Gå til innhold

Positive ting om øst-europeere?!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan man gå bedre overens og få en større forståelse for østeuropeere? Jeg føler nok at vi nordmenn har en litt annen kultur enn de. I nabolaget mitt så er det en en god del med østeuropeere og det er enkelte ting dem gjør som jeg aldri kunne ha gjort. For eksempel å raide og gå oppi postkassene til fremmede, tape reklame på dørene til folk igjen og igjen, lyve om utdannelse (eks: jeg jobber som politi - når det ikke er tilfelle), stjeling og generell lyving er det mye av. De er veldig opptatt av penger, selv bryr jeg meg ikke så mye og kunne aldri ha diktet opp noe sånt (hvis ikke jeg var fire år da).

Ofte har de forbindelser til narkotikamiljøer, spritsmugling og lignende for der er det jo penger å hente for de. Og er det noen som vil ha billige sigaretter så bare spør de. Halv pris. :ler: 

Tips? Råd? 

Nå ramset jeg opp mye negative ting som jeg egentlig ikke vil ha forståelse for... altså, er det noen som vet om noe positivt om de?!? Jeg vrir hodet mitt men kommer ikke på noe. 

Jeg er åpen for å høre om det positive. :) 

Anonymkode: f0c16...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var venninne med ei polsk. Sier ikke at alle er som henne. Men lav IQ, lav sosial intelligens, gadd ikke å sette seg inn i ting og brukte meg som en sosionom. Besøk av henne betød jobb, ordne ting for henne, hjelpe henne med ting eller å gjøre ting for henne. Samt å høre på enveis monolog der hun kun snakket om seg selv hele tiden. Jeg strakk meg langt, men hun er en energi - og tidstyv uten respekt for andre.

Kunne komme rett inn mens jeg dusjet og var naken, uten å gå. Og når hun først kom på besøk, kunne hun bli værende hele dagen, opptil tolv timer.