Gå til innhold

Positive ting om øst-europeere?!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner bare én øst-europeer og det er en kollega. Hun er polsk. Veldig hyggelig og hardtarbeidende :) 

Anonymkode: fb804...f30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Dette er en "vanlig" fordom utlendinger har mot norske kvinner, så det er litt komisk at du har den samme fordommen mot polske kvinner.

Jeg har ca 30 bekjente i min utvidede omgsngskrets som er polakker, og de aller fleste er flotte folk. Et par av dem er litt sære. Akkurat som alle andre mennesker.

Forøvrig er dette en utrolig ekkel tråd. Kvalm, fordummende, ekstremt generaliserende og på grensen til rasistisk.

Anonymkode: 4456f...980

Hvilken "vanlig" fordom? Jeg er utlending og har aldri tenkt at mine norske venninner baksnakket meg bak min rygg. Det samme gjelder flere utenlandske venner av meg.

Anonymkode: f0826...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Har dog ikke så mange fra Øst-Europa som naboer, men har hatt flere av dem som kolleger opp igjennom. Husker særlig ei fra Polen. Nydelig menneske. Hyggelig, høflig, strukturert og pliktoppfyllende. Arbeidsmaur, flott representant for sitt land og folk. 

Videre har jeg hatt flere kolleger fra Russland og Ukraina. Riktignok kan de virke sure, strenge og reserverte, men de tør fort opp. Veldig greie folk å forholde seg til i arbeidslivet. 

Dette er kvinnene da, mulig mennene er annerledes...

Jeg har østeuropeisk blod selv langt bak i slekta (det var arbeidsinnvandring 100-200 år tilbake også,) mulig det er derfor jeg kommer så godt overens med dem? 🤔😂

Dette syns jeg var en ille tråd, for å være ærlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av de menneskene jeg setter aller mest pris på er fra øst-europa, så denne tråden synes jeg er helt tullete. De er høflige, oppmerksomme, intelligente og hardtarbeidende! Også er de litt mer lidenskapelige og frittalende enn mange nordmenn, noe jeg faktisk også setter stor pris på. 

Kjenner noen øst-europeere som er selvopptatte og uoppdragne også, akkurat som alle andre folkeslag også kan være det. 

Anonymkode: bd180...398

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrr snakk om fordomsfullt innlegg, ts. Er det nå jeg skal si "typisk nordmenn"? (Nææ, gidder ikke være så full av fordommer som deg). Jeg er norsk og 1/4 fra et annet land, men er en del av en "øst-europeisk" storfamilie. De er nydelige mennesker, bryr seg masse om familie og venner. Veldig spandable og lette å snakke med. Er veldig glad for å ha dem i min familie.

Anonymkode: 7115f...13c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har noen damer på jobben fra Polen. Det som går igjen er at de er veldig påståelig. De gjør aldri feil ( noe de også selvsagt gjør), men er rask til å påpeke andres feil.

Prater mye om seg og sitt, ikke intr i å høre om andre. 

Ei anna jeg vet om driver falskt firma.

Kjenner og fler fra Balkan. Storfamilien er viktig og er hjelpsomme.

Men, mer løgn og utroskap skal en lete lenge etter dessverre...

 

Anonymkode: de27f...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har godt inntrykk av de få polske kvinnene jeg kjenner, syns de var både snille og morsomme. Ble derfor overrasket da jeg hørte fra en kamerat som bor i Polen at polske kvinner er et helvete å date, arrogante og kravstore mtp hva mannen tjener. 

Anonymkode: 92b21...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Helgeline skrev:

Jeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Har dog ikke så mange fra Øst-Europa som naboer, men har hatt flere av dem som kolleger opp igjennom. Husker særlig ei fra Polen. Nydelig menneske. Hyggelig, høflig, strukturert og pliktoppfyllende. Arbeidsmaur, flott representant for sitt land og folk. 

Videre har jeg hatt flere kolleger fra Russland og Ukraina. Riktignok kan de virke sure, strenge og reserverte, men de tør fort opp. Veldig greie folk å forholde seg til i arbeidslivet. 

Dette er kvinnene da, mulig mennene er annerledes...

Jeg har østeuropeisk blod selv langt bak i slekta (det var arbeidsinnvandring 100-200 år tilbake også,) mulig det er derfor jeg kommer så godt overens med dem? 🤔😂

Dette syns jeg var en ille tråd, for å være ærlig.

Har hørt at mange nordmenn har øst-europeeiske gener.

 

Er det Russland du fant ut at du hadde gener fra?

Anonymkode: fbac2...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har godt inntrykk av de få polske kvinnene jeg kjenner, syns de var både snille og morsomme. Ble derfor overrasket da jeg hørte fra en kamerat som bor i Polen at polske kvinner er et helvete å date, arrogante og kravstore mtp hva mannen tjener. 

Anonymkode: 92b21...459

Høres jo nesten litt ut som norske kvinner, hoho.

Anonymkode: fbac2...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser mange skrive Polen her.

Men Polen er Sentral-Europa ikke Øst-Europa

Mange tror feilaktig at Polen er Øst-Europa på grunn av at de var bak jernteppet. Og de ble lagt som Øst-Europa under den kalde krigen på grunn av Sovjetunionens dominans. Men geografisk sett er Polen Sentral Europa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen naboer fra Bosnia, stille og rolige folk-

Anonymkode: 5ead6...34f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stygg, rasistisk tråd! Jeg kjenner mange øst-europeere og de aller fleste er gode mennesker. 

Anonymkode: 37e75...a84

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Høres jo nesten litt ut som norske kvinner, hoho.

Anonymkode: fbac2...273

Norske kvinner meg her og norske kvinner meg her, at dere aldri går lei. 

Anonymkode: 92b21...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner fra Litauen har ingen egne meninger. Er de gift med en nordmann gjør de alt som han sier. Helt koko folk som stjeler, ljuger og snakker forferdelig norsk. 

Anonymkode: 010e5...32e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sansen for Øst-Europeere. Men den som sa at kvinnene er storforlangende og bortskjemt har et poeng. Polske prinsesser med mensen er søren meg ikke riktig tam :laugh: 

Anonymkode: b9be6...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du ba jo om positive ting: russere: ambisiøse, flinke på skolen, "lydige" overfor autoriteter (altså, positivt hvis du er en sjef de repekterer, eller lærer, negativt hvis du er elev og leder et gruppearbeid, eller kollega som skal samarbeide). Lojale og veldig gjestfrie. Morsomme å feste med. Generelt høyt utdannede og dannede, beleste (nei, jeg snakker ikke om de liksom-nyrike dere har møtt på charterhotellene). Det verste er vel at de er litt vel stolte. Og fordomsfulle skulle jeg til å skrive, men i denne tråden.... Ikke mer fordomssfulle enn nordmenn tror jeg. 

Baltere er hyggelige mennesker syns jeg. 

Anonymkode: 2b98d...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polske menn er virkelig søppel, utro og løynaktige.

Anonymkode: 17e92...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 20.6.2019 den 15.11, AlkoMann skrev:

Tror dere Øst -Europeere har fordommer mot homofili ! Er dette et bedritent spørsmål ?

 

På 20.6.2019 den 16.38, AnonymBruker skrev:

Har hørt at mange nordmenn har øst-europeeiske gener.

 

Er det Russland du fant ut at du hadde gener fra?

Anonymkode: fbac2...273

 

På 20.6.2019 den 16.51, AnonymBruker skrev:

For en stygg, rasistisk tråd! Jeg kjenner mange øst-europeere og de aller fleste er gode mennesker. 

Anonymkode: 37e75...a84

 

På 20.6.2019 den 21.03, AnonymBruker skrev:

Polske menn er virkelig søppel, utro og løynaktige.

Anonymkode: 17e92...1f2

Dæven. 

Anonymkode: f0c16...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...