne sminken med.... synes de er enklest å håndtere..

peelingen er nivea, for alle hudtyper, kjøpt på H&M...

Har ikke kjøpt inn min nye fuktighestkrem enda, foreløpig har jeg lånt en av mamma, som heter Matis..

Hmm, noen forslag på bra produkter da? som ikke er veldig dyre,e ttersom jeg er lutfattig for tida :veldigsur:

Jeg ville ikke brukt nivea sin peeling. Jeg har erfart kviser og rett og slett sår hud av den (ganske store korn i peelingen).

På apoteket har de ålreite produkter, blandt annet Vichy. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Joa men jeg er jo bare 19 og tenkte kanskje ikke jeg trenger ennå? SYnes det er så stress med tryneprodukter, eneste jeg gjør noe med er øyne og øyenbryn! :o Men om jeg ikke vil ha rynker må jeg altså bruke dette her? Nissete! :(

Ja, du kan nok vente noen år til. Aldringsprosessen går vel ikke ned før etter 25 (tror jeg?).

Men, jeg regner med at du vasker huden med vann om morningen eller noe?

Når man vasker huden med bare vann (eller såpe for den sags skyld) så fjerner man hudens naturlige fettlag, så det er vel grunnen til at en del bruker fukt.krem.

men, hvis du har klart deg fint til nå kan du sikkert vente en liten stund til.

Jeg ville begynt med det etterhvert i hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Joa men jeg er jo bare 19 og tenkte kanskje ikke jeg trenger ennå? SYnes det er så stress med tryneprodukter, eneste jeg gjør noe med er øyne og øyenbryn! :o Men om jeg ikke vil ha rynker må jeg altså bruke dette her? Nissete! :(

Hvis huden din er problemfri tror jeg ikke du trenger å styre så mye med den, det er ikke bra å overbehandle huden. Men det kan være fint å bruke en krem om dagen slik at du beskytter huden litt mot feks forurensning. Gjerne en krem med solfaktor. Det gjør jeg, og lar som oftest huden hvile uten krem om natten. Om vinteren bruker jeg en litt fetere dagkrem, ellers blir jeg fryktelig tørr. Men det varierer nok fra person til person.

Forresten leste jeg et sted at det går an å overdrive bruken av krem, slik at huden blir overfuktet og begynner å sige. Men jeg aner ikke om det er sant, synes det er vanskelig å vite hva man skal tro.. :roll:

Og rynker får vi uansett! Bare vær forsiktig med solen. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest seroxata

takk for gode tips!!:D JEg merket at nivea sin peeling var veldig hard og vond...

Jeg tror jeg skal ta en tur på apoteket heller, enn å kjøpe på h&m neste gang...

Vanskelig med disse hudgreiene altså...

Visste ikke at det var s¨åå viktig med riktige produkter, stønn...

men ansiktsmasker, de er gode nok de man får kjøpt i butikker eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Spidey; jeg kan fortelle deg om mine erfaringer når det gjelder pen hud mens man er ung og rynker når man runder trettifem+.

Selv har jeg slitt med huden min siden femtenårsalderen omtrent og har derfor alltid pleiet den i håp om at den skal bli bra. Den har blitt bra, og det jeg ser nå er at de som har hatt "normal" hud, uten sorte prikker, kviser eller andre problemer, og som derfor heller ikke har giddet å pleie den, nå ser ut som om de er ti år eldre enn meg! Jippiii!!!! :ler:

De har fremdeles ikke store porer eller kviser eller sorte prikker, men de er så tørre så tørre, med røde felter og ujevn hudfarge og de har rynker tvers over kinnene sine, og når de f.eks. lener ansiktet mot en knoke så krøller huden seg rundt knoken deres som gammelt pergament! Det gjør det ikke på meg!!! :ler::kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...