Gå til innhold

Leafen begynner å bli dårlig...prøve "Leaf 380" eller annet sprell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en av de første Leafene i god stand som begynner å få svært kort rekkevidde. Bilen er velholdt, har nye dekk, og vi vurderer å skifte ut batteriet. Regner med at sprell som "Leaf 380" ikke er tilgjengelig i Norge (ennå?), men kanskje noen her har søkt litt på diverse alternativer? Har noen byttet hele eller deler av batteriet? Kan vi få montert et moderne batteri i vårt 24kW-drog?

Anonymkode: cfd84...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koster ikke nytt batteri mer enn hva du kunne få igjen for den nå? Batteripakker generelt er svindyre.

Anonymkode: 632c2...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, batteri er dyrt. Bilen er vel verdt noe sånt som 60.000 kr. Men jeg investerer gjerne 60-80.000 i en bil jeg vet er i god stand, slik at jeg kan ha den i 10 år til. Får ikke ny elbil for mindre enn 250k lel.

Anonymkode: cfd84...53b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2019 den 23.11, AnonymBruker skrev:

Jau, batteri er dyrt. Bilen er vel verdt noe sånt som 60.000 kr. Men jeg investerer gjerne 60-80.000 i en bil jeg vet er i god stand, slik at jeg kan ha den i 10 år til. Får ikke ny elbil for mindre enn 250k lel.

Anonymkode: cfd84...53b

Joda.

Anonymkode: 508d8...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda.

Anonymkode: 508d8...191

Ikke behov for å trolle her, ærlig talt. En Leaf og en Zoe er ikke akkurat sammenliknbare.

Anonymkode: cfd84...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke behov for å trolle her, ærlig talt. En Leaf og en Zoe er ikke akkurat sammenliknbare.

Anonymkode: cfd84...53b

Ikke trolling. Men du får altså en splitter ny elbil for godt under 250k. Rekkevidden er også på høyde med Leaf 2.

Bytte batteri, dvs finne et batteri på huggeren, få over all elektronikken, BMS ledninger mmm, er MYE jobb. Selv om du skulle spare noen kroner på det. Søk opp noen tråder på elbilforum.

Jeg heller hadde byttet den inn i en litt nyere Leaf (eller et annet merke) enn den du allerede har. Prisene er på vei nedover.

Anonymkode: 508d8...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Japan koster det 40.000 for nytt batteri, og 20.000 for "brukt" batteri til Leaf, er det ikke ca samme priser i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2019 den 12.57, AnonymBruker skrev:

Ikke behov for å trolle her, ærlig talt. En Leaf og en Zoe er ikke akkurat sammenliknbare.

Anonymkode: cfd84...53b

Så absolutt er de sammenlignbare. Begge er populære elbiler i samme størrelse.

Hvis du tror du har kjøpt premium eller av noen annen grunn tror Nissan er et så spesielt bilmerke, så bør du ta en reality check. Nissan sine elbiler var dårlige sammenligned med konkurrentene da de kom og de er fremdeles steinalderteknologi.

Anonymkode: 05dd7...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken Nissan eller Renault er "respektable" merker, og det har jeg vel heller aldri påstått. Men Zoe er vesentlig mindre. Har kjørt den selv - det er som å sammenlikne Golf og Polo.

Anonymkode: cfd84...53b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2019 den 12.57, AnonymBruker skrev:

Ikke behov for å trolle her, ærlig talt. En Leaf og en Zoe er ikke akkurat sammenliknbare.

Anonymkode: cfd84...53b

Nissan og Renault har et nært samarbeid, så det kan nok være naturlig å sammenligne Leaf og Zoe til en viss graf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...