Gå til innhold

La barnet få bestemme hårklipp, yey/ney?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, hår vokser ut igjen, så la de prøve seg.

Anonymkode: f4e3a...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare hår!! Farge, lengde, krøller - who cares?!! La han/hun få kose seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!! 😊 Men kommer litt an på alder og hårfrisyre. En mellomting mellom "normalt" og "rart" funker også. 

Anonymkode: 51d8d...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hår vokser ut igjen, så la de prøve seg.

Anonymkode: f4e3a...9f7

Yey ;)

Anonymkode: 6e35f...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er barna da? Litt forskjell på en 3 åring og en 16 åring som vil ha rosa hår spør du meg.

Anonymkode: 25d2e...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, fritt fram helt etter eget ønske. Ikke mitt hår, det er de som skal føle seg vel med det. Men hvis de ønsker noe dyrt må de betale selv. Hvis de trenger en klipp bidrar jeg med det en vanlig klipp ville kostet, og de koster resten, hvis de bare får et innfall og det ikke er lenge siden sist frisørtime må de koste alt selv. 

Anonymkode: 0e5d7...e8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er barna da? Litt forskjell på en 3 åring og en 16 åring som vil ha rosa hår spør du meg.

Anonymkode: 25d2e...95f

7år😃

Anonymkode: 6e35f...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på alder og type sveis. Jeg hadde ikke laget grønn hanekam på treåringen fordi han ville ha det. Men jeg kunne latt en tiåring få det. Litt satt på spissen så klart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 6åring får velge helt selv. Det er hans hår og han som skal gå rundt med det. Så mye vi snakker om at alle bestemmer over sin egen kropp, så synes jeg det ville blitt rart  å ikke la ham få siste ordet.

Akkurat nå sparer han til langt hår, og det «halvlange» han har nå synes jeg bare ser ustelt ut. Men han er happy! 

Om han ba om grønn hanekam rett før bestefars begravelse ville jeg nok satt ned foten og tatt en prat om å vise takt.

Anonymkode: 7951a...209

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine (5 og 7) har fått bestemme helt fritt hvordan de vil ha håret helt fra de har vært gamle nok til å kunne formidle det. Vi har kikket på bilder som inspirasjon, så har de selv fått velge det de likte best. Nå har de heldigvis aldri valgt noen hårreisende (pun intended ;) ) frisyrer, så det har vært helt greit å la dem velge. Hvis ønskene deres hadde vært et eller annet veldig far out er det mulig jeg ville ha forsøkt å styre de i en litt «bedre» retning ;) 

Anonymkode: 4ea36...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, greit å velge selv. Så slipper du drama fordi de ikke er fornøyde.

Anonymkode: b40e2...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så klart!!! Det er barnas hår! En eier ikke ungene sine!

Anonymkode: ea046...1e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åtteåringen får bestemme selv innenfor visse rammer. Hun får ikke permanent farge, det er ikke aktuelt å begynne å rette håret ennå (hun får leve med hulderkrøllene noen år til) og hun får fremfor alt ikke lov å klippe selv. 

Anonymkode: ade5a...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...