Gå til innhold

Kan ikke folk bare gi faen i å bry seg, når noen først fikk goder "urettferdig vis"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen har lav status, og mennesker vil ikke se din vei. Du sliter, men står på likevel. Oppvekst, miljlø kan forhindre en normal eller positiv utvikling, ihvertfall sinke det eller gjøre det ekstra vanskelig. 
Folk liker å gjøre narr, tenke at "er det mulig å klare seg så dårlig" osv.

Men så , enten vinner vedkommende kanskje flere mill eller noe annet skjer. 

Hvorfor kan ikke folk bare fortsette og gi faen som de alltid har gjort? Derimot kan man risikre at "vennene" står i kø. Eller det blir syting om at det er urettferdig at noen fikk det så lett "mens jeg jobbet og slet ....... "

Dere vet faktisk aldri noen bakgrnn. Så om noe ser ut til å ha kommet urettferdig lett, så har det ikke nødvendigvis det.

Anonymkode: 1b00b...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen har lav status, og mennesker vil ikke se din vei. Du sliter, men står på likevel. Oppvekst, miljlø kan forhindre en normal eller positiv utvikling, ihvertfall sinke det eller gjøre det ekstra vanskelig. 
Folk liker å gjøre narr, tenke at "er det mulig å klare seg så dårlig" osv.

Men så , enten vinner vedkommende kanskje flere mill eller noe annet skjer. 

Hvorfor kan ikke folk bare fortsette og gi faen som de alltid har gjort? Derimot kan man risikre at "vennene" står i kø. Eller det blir syting om at det er urettferdig at noen fikk det så lett "mens jeg jobbet og slet ....... "

Dere vet faktisk aldri noen bakgrnn. Så om noe ser ut til å ha kommet urettferdig lett, så har det ikke nødvendigvis det.

Anonymkode: 1b00b...103

Men disse folkene som "jobbet og slet" har så lite selvinnsikt at de ikke klarer å se hvor mye hjelp de faktisk har fått. Lånekassen backer dem opp og de får rabatter overalt. De kunne jo prøvd å jobbe ved siden av studiene som mange i enkelte land må gjøre så kan de kanskje snakke om å "jobbe og slite". Det er ikke slit å feste fra torsdag-søndag og studere fra mandag-torsdag...

Anonymkode: 7d953...ede

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen har lav status, og mennesker vil ikke se din vei. Du sliter, men står på likevel. Oppvekst, miljlø kan forhindre en normal eller positiv utvikling, ihvertfall sinke det eller gjøre det ekstra vanskelig. 
Folk liker å gjøre narr, tenke at "er det mulig å klare seg så dårlig" osv.

Men så , enten vinner vedkommende kanskje flere mill eller noe annet skjer. 

Hvorfor kan ikke folk bare fortsette og gi faen som de alltid har gjort? Derimot kan man risikre at "vennene" står i kø. Eller det blir syting om at det er urettferdig at noen fikk det så lett "mens jeg jobbet og slet ....... "

Dere vet faktisk aldri noen bakgrnn. Så om noe ser ut til å ha kommet urettferdig lett, så har det ikke nødvendigvis det.

Anonymkode: 1b00b...103

Jeg har ikke noe problem med at noen får alt av foreldrene eller har en jevlig lett oppvekst og får allt av fordeler og teskje i munnen. 

Det som irriterer meg derimot er at disse skryter og sier de er delfmade og gjør narr av de som ligger litt bak men gjordet alt på egenhånd

Mange er faktisk ganske bortskjemte mens de fleste må jobbe for alt de eier

Anonymkode: 9b495...371

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men disse folkene som "jobbet og slet" har så lite selvinnsikt at de ikke klarer å se hvor mye hjelp de faktisk har fått. Lånekassen backer dem opp og de får rabatter overalt. De kunne jo prøvd å jobbe ved siden av studiene som mange i enkelte land må gjøre så kan de kanskje snakke om å "jobbe og slite". Det er ikke slit å feste fra torsdag-søndag og studere fra mandag-torsdag...

Anonymkode: 7d953...ede

Svært mange studenter jobber ved siden av studiene.

Ja, det er flott at Lånekassen «backer opp» studenter. Men Studielånet må like forbanna betales tilbake igjen, Jeg er ferdig å betale tilbake mitt lån når jeg blir 44 år.

Sååååe...

Anonymkode: f92ca...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk flest tror på just world hypothesis, der verden er rettferdig oftere enn den ikke er det. Det som er urettferdig blir fordømt og forhatt, mens egentlig er vår verden grunnleggende urettferdig og hvordan man selv ender opp handler mye om flaks. Flaks om man ikke kjørte fra festen 1 time før og kolliderte, ble lam eller døde. Flaks at man var syk den dagen på jobb der man ville bli klemt i maskineriet, eller møtt en person man ville forelsket seg i, men som viste seg være manipulativ og svindle en for penger. Osv

Vår hverdag er full av tilfeldigheter som vi ser og ikke ser. 

6 hours ago, AnonymBruker said:

Svært mange studenter jobber ved siden av studiene.

Ja, det er flott at Lånekassen «backer opp» studenter. Men Studielånet må like forbanna betales tilbake igjen, Jeg er ferdig å betale tilbake mitt lån når jeg blir 44 år.

Sååååe...

Anonymkode: f92ca...527

Om du betaler minstesummen på noen få tusenlapper i året, ja. Men du kan velge betale den ned mye før om du betaler inn høyere avdrag. Men generelt er det ikke anbefalt fordi lånet er ekstremt gunstig. Det frafaller til og med om du blir ufør. 

Jeg studerte i 3 år, droppet ut, jobber ufaglært og hadde spart 200 0000 etter 1 år eller 2. jeg kunne betalt ned hele gjelden om jeg ville, men det ville vært et dumt valg

Anonymkode: a17ee...3c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svært mange studenter jobber ved siden av studiene.

Ja, det er flott at Lånekassen «backer opp» studenter. Men Studielånet må like forbanna betales tilbake igjen, Jeg er ferdig å betale tilbake mitt lån når jeg blir 44 år.

Sååååe...

Anonymkode: f92ca...527

Å jobbe deltid 10% er ikke det jeg snakker om her. Jeg snakker om at nordmenn får hjelp der andre må klare seg selv og de glemmer denne hjelpen og hvor lettere de har det andre.

Anonymkode: 7d953...ede

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...