Gå til innhold

Jeg forlot legevakten fordi barnet plutselig ble kvikk, redd de stusset på dette


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ringte legevakten fordi vår ett åring har hatt feber tre dager, og spist lite, men som jeg opplyste drikker han og ammes enda. Jeg opplyste at jeg hadde vært hos legen fredag. De sa mye kunne endres på to dager, og ba meg om å komme.

Etter CRP tatt av sykepleier som nå var sunket til normalt, sa jeg at jeg ville heller reise hjem. Siden det var flere timer kø. Hun ba meg ta temperaturen på barnet, men jeg sa det ikke er nødvendig fordi jeg kjenner at barnet ikke er varmt nå og fått smertestillende nettopp. 

Nå tenker jeg at jeg er livredd for at de skal ringe barnevernet! Tenk om de tror jeg ikke ønsker å gi barnet helsehjelp. 

Ja , nå får jeg helt sikkert høre:

- sånne som deg skulle aldri hatt barn ! 

- håper de tar barnet fra deg!

Osv osv. 

Anonymkode: dd547...ec7

Tenker at du kjenner barnet ditt best, og du hadde da aldri møtt opp på legevakten i utgangspunktet hvis du ikke ville gi barnet ditt helsehjelp;)

Er virkelig ikke det beste for barnet uansett å sitte å vente i en evighet om det ikke er helt nødvendig. 

Hadde nok gjort det samme!

Anonymkode: 8ff59...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

De ringer ikke barnevernet av den grunn. Men til en annen gang kan du jo lære deg å gi barnet paracet før du går på legevakten og se om han kvikner til først. Så lenge de drikker, tisser og har grei allmenntilstand er det ingen grunn til å renne ned legevakten for litt feber. 

Anonymkode: fb491...237

Vel. Var mer enn bare det. 

Anonymkode: dd547...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "stukket av" fra legevaktkø selv, på egne vegne. De ringte meg opp og spurte hvordan det gikk (Oslo). Så det ville de nok gjort om de lurte, ikke fylt ut en bekymringsmelding.

Anonymkode: 2d952...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om krisemaksimering :rolleyes:

Anonymkode: 2a75e...bf6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Snakker om krisemaksimering :rolleyes:

Anonymkode: 2a75e...bf6

Det er ikke krisemaksimering når realiteten er at folk blander inn BV for hver minste filleting.

Anonymkode: 36e2f...105

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke sittet i lang kø med et sykt barn om det ikke var en god grunn. Syke barn har det gjerne best hjemme, om det ikke er så ille at de må ha behandling. Jeg hadde heller aldri dratt til legevakta i utgangspunktet, så lenge feberen ikke hadde vart lenger enn noen få dager, barnet drakk, tisset og var kontaktbar. Men jeg skjønner jo at om det er første barnet og man er usikker, er det ikke så lett å vite alltid. Men når barnet var bedre, virket det hvertfall meningsløst å sitte i videre kø. Ingen sender bekymringsmelding om dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke krisemaksimering når realiteten er at folk blander inn BV for hver minste filleting.

Anonymkode: 36e2f...105

At de melder fra, er ikke det samme som at de tar barnet. Da får da søren meg være måte på.

Anonymkode: 2a75e...bf6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

At de melder fra, er ikke det samme som at de tar barnet. Da får da søren meg være måte på.

Anonymkode: 2a75e...bf6

Gi deg nå. Vi er ikke i nærheten av bekymringsmelding her.

Anonymkode: 2d952...aee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At de melder fra, er ikke det samme som at de tar barnet. Da får da søren meg være måte på.

Anonymkode: 2a75e...bf6

Uansett så er det en enorm påkjenning å ha BV etter seg selv om man ikke har gjort noe galt.

Anonymkode: 36e2f...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Vera Vinge skrev:

Jeg hadde ikke sittet i lang kø med et sykt barn om det ikke var en god grunn. Syke barn har det gjerne best hjemme, om det ikke er så ille at de må ha behandling. Jeg hadde heller aldri dratt til legevakta i utgangspunktet, så lenge feberen ikke hadde vart lenger enn noen få dager, barnet drakk, tisset og var kontaktbar. Men jeg skjønner jo at om det er første barnet og man er usikker, er det ikke så lett å vite alltid. Men når barnet var bedre, virket det hvertfall meningsløst å sitte i videre kø. Ingen sender bekymringsmelding om dette. 

Er ikke første barnet, men enig.

Anonymkode: dd547...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en trist utvikling vi har i samfunnet når vanlige mennesker er redde for å bli meldt til BV for ikkenoe. Resultat av et angiversamfunn som vi nå har blitt.

Anonymkode: 36e2f...105

 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke krisemaksimering når realiteten er at folk blander inn BV for hver minste filleting.

Anonymkode: 36e2f...105

Det er verken angiversamfunn eller at folk blander inn BV for filleting som er problemet, men at visse tendensiøse og sensjasjonshungrige journalister lar seg bruke av uegnede foreldre, og lager skrekkreportasjer som framstiller et barnevern som ikke hører virkeligheten til, der det ser ut som om de tar barn for den minste filleting. Det er jo ikke rart enkelte foreldre blir skremt av så ensidige framstillinger! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hva man skal skape av selvpåført, ubegrunnet angst for seg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.. Var det krise da, hvis du ble ringt opp av barnevernet? 

Hvis bv hadde ringt meg hadde jeg ønsket dem velkommen, så de kunne sett at jeg har orden i sysakene, for å si det sånn 😊

Anonymkode: 18e93...e5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men.. Var det krise da, hvis du ble ringt opp av barnevernet? 

Hvis bv hadde ringt meg hadde jeg ønsket dem velkommen, så de kunne sett at jeg har orden i sysakene, for å si det sånn 😊

Anonymkode: 18e93...e5f

Det er aldri krise, men det er vel ingen som ønsker å frivillig være under BV-lupen! 

Anonymkode: 36e2f...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er aldri krise, men det er vel ingen som ønsker å frivillig være under BV-lupen! 

Anonymkode: 36e2f...105

Ts er jo LIVREDD.. enig i at det er ubehagelig, men har de ikke behov for hjelp så vil jo saken bare henlegges?

Anonymkode: 18e93...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎24‎.‎06‎.‎2019 den 0.27, AnonymBruker skrev:

Beklager, men Barnevernets helikopterteam er nok på vei til deg nå. Tell til tre, så sprenger de nok hull i taket og firer seg ned. 

Anonymkode: 26c64...e05

Omtrent slik tenkte jeg i alle mine år som småbarnsmor. Innser nå at jeg var sykelig paranoid og det var vondt å lese dette.

Anonymkode: 2ff23...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts er jo LIVREDD.. enig i at det er ubehagelig, men har de ikke behov for hjelp så vil jo saken bare henlegges?

Anonymkode: 18e93...e5f

Ja, og hva tror du årsaken til frykten hennes er? Det står sinnsyke historier overalt om BV som fjerner barn fra foreldre helt ubegrunnet, og da vet man virkelig ikke hva man skal tro på.

Selvom en sak henlegges så er tiden fra man får beskjed om at en sak opprettes til den henlegges en enorm påkjenning for de fleste foreldre fordi de ser for seg skrekkscenarior der de mister det kjæreste de har uten grunn.

Anonymkode: 36e2f...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...