Gå til innhold

Euphoria


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg likte den :) Ikke det beste jeg har sett, men den fenget.

Jeg syntes det er merkelig hvordan Nate kan være så stygg med Jules og samtidig fortelle f.eks Rue at han ser så mye positivt i henne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sirah skrev:

Jeg likte den :) Ikke det beste jeg har sett, men den fenget.

Jeg syntes det er merkelig hvordan Nate kan være så stygg med Jules og samtidig fortelle f.eks Rue at han ser så mye positivt i henne? 

Jeg tror han både liker henne som person samtidig som han er fryktelig sjalu på henne. Han ser hun er fri, noe han ikke er selv. 
Jeg tror han sliter med sin seksualitet. 

Anonymkode: 8a6e6...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror han både liker henne som person samtidig som han er fryktelig sjalu på henne. Han ser hun er fri, noe han ikke er selv. 
Jeg tror han sliter med sin seksualitet. 

Anonymkode: 8a6e6...c27

Ja det er inntrykket jeg sitter igjen med også. Har bare stusset så på hans karakter. Han er på noen området så veldig reflektert og fullstendig skutt på andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva handler den egentlig om? Jeg så traileren, men ble ikke klok på handlingen. Er dette er skrekkfilm?

Anonymkode: 6ab2b...bff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også litt skuffet over de siste par episodene. Noen som vet om det kommer flere sesonger?

Anonymkode: 4c3bc...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg likte serien veldig godt! Gøy at de hadde fokus på ulike karakterer i flere av episodene slik at man ble godt kjent med flere. Men stusset på slutten, hva skjedde egentlig der?

Anonymkode: 14038...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært positivt overrasket, og ble hekta etter et par episoder. Første episode skilte seg ikke særlig ut, da det føltes i overkant overfladisk og klisjé, men det ristet de kjapt av seg. Synes serien tar opp mange viktige og relevante samfunnsproblemer blant dagens ungdom, samtidig som de også går mer i dybden enn hva mange andre ungdomsserier gjør. 

For eksempel er jeg svært imponert over hvordan de har tatt for seg psykisk helse i serien, da spesielt med karakteren Rue. Én ting er de psykiske påkjenningene som etterfølge av rusavhengigheten hennes, En annen ting er de psykiske problemene hun har slitt med siden ung alder, som depresjon, angst, ocd og muligens bipolar lidelse. Her synes jeg de har gjort en bedre jobb en flertallet av andre serier som prøver ta for seg psykiske lidelser. 

Jeg er også svært imponert over handlingen om Jules, hvor de har klart å ta et så tabubelagt tema uten å gjøre det klisjé eller sjokkerende bare for å sjokkere. De har håndtert det på en diskré måte, som jeg liker. Må ærlig innrømme at jeg i løpet av de første episodene ikke skjønte at Jules var transseksuell, selv om jeg etterpå plutselig kunne se helt tydelige tegn fra første stund. 

En annen ting jeg er imponert over er Nate og Maddy, både som individuelle karakterer og deres forhold. Nate gjør helt fryktelige ting, og det er det ingen unnskylding for, men han har likevel en bakhistorie han også som gjør at man i det minste kan ha noe forståelse for hvorfor han har endt opp som den sinte, voldelige gutten han er. Forholdet til Maddy og Nate, er nok lett å kjenne seg igjen i for mange jenter som er i voldelige forhold (som spesielt i USA er svært vanlig), og jeg synes serieskaperne har tatt for seg deres storyline med hensyn uten å romantisere for mye, og de gjør det tydelig at dette er et usunt og skadelig forhold som vi ikke skal like i den forstand, men som likevel er et viktig tema å ta opp. 

Har flere ting jeg liker med serien, men alt i alt er jeg altså veldig positivt overrasket og gleder meg til sesong to! Svært sterke skuespillere også, men Hunter som spiller Jules fortjener MYE creds som våger å spille transe når hun er det selv 👏🏻

Anonymkode: 7554f...d4d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Har sett ferdig hele nå, synes det var en bra serie! Veldig fengende. Men er det bare jeg som ikke skjønte slutten helt? 

Spoiler

Var Rue død etter overdosen? Var alt bare en drøm hun hadde i koma? (Svar i spoiler, så vi ikke spoiler for andre som ikke har sett hele). Er ikke så flink på å tolke ting og syns det ble litt rotete.

 

Anonymkode: 863d3...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Lenge siden jeg så serien, men sesongfinalen er helt klart kaotisk. Den levner mange løse tråder og bygger veldig tydelig opp til neste sesong - som dessverre har blitt utsatt pga Covid-19 :sad:

Overdosen skjedde et par måneder før seriens egentlige tidslinje, og Rue overlevde. Det meste man ser gjennom andre karakterers perspektiv er nok reelle hendelser. Det samme gjelder nok mye av det Rue selv er involvert i, selv om det ofte vises gjennom en forvridd virkelighetsoppfatning. Denne serien er jo spekket med flashbacks, helsprø «mini-dokumentarer» og surrealistiske drømmevisjoner, noe jeg alltid har tolket som et innblikk i Rues maniske sinn. Hun er fortsatt i live, men jeg er jo litt spent på hvordan det vil gå med hennes nyreproblemer...

https://euphoria.fandom.com/wiki/Rue_Bennett

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Filmingen av sesong to starter etter planen over nyttår, og sesongen kommer trolig først mot slutten av neste år :sad:

Men på den lyse siden har ryktene om en bonus-episode blitt bekreftet. Denne episoden blir en slags bro mellom sesongene, og vil involvere færre karakterer. Arbeidet med denne episoden er visstnok allerede i gang :tommelopp:

A bonus episode of Euphoria is on its way

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Lord Friendzone skrev (6 timer siden):

Den tidligere omtalte «mellomepisoden» av Euphoria er nå tilgjengelig på HBO Nordic!

VG gir den en femmer på terningen.

Den var ufattelig dårlig .  Prøvde å være så sine,og kunstnerisk. Ble for mye rør.

Anonymkode: 32a69...626

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den var ufattelig dårlig .  Prøvde å være så sine,og kunstnerisk. Ble for mye rør.

Anonymkode: 32a69...626

*Woke ( ikke sine) autocorrect

Anonymkode: 32a69...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Den var ufattelig dårlig .  Prøvde å være så sine,og kunstnerisk. Ble for mye rør.

Anonymkode: 32a69...626

Enig, ble en gørrkjedelig samtale.

Anonymkode: d79ad...dd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den først nå, og synes også at den var heller dårlig. En stillestående episode bestående av kvasi-psykologi og mimring, med for stort avvik fra seriens øvrige form. Et overflødig tillegg, selv om den ikke gjorde noen direkte skade.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Tror dette er en av mine favoritt serier. Hørte det skulle komme en ny sesong neste år, håper det stemmer 🙂

Anonymkode: f24f6...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sesong to har lenge vært bekreftet, men kommer neppe før mot slutten av året, eller tidlig neste år. Jeg er veldig spent på fortsettelsen, og har høye forventninger til denne drøye og spesielle serien!

Det varsles om en brutal sesong…

Zendaya says season 2 of Euphoria is going to be «devastating»

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Veldig på etterskudd her, men akkurat sett hele serien. Fantastisk fin serie. Elsker karakteren Kat. Det er jo meg, bare utenom det kinky livet på nett! 😄

Anonymkode: b3344...0ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...