Gå til innhold

Positive ting om øst-europeere?!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan man gå bedre overens og få en større forståelse for østeuropeere? Jeg føler nok at vi nordmenn har en litt annen kultur enn de. I nabolaget mitt så er det en en god del med østeuropeere og det er enkelte ting dem gjør som jeg aldri kunne ha gjort. For eksempel å raide og gå oppi postkassene til fremmede, tape reklame på dørene til folk igjen og igjen, lyve om utdannelse (eks: jeg jobber som politi - når det ikke er tilfelle), stjeling og generell lyving er det mye av. De er veldig opptatt av penger, selv bryr jeg meg ikke så mye og kunne aldri ha diktet opp noe sånt (hvis ikke jeg var fire år da).

Ofte har de forbindelser til narkotikamiljøer, spritsmugling og lignende for der er det jo penger å hente for de. Og er det noen som vil ha billige sigaretter så bare spør de. Halv pris. :ler: 

Tips? Råd? 

Nå ramset jeg opp mye negative ting som jeg egentlig ikke vil ha forståelse for... altså, er det noen som vet om noe positivt om de?!? Jeg vrir hodet mitt men kommer ikke på noe. 

Jeg er åpen for å høre om det positive. :) 

Anonymkode: f0c16...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var venninne med ei polsk. Sier ikke at alle er som henne. Men lav IQ, lav sosial intelligens, gadd ikke å sette seg inn i ting og brukte meg som en sosionom. Besøk av henne betød jobb, ordne ting for henne, hjelpe henne med ting eller å gjøre ting for henne. Samt å høre på enveis monolog der hun kun snakket om seg selv hele tiden. Jeg strakk meg langt, men hun er en energi - og tidstyv uten respekt for andre.

Kunne komme rett inn mens jeg dusjet og var naken, uten å gå. Og når hun først kom på besøk, kunne hun bli værende hele dagen, opptil tolv timer. 

Merket det veldig da jeg hjalp til i et sosialt arrangement hun hadde, og jeg hjalp til med alt mulig av forberedelser, lagde mat, og da selskapet begynte å dra, sa jeg også at jeg skulle dra men da gikk hun til andre gjester og baksnakket meg fordi jeg ikke ble igjen og hjalp til med å rydde opp. Så jeg ble igjen og rydda opp i tre timer, mens hun sto med hendene i siden og titta ut vinduet imens.

Polske kvinner har jeg veldig inntrykk av at snakker stygt om deg med en gang du snur ryggen til. Hun snakket så mye stygt om andre "venner" av seg til meg, at jeg burde ikke blitt overrasket at hun gjorde det samme om meg. Men etter å ha hjulpet henne i alt av bursdagsselskaper, bryllup, konfirmasjon, fylt ut alt av papirer for henne, vært barnevakt etc, og aldri fått noe som helst hjelp tilbake, så ble jeg fortsatt overrasket da jeg overhørte at hun snakket dårlig om meg. 

Kuttet ut "vennskapet" og har et helt annet liv nå, for det var et evig mas og stress.

Anonymkode: 06c89...430

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket land lurer du på? Bulgaria, Polen, Romania, Hviterussland, Moldova, Russland, Ukraina, Slovakia, Tsjekkia? Eller mer sentraleuropa som Ungarn? Hva med de baltiske statene?

Er du virkelig så fordomsfull at du tror man kan si noe som helst generelt om folk fra så mange ulike land? Vanlig fornuft er å skjønne at de man selv har møtt kun er representative for seg selv, og at idiotien og vettet er jevnt fordelt over hele kloden.

Anonymkode: 40459...928

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var venninne med ei polsk. Sier ikke at alle er som henne. Men lav IQ, lav sosial intelligens, gadd ikke å sette seg inn i ting og brukte meg som en sosionom. Besøk av henne betød jobb, ordne ting for henne, hjelpe henne med ting eller å gjøre ting for henne. Samt å høre på enveis monolog der hun kun snakket om seg selv hele tiden. Jeg strakk meg langt, men hun er en energi - og tidstyv uten respekt for andre.

Kunne komme rett inn mens jeg dusjet og var naken, uten å gå. Og når hun først kom på besøk, kunne hun bli værende hele dagen, opptil tolv timer. 

Merket det veldig da jeg hjalp til i et sosialt arrangement hun hadde, og jeg hjalp til med alt mulig av forberedelser, lagde mat, og da selskapet begynte å dra, sa jeg også at jeg skulle dra men da gikk hun til andre gjester og baksnakket meg fordi jeg ikke ble igjen og hjalp til med å rydde opp. Så jeg ble igjen og rydda opp i tre timer, mens hun sto med hendene i siden og titta ut vinduet imens.

Polske kvinner har jeg veldig inntrykk av at snakker stygt om deg med en gang du snur ryggen til. Hun snakket så mye stygt om andre "venner" av seg til meg, at jeg burde ikke blitt overrasket at hun gjorde det samme om meg. Men etter å ha hjulpet henne i alt av bursdagsselskaper, bryllup, konfirmasjon, fylt ut alt av papirer for henne, vært barnevakt etc, og aldri fått noe som helst hjelp tilbake, så ble jeg fortsatt overrasket da jeg overhørte at hun snakket dårlig om meg. 

Kuttet ut "vennskapet" og har et helt annet liv nå, for det var et evig mas og stress.

Anonymkode: 06c89...430

Der har du et poeng. De krever veldig mye og er innmari masete, brautete. Det gjorde du nok rett i. :) 

Anonymkode: f0c16...502

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting til overs for øst-europeere.

Anonymkode: 9c568...796

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man gå bedre overens og få en større forståelse for østeuropeere? Jeg føler nok at vi nordmenn har en litt annen kultur enn de. I nabolaget mitt så er det en en god del med østeuropeere og det er enkelte ting dem gjør som jeg aldri kunne ha gjort. For eksempel å raide og gå oppi postkassene til fremmede, tape reklame på dørene til folk igjen og igjen, lyve om utdannelse (eks: jeg jobber som politi - når det ikke er tilfelle), stjeling og generell lyving er det mye av. De er veldig opptatt av penger, selv bryr jeg meg ikke så mye og kunne aldri ha diktet opp noe sånt (hvis ikke jeg var fire år da).

Ofte har de forbindelser til narkotikamiljøer, spritsmugling og lignende for der er det jo penger å hente for de. Og er det noen som vil ha billige sigaretter så bare spør de. Halv pris. :ler: 

Tips? Råd? 

Nå ramset jeg opp mye negative ting som jeg egentlig ikke vil ha forståelse for... altså, er det noen som vet om noe positivt om de?!? Jeg vrir hodet mitt men kommer ikke på noe. 

Jeg er åpen for å høre om det positive. :) 

Anonymkode: f0c16...502

Jeg har møtt mange allrighte polakker selv om de har et tjuvraddrykte. Det positive er at de drikker, er kameratslige slik norske menn også var før feminismen tok dem, at de kristne(gjør dem 100 ganger bedre muslimske  menn ). De er også arbeidsomme i motsetning til muslimer som sitter på ræva å hever trygd .Det negative er at det juger og har dårlig moral .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AlkoMann skrev:

Jeg har møtt mange allrighte polakker selv om de har et tjuvraddrykte. Det positive er at de drikker, er kameratslige slik norske menn også var før feminismen tok dem, at de kristne(gjør dem 100 ganger bedre muslimske  menn ). De er også arbeidsomme i motsetning til muslimer som sitter på ræva å hever trygd .Det negative er at det juger og har dårlig moral .

Juger så det renner av de. Må le litt av hva de kan finne på å juge om også. Da den bomben gikk av i Sri Lanka, leste jeg at det var dansker som omkom og hun utbrøt med en gang: ja, var mange polske som omkom der også. Og det stemte jo ikke i det hele tatt. Og ja, jobbe gjør de. Men ikke alle. 

Anonymkode: 06c89...430

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags nabolag bor du egentlig i? Har hatt polske naboer i flere år og kjenner meg ikke igjen i noe av det du skriver. 

Anonymkode: a60ac...654

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Juger så det renner av de. Må le litt av hva de kan finne på å juge om også. Da den bomben gikk av i Sri Lanka, leste jeg at det var dansker som omkom og hun utbrøt med en gang: ja, var mange polske som omkom der også. Og det stemte jo ikke i det hele tatt. Og ja, jobbe gjør de. Men ikke alle. 

Anonymkode: 06c89...430

De definitivt mye bedre enn muslimer .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen for en bedriten tråd. 

Anonymkode: 801fc...06f

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer i tråden her? Har flere av dem som naboer. Ja, de er reserverte og tar kanskje ikke smugling så alvorlig. Hm. 

Men de er jo alltid høflige og maken til arbeidsjern skal en se langt etter! De har også snekret og ordnet det så utrolig fint i bakgården, uten at en eneste oppfordret dem. En av mine veninner er polsk. Hun har struktur ja, men såå god og morsom. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor tett på Russland og treffer russere hver eneste dag. Det første jeg kommer på er at de er ordentlige, høflige, flinke, hardtarbeidende, gjestfrie og hyggelige. Mot folk de absolutt ikke kjenner kan de kanskje virke litt kalde, men den lojaliteten du får tilbake når du kjenner dem gjør vel opp for det. 

Det er min mening av de russiske jeg kjenner. Det finnes drittsekker i alle land, så slike tråder som dette er egentlig helt dust.

Anonymkode: b311c...86a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Polske kvinner har jeg veldig inntrykk av at snakker stygt om deg med en gang du snur ryggen til. 

Anonymkode: 06c89...430

Haha! Dette er en "vanlig" fordom utlendinger har mot norske kvinner, så det er litt komisk at du har den samme fordommen mot polske kvinner.

Jeg har ca 30 bekjente i min utvidede omgsngskrets som er polakker, og de aller fleste er flotte folk. Et par av dem er litt sære. Akkurat som alle andre mennesker.

Forøvrig er dette en utrolig ekkel tråd. Kvalm, fordummende, ekstremt generaliserende og på grensen til rasistisk.

Anonymkode: 4456f...980

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De eneste russerne jeg har møtt var fire stykker som geuppevoldtok og kidnappet en jente i nabolaget. Litauere er skikkelig skikkelig frekke og sure og har null respekt for andre menneskers eiendom. Det er alltid knuste vinduer i huset der det bor litauere. 

Anonymkode: d7a93...e7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Dette er en "vanlig" fordom utlendinger har mot norske kvinner, så det er litt komisk at du har den samme fordommen mot polske kvinner.

Jeg har ca 30 bekjente i min utvidede omgsngskrets som er polakker, og de aller fleste er flotte folk. Et par av dem er litt sære. Akkurat som alle andre mennesker.

Forøvrig er dette en utrolig ekkel tråd. Kvalm, fordummende, ekstremt generaliserende og på grensen til rasistisk.

Anonymkode: 4456f...980

Denne tråden er ikke verre enn de fleste andre trådene på kg. Denne er faktisk ganske mild. Har du vært i en ufør-tråd eller tråder om kjønnshår?? 

Anonymkode: d7a93...e7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig dumt å skjære alle over en kam.

Jeg har naboer fra Russland og Litauen. De har integrert seg og skapt ett godt liv i Norge. De tilbyr ofte å hjelpe oss, sitte på med de, de spør om barnet vil bli med til kino, om du inviterer til selskap, så har de uoppfordret tatt med seg kake. De har god arbeidsmoral.

Anonymkode: e8f53...600

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har bodd på Balkan. Det er trygt å gå ute, de er hjelpsomme (selv om servicesmilet ikke er klistret på), veldig gjestfrie - du drar ikke før du er så mett at du ønsker å dø, drikkekulturen er mer avslappet med god mat mens man spiser, i motsetning til Norge der 10 stykker deler en pose med potetgull. De heier på alle idrettsutøverne i landet, ikke bare ski og fotball som i Norge. 

Interiørmessig - gi dem penger, og de får gjort ting mye vakrere enn det hvite helvete som rir Norge som en mare!!!!!

Det TS beskriver er helt ukjent for meg

Anonymkode: dfcfc...187

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sansen for øst-europeere. Det er noe med den kombinasjonen av en fortid med autoritær sosialisme og nyliberal nåtid. De er litt crazy, men det er bare kjekt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt mange hyggelige, dessverre også. noen mindre hyggelige.

det kan jeg si samme om nordmenn, britere, kristne, muslimer, homofile, heterofile, transe folk, kvinner, menn eller what you name it.

Teit tråd, teit å dømme alle på grunn av noen få. Jeg leier også bort en leilighet til polakker og tidligere har jeg leid til noen bulgarere. Makan hyggelige folk! De er hjelpsomme, de er flinke til å ta vare på leiligheten min. Så de har fått en billigere husleie av meg siden jeg er trygg på dem.

Anonymkode: 7c982...d6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts må gjerne lagr slike tråder... men du er kanskje ikke klar over at dette sier mer om deg selv? Lav iq f. Eks...

Anonymkode: c2587...c1f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...