Gå til innhold

Kjekke menn og "thai-damer"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 21.6.2019 den 19.51, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har kun sett en 75-åring med en ung (ca 20 år) kvinne fra Thailand.

Anonymkode: 62bd1...010

Ja, i den bygda jeg kommer fra, er det et par lignende tilfeller. Der går det rykter om at gubbene får litt "hjelp" fra yngre krefter når de ikke strekker til selv lenger.... Hehe   :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er en av mine største fordommer. 

Til tross for at jeg kjenner noen få par som balanserer hverandre godt i personlighet og utseende, så kan jeg ikke hjelpe for at jeg i all hovedsak tenker at disse mennene søker ut fordi ingen norske damer vil ha dem. 

Som sagt. Jeg innser at det er en fordom. 

Endret av Nooni
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.quora.com/If-you-are-a-racist-why-and-against-what-race/answers/38031254?srid=hGrO5

 

Problemet er at ofte er disse mennene rasister selv, synes denne historien var trist å  lese. Motbydelig at noen kan oppføre seg sånn mot sine egne!

Anonymkode: 4000d...3ba

Det var hjerteskjærende å lese. Alle mennesker er like pene uansett land, og like verdifulle. Synd at de tror at å være hvit er bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stan skrev:

Så dere i tråden mener at damer fra Thailand er annenrangs? 

Ikke I det hele tatt. All cred til damene, de griper muligheten til å få et bedre liv for seg selv og familien sin. Ville gjort det samme selv. 

Anonymkode: 68242...d97

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2019 den 10.01, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger å avlive myten om at "thai-damer" må ta til takke med de nordmennene som ingen andre vil ha, så: Har dere sett/vet dere om et slikt par der mannen er relativt jevnaldrende med damen, kjekk og ellers tiltalende?

Anonymkode: 59bb1...0b1

Nei, de fleste mennene jeg har sett med kvinner fra Thailand, Filippinene osv er svært lite tiltrekkende.

Dette gjelder derimot ikke de som er sammen med kvinner som er f.eks halvt thai eller født og oppvokst i Norge. Men når det gjelder de som reiser til Thailand og kommer hjem med kjæreste, så er det mange fellestrekk, ja. Ingen unntak faktisk, og da kommer jeg fra en liten by som er nesten invadert av kvinner fra Thailand som er sammen med 30 år eldre menn... 

Anonymkode: e853b...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke I det hele tatt. All cred til damene, de griper muligheten til å få et bedre liv for seg selv og familien sin. Ville gjort det samme selv. 

Anonymkode: 68242...d97

Ditto. Også kjent sak at en del av kvinnene skiller seg når de har klart å opparbeide sin egen "base" her i Norge. 

Anonymkode: e853b...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/23/2019 at 9:08 PM, AnonymBruker said:

Ja, hun ble oppvokst i Norge, men det tenker ikke rasistene på når de ser dem sammen.

Anonymkode: e0dd3...a5e

Bingo.

Hva slags bekgrunnen kvinnen har betyr ingenting. Hun (og ham) dømmes nord og ned. Nordmenn generelt (og dette forumet spesielt) er svært rasistiske og fordomsfulle. Hobbyen deres er å dømme og sladre.

Anonymkode: 81b1c...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bingo.

Hva slags bekgrunnen kvinnen har betyr ingenting. Hun (og ham) dømmes nord og ned. Nordmenn generelt (og dette forumet spesielt) er svært rasistiske og fordomsfulle. Hobbyen deres er å dømme og sladre.

Anonymkode: 81b1c...2f5

En studie: ''

Sixty-one countries were included in the study, and Here is a conclusive list of all twenty-five countries deemed as being the most racist countries in the world, followed by a closer look at the top five most racist countries…

http://worldpopulationreview.com/countries/most-racist-countries/

 

Altså hvilke land var mest rastistisk sa du? Ser ikke Norge på denne listen forøvrig... 

Anonymkode: 4000d...3ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

En studie: ''

Sixty-one countries were included in the study, and Here is a conclusive list of all twenty-five countries deemed as being the most racist countries in the world, followed by a closer look at the top five most racist countries…

http://worldpopulationreview.com/countries/most-racist-countries/

 

Altså hvilke land var mest rastistisk sa du? Ser ikke Norge på denne listen forøvrig... 

Anonymkode: 4000d...3ba

Ja, det finnes mer rasistiske land, men hva har det med nivået i Norge å gjøre? Min påstand ble ikke svekket av dette. Dette er et problem så og si alle land sliter med.

Anonymkode: 81b1c...2f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor elsker thai kvinnen mannen så fort? Gjerne etter 2 treff så er hun hinsides forelsket. Er det skuespill?

Anonymkode: a323a...0da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva forteller deg at det stemmer? Fordommer, kanskje? Det er 35 millioner kvinner i Thailand, og de gjør alle dette?

 

Og har du aldri opplevd det samme? Jeg har definitivt vært stormforelsket etter bare ett møte. Flere ganger.

Anonymkode: 81b1c...2f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg har flere slike bekjente.

Å velge en dame fra Thailand eller andre Sør-Asiatiske land behøver ikke å bety at man ikke har kjangs på å få seg ei norsk dame. Det handler også om at man kan foretrekke noe annet. Det er mange som foretrekker asiatisk utsennede over europeisk, eller ønsker en kone med andre verdier enn det norske damer har.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2019 den 15.28, AnonymBruker skrev:

Hva med meg som er adoptert fra Korea da? Det kan jo ikke dere vite, med mindre dere snakker med meg. Hvordan kan dere vite at menn har hentet seg en kone, kun fordi hun er asiatisk? 

Anonymkode: 76d45...abc

Det er vel i hovedsak menn som er i forhold med thaidamer folk dømmer. Dessuten er det lett å skille ei fra Korea og ei fra Thailand utseendetmessig. Min eks har barn med ei som er adoptert fra Korea, dattera deres ser mer thailandsk ut med litt smale øyne men ikke så mye som mora si, men hår og hudfargen hennes, og hans ansikt ellers. Eksen min hatet at folk som ikke kjente han trodde han hadde barn med ei fra Thailand. Og det fordi han ikke ville bli tatt for å være en av de ekle gubbene som han sa ikke fordi han ser ned på damene. 

Anonymkode: edc85...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.6.2019 den 10.01, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger å avlive myten om at "thai-damer" må ta til takke med de nordmennene som ingen andre vil ha, så: Har dere sett/vet dere om et slikt par der mannen er relativt jevnaldrende med damen, kjekk og ellers tiltalende?

Anonymkode: 59bb1...0b1

Jepp. 

Har mange ganger tenkt at ‘den mannen så bra ut’.

høy, oppegående, (briller), tar ansvar for sine 3 små kina-unger. Pene klær. Har trygg dame ved siden av seg.

Men de er som regel sammen med mer ‘hvite’ asiatere, vel? Ikke den mest klumpete, med mindre begge er 50-60 år...

har faktisk ikke observert noe særlig av kombinasjonen ekkel norsk gris og ung thai dame.

dette må være i strøk jeg ikke har oppholdt meg i...

 

Anonymkode: 6ae68...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2019 den 1.08, AnonymBruker skrev:

Hvorfor elsker thai kvinnen mannen så fort? Gjerne etter 2 treff så er hun hinsides forelsket. Er det skuespill?

Anonymkode: a323a...0da

Akkurat det samme som at du hadde blitt forelsket fort av en mangemillionær med eget basseng, (hår på toppen), egen vinkjeller, hytte, vaskehjelp mist 2 ganger i uken, reise når du vil, hvor du vil, studere det du vil, spise den maten du vil, personlig trener hjem til deg bak høye hekker, flotte nye klær ofte, ikke tenke på kroner eller ører. Trygg fremtid for eventuelle barn.

... du synes det er rart? 

Anonymkode: 6ae68...2a6

Ryddet for brukerangrep. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2019 den 10.08, AnonymBruker skrev:

Ja. Men selv om mannen i dette tilfellet er en skikkelig kjekkas og ikke har problemer med å finne norske dame,så sliter han med andre ting. Er stadig i konflikt med annen familie,venner, arbeidsgivere osv, selvsentrert og til tider voldelig( fysisk og psykisk).  

Anonymkode: c84d7...f0a

Dette er min erfaring også. Er et par ganger jeg har lurt på hvorfor han har hentet kone i Thailand, så har det vist seg at selv om han utenpå har vært en kjekk mann, har han slitt med andre ting. Alkholisme, psykisk sykdom (bipolar i ett tilfelle) o.l.

Det jeg snakker om nå er folk som rett og slett har har dratt til Pattaya for å kjøpe seg en kone, slik jeg drar til London for å shoppe klær. Jeg kjenner flere som har jobbet eller studert i sørøstasiatiske land, forelsket seg i en kollega/medstudent, og giftet seg på vanlig vis. Det er noe helt annet og kan selvfølgelig ikke sammenlignes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min bror er forlovet og samboer med ei fra Filippinene. Hun var allerede i fast jobb innen yrket hun er utdannet i her i Norge da de møttes. Så det går ann, heldigvis. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av noen holdninger en del her i tråden har. Jeg kjenner et par menn som er kjekke, oppegående og jevnt over bra menn med thai-damer. De har begge blitt forelsket på vanlig måte og er nå gift, de har barn, konene jobber, snakker norsk og er helt vanlige kvinner. Hender jeg er på fest med de, de er absolutt ikke kua husmoremner som har blitt henta hit av slabbedasker. At det finnes er jo helt klart (jeg kjenner til noen av de og), men jeg synes synd på thaiene som må leve med det stigmaet fordi de har forelsket seg i en norsk mann. Forsåvidt mannfolka og som i følge flere i tråden må være noe galt med siden de har giftet seg med noen fra Thailand.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner norske menn som er sammen med asiatiske kvinner, som de har møtt på samme måte som folk flest møtes på. Jobb, felles venner, byen osv. Det er altså ikke snakk om "kjøp", men gjensidig forelskelse.

Kjenner også en veldig utseende kjekk mann som hentet seg thaidame. Hun steller gården, mens han fester og puler rundt på norske damer. Altså ikke like kjekke likevel. Så kjenner jeg snille norske menn, men kanskje litt sjenerte og tafatte på sjekkefronten, som har fått seg asiatiske koner. Selv om noen av mennene kanskje ikke er glansbilder utseendemessig, tror jeg de og konene har et godt liv sammen. Gjensidig respekt og kjærlighet.

Så ser man, hører om og kjenner til dels de som bare velger ei asiatisk kone for sex, husarbeid osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...