Gå til innhold

Euphoria


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da er sesong to av Euphoria endelig i gang - jeg må si at den starter med et brak! :Hehe:

VG gir sesongen terningkast fire.

Jeg føler foreløpig at koblingen til første sesong er ganske uklar, men ser uansett frem til en spennende sesong. Euphoria er spesiell i sin form - både vakker, spektakulær og brutal.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes tenåringer som doper seg hele tida blir litt kjedelig i lengden. Håper at det er såpass realistisk at det går skikkelig dårlig med en del av de, type prostitusjon og dødelige overdoser.

Anonymkode: e527b...248

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår meg ikke helt på Cassies figur, er hun oppriktig interessert i Nate eller er det bare den dårlige selvfølelsen hennes som lar alle menn bruke henne som de vil?

Anonymkode: 5d80b...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun tjukke med enda? Taklet ikke henne, men mest fordi eksen min var så opphengt i henne.

Anonymkode: 7e9fc...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Er hun tjukke med enda? Taklet ikke henne, men mest fordi eksen min var så opphengt i henne.

Anonymkode: 7e9fc...c4e

Hvorfor var han opphengt?

Anonymkode: 5d80b...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hvorfor var han opphengt?

Anonymkode: 5d80b...106

Han har en greie for tjukke damer. Så når jeg gikk fra han, og gikk ned masse i vekt, så driver han å deler masse lenker med intervjuer av hun der Barbie Ferrera, Tess Holliday og andre dundrer som han liker.

Anonymkode: 7e9fc...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han har en greie for tjukke damer. Så når jeg gikk fra han, og gikk ned masse i vekt, så driver han å deler masse lenker med intervjuer av hun der Barbie Ferrera, Tess Holliday og andre dundrer som han liker.

Anonymkode: 7e9fc...c4e

Nå er ikke Ferrera spesielt stor, men ja, hun er med.

Anonymkode: 802e5...936

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte godt sesong 1, men etter de to første episodene av sesong 2 vet jeg ikke helt om jeg egentlig liker denne serien lenger. Kanskje jeg som er blitt litt eldre. Synes den konstante seksualiseringen av alt og alle er ganske ekkelt, spesielt med tanke på at mesteparten av karakterene er tenåringer.

Anonymkode: 9f831...c29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker sesong 2 så langt. Jeg tolker Euphoria som en kritikk av dagens samfunn, som er overseksualisert, materialistisk og full av fallgruver for unge og lettpåvirkelige tenåringer. Tenker all sexen egentlig er en kritikk av hvordan unge f. eks får dickpics uoppfordret rett inn på telefonene sine.

Gleder meg til å se mer av Lexi, en interessant karakter.

Sesongen er også skutt på film, det er veldig deilig å se på! 

Anonymkode: 17b0f...b0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.1.2022 den 22.42):

Forstår meg ikke helt på Cassies figur, er hun oppriktig interessert i Nate eller er det bare den dårlige selvfølelsen hennes som lar alle menn bruke henne som de vil?

Anonymkode: 5d80b...106

Jeg tror din antagelse er riktig. Cassie er naiv, sårbar og klarer seg ikke alene og som singel, hun MÅ ha en partner. Nå er hun etter Nate, og det kommer til å bli et drama uten like når Maddy finner det ut. Det at hun går bak ryggen på sin bestevenninne slik sier også noe om hvor dominerende hennes bekreftelsesbehov, er. 

Nate er jo en drittsekk uten like. En skummel type, stor fare for å ende opp som psykopat (om han ikke kan defineres som det allerede). Cassie er da et lett bytte. Han er kjekk, og hun faller for den påtatte sjarmen. Et scenario som jeg tror mange unge jenter kan kjenne seg igjen i. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Likte godt sesong 1, men etter de to første episodene av sesong 2 vet jeg ikke helt om jeg egentlig liker denne serien lenger. Kanskje jeg som er blitt litt eldre. Synes den konstante seksualiseringen av alt og alle er ganske ekkelt, spesielt med tanke på at mesteparten av karakterene er tenåringer.

Anonymkode: 9f831...c29

Hva legger du i seksualisering? Sex er en stor del av mange tenåringers liv. 

Anonymkode: 7e1fd...3a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Elsker sesong 2 så langt. Jeg tolker Euphoria som en kritikk av dagens samfunn, som er overseksualisert, materialistisk og full av fallgruver for unge og lettpåvirkelige tenåringer. Tenker all sexen egentlig er en kritikk av hvordan unge f. eks får dickpics uoppfordret rett inn på telefonene sine.

Gleder meg til å se mer av Lexi, en interessant karakter.

Sesongen er også skutt på film, det er veldig deilig å se på! 

Anonymkode: 17b0f...b0b

Ja, hun var jo ganske anonym i sesong 1. Jeg håper det blir noe mellom henne og Fez. Jeg liker Fez. 

Eneste problemet jeg har med Euphoria foreløpig er at narkotikabruk er glamorisert. Det ser nesten fristende ut å ruse seg når man følger Rue. Det viser ikke hvor skittent og ekkelt rusmisbruk faktisk er, og hvor ødeleggende det kan være. Enda, iallfall. Det fanger ikke den dystre, håpløse stemningen man ser i virkelig rusmisbruk. Kan se for meg at unge tenåringer ser denne serien og tenker at hun er kul, og at de gjerne skulle levd slik. Samme med Maddy, bad ass bitch fra helvete som gjør akkurat som hun vil, hvor hun vil. En jente jeg i det virkelige liv ikke ville fordratt, nettopp fordi hun i noen tilfeller er direkte slem og voldelig. Men kul karakter i en serie, da. Hun kommer til å banke livskiten ut av Cassie når hun finner ut om Nate. 

Anonymkode: 7e1fd...3a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Han har en greie for tjukke damer. Så når jeg gikk fra han, og gikk ned masse i vekt, så driver han å deler masse lenker med intervjuer av hun der Barbie Ferrera, Tess Holliday og andre dundrer som han liker.

Anonymkode: 7e9fc...c4e

Så patetisk av deg å snakke nedsettende om andre kvinner fordi ex-en din foretrekker den typen kvinner. Sjalusi, misunnelse og bitterhet er usjarmerende og tåpelig. Kvinner bør ikke holde på slik mot hverandre. Kat er fortsatt med, og det er jeg glad for. En fin karakter jeg tror MANGE jenter kan kjenne seg igjen i, jeg gjorde iallfall det, spesielt i episode 2. 

Anonymkode: 7e1fd...3a6

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min favorittserie. Tror ikke den er sånn veeeldig relevant for norsk ungdom, altså jeg tror ikke mange norske ungdommer kan kjenne seg igjen. Men følelsene, stemningen og det mørke tror jeg mange; både ungdom og voksne, kan kjenne seg igjen i. Har jeg forstått det riktig at maddie har videoen der nate sin far ligger med jules? Ser jo ut som maddie og jules begynner å bli venner, tror dere jules får vite om videoen? 
og er nate forelsket i jules? Ser klipp av henne komme raskt innimellom når nate tenker på cassie i denne ukens episode…

Anonymkode: 3c6db...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ja, hun var jo ganske anonym i sesong 1. Jeg håper det blir noe mellom henne og Fez. Jeg liker Fez. 

Eneste problemet jeg har med Euphoria foreløpig er at narkotikabruk er glamorisert. Det ser nesten fristende ut å ruse seg når man følger Rue. Det viser ikke hvor skittent og ekkelt rusmisbruk faktisk er, og hvor ødeleggende det kan være. Enda, iallfall. Det fanger ikke den dystre, håpløse stemningen man ser i virkelig rusmisbruk. Kan se for meg at unge tenåringer ser denne serien og tenker at hun er kul, og at de gjerne skulle levd slik. Samme med Maddy, bad ass bitch fra helvete som gjør akkurat som hun vil, hvor hun vil. En jente jeg i det virkelige liv ikke ville fordratt, nettopp fordi hun i noen tilfeller er direkte slem og voldelig. Men kul karakter i en serie, da. Hun kommer til å banke livskiten ut av Cassie når hun finner ut om Nate. 

Anonymkode: 7e1fd...3a6

Så når hun lå i sitt eget spy i sesong 1 så så det fristende ut?

Syntes det har vært mange eps det ser rimelig fælt ut å være Rue mens hun doper seg og alle de situasjonene hun havner oppi som man ikke ville vært i selv.

Hvis all den skiten ser fristende ut, så bør du kanskje ikke se serien for da har man problemer.

Anonymkode: 5d80b...106

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så når hun lå i sitt eget spy i sesong 1 så så det fristende ut?

Syntes det har vært mange eps det ser rimelig fælt ut å være Rue mens hun doper seg og alle de situasjonene hun havner oppi som man ikke ville vært i selv.

Hvis all den skiten ser fristende ut, så bør du kanskje ikke se serien for da har man problemer.

Anonymkode: 5d80b...106

Nå husker jeg ikke så mye av sesong 1, lenge siden jeg så den. Jeg har vært vitne til rusmisbruk i det virkelige liv og det er langt ifra glamorøst. Jeg blir ikke frista altså, jeg snakker fra ungdoms perspektiv i dette tilfellet... Husker selv hvordan det kunne se fristende ut å prøve narkotika når man så serier som f.eks Skins. 

Anonymkode: 7e1fd...3a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, hun var jo ganske anonym i sesong 1. Jeg håper det blir noe mellom henne og Fez. Jeg liker Fez. 

Eneste problemet jeg har med Euphoria foreløpig er at narkotikabruk er glamorisert. Det ser nesten fristende ut å ruse seg når man følger Rue. Det viser ikke hvor skittent og ekkelt rusmisbruk faktisk er, og hvor ødeleggende det kan være. Enda, iallfall. Det fanger ikke den dystre, håpløse stemningen man ser i virkelig rusmisbruk. Kan se for meg at unge tenåringer ser denne serien og tenker at hun er kul, og at de gjerne skulle levd slik. Samme med Maddy, bad ass bitch fra helvete som gjør akkurat som hun vil, hvor hun vil. En jente jeg i det virkelige liv ikke ville fordratt, nettopp fordi hun i noen tilfeller er direkte slem og voldelig. Men kul karakter i en serie, da. Hun kommer til å banke livskiten ut av Cassie når hun finner ut om Nate. 

Anonymkode: 7e1fd...3a6

Totalt uenig.

Har prøvd noen rusmidler og fått totalt avsmak, det er IKKE gøy å ruse seg og denne serien ta meg rett tilbake til alle de negative følelsene rundt rus.

Denne serien får meg til å føle på alt det mørke forbundet med det. Det er vel bare det å være rusa på hasj som glorifiseres. Fuck, i siste episode fikk Rue noen til å ta pulsen hennes fordi hun var så jævlig fjern. Vil ikke si at det å måtte holde på sånn er positivt.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/20/2022 at 5:17 AM, AnonymBruker said:

Likte godt sesong 1, men etter de to første episodene av sesong 2 vet jeg ikke helt om jeg egentlig liker denne serien lenger. Kanskje jeg som er blitt litt eldre. Synes den konstante seksualiseringen av alt og alle er ganske ekkelt, spesielt med tanke på at mesteparten av karakterene er tenåringer.

Anonymkode: 9f831...c29

Ja enig, og føler at noen i produksjonen som bestemmer hvordan de filmer Cassie, har en greie for Sydney Sweeney. Ganske creepy.

 

Anonymkode: 73a40...037

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, hva syns dere om episode 3? Jeg var ikke helt fan av den, men klarer ikke helt å sette fingeren på hvorfor.. 

Spoiler

Interessant å se Cals historie selvfølgelig, men resten.. Oppstykket og merkelig, og hva var greia med det skuespillet til Lexi? Skjønner at hun er "lei av å være bi-karakter", men det virket bare rart alt sammen. 

 

Anonymkode: 19897...370

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...