Gå til innhold

Hva bruker dere i utgifter bolig? Enslige med barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lønn på ca 26 000 utbetalt (øker litt i vinter), 1200 i bidrag og 2635 i barnetrygd. 

I underkant 30 k inn, fast. 

Søker nå ny bolig og synes alt er så dyrt! Prøvde kjøpe bolig i fjor, men fikk nei fra banken. 

Har faste utgifter på bil (3k), mat (ca 4500?), lånekasse (550), tlf (400), trening 300 kr. Bhg betaler jeg 1300 for. Fikk tilbud om en leilighet til 13500 per mnd uten strøm, kabel tv og Internett. Vi er sikkert oppe i 2000 kr ekstra da, ellee? 

Betaler kun ti tusen nå, men vi trenger noe større. Jeg synes 5000 kr er lite sitte igjen med til øvrige utgifter (klær, sparing etc) men det er kanskje normen? 

Anonymkode: a4176...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett fra mitt perspektiv så lever du ganske ok... men etter boligutgiftene å bedømme, så bor du helt sikkert i en større by. Og ja, det er dyrt! 10000-15000 kr i leie for en leilighet er ikke uvanlig i Oslo, Trondheim, Bergen. Disse kostnadene halveres om du flytter ut av byen.. Og jeg skjønner at banken ikke ville gå med på å gi lån til boligkjøp.

Nå først ser jeg hvor "billig" aleneforeldre lever i forhold til de som bor sammen. Vi betaler 22 000kr (17000+5000) i bare i lån og fellesutgifter for bolig hver måned! Ikke fordi vi må, men fordi vi kan, og har lyst til å betale ned mest mulig på lånet.... Hadde ikke hatt en sjans til dette om vi bodde hver for oss selv.

Anonymkode: 676f1...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme utbetalt som deg, men bor noe utenfor et tettsted, som medfører litt mer pendling med bil. Men jeg betaler kun 4000,- kr for et helt hus, pluss strøm.

Anonymkode: 41519...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enslig med barn, bor sentralt Oslo så jeg slipper bil... Men har boliglån på 3 millioner. 🙄

Anonymkode: 03608...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har husleie og boliglån på til sammen 10 000 kr, da er det bare strøm utenom. Kom meg takk og pris inn på boligmarkedet for 10 år siden. Ellers hadde jeg vel bodd i en råtten kjellerleilighet. Jeg bor i en middels stor by, men skal man leie min rekkehusleilighet med 3 soverom, så må man betale 15 000 kr. 

Anonymkode: 62634...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 000 og strøm utenom. Det er ikke i en av nevnte byer, men et småsted. Grusomt dyrt, og blir ikke ferietur i sommer for å si det sånn. 

Anonymkode: c3012...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg betaler 17500 i bare boliglån.. ikke fordi jeg må, men fordi deler av det er et privat lån jeg gjerne vil ha nedbetalt så fort som overhode mulig. 8500 kroner går til det private lånet som er nedbetalt om to år. Eier en stor enebolig på landet som kostet 2.6 Mill... Hadde litt penger fra før, men den var strengt tatt var for dyr for meg, men angrer ikke:)  Har ganske stålkontroll på økonomien. 26000 går rett til faste utgifter. Da står jeg igjen med sjutusen kroner til mat, bensin, klær og forlystelser..det blir også igjen til sparing. Når strømregningen er dyr eller andre utgifter øker så har jeg mindre å rutte med, noen ganger bare femtusen. Det går greit, men er ikke ideelt. En ting er mat, men man vil jo gjerne ta med barnet i svømmehallen, på kino eller ut på andre aktiviteter.

Anonymkode: 14663...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noe mer utbetalt +  Husleia var på 6000 I mnd +++. Synes det gikk OK rundt. Sparte ca 5000 I mnd. Er økonomisk fornuftig. 

Nå flytter jeg inn med forloveden min. Han har egen gård, og alt er nedbetalt. Jeg betaler kun for mat og barnehage. 

Mitt eget hus leier jeg ut. 

Legger av 10-15.000 I mnd. Synes det føles tryggest. 

Endret av Eplejuice123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sett fra mitt perspektiv så lever du ganske ok... men etter boligutgiftene å bedømme, så bor du helt sikkert i en større by. Og ja, det er dyrt! 10000-15000 kr i leie for en leilighet er ikke uvanlig i Oslo, Trondheim, Bergen. Disse kostnadene halveres om du flytter ut av byen.. Og jeg skjønner at banken ikke ville gå med på å gi lån til boligkjøp.

Nå først ser jeg hvor "billig" aleneforeldre lever i forhold til de som bor sammen. Vi betaler 22 000kr (17000+5000) i bare i lån og fellesutgifter for bolig hver måned! Ikke fordi vi må, men fordi vi kan, og har lyst til å betale ned mest mulig på lånet.... Hadde ikke hatt en sjans til dette om vi bodde hver for oss selv.

Anonymkode: 676f1...cbd

Hadde jeg hatt samboer ville det vært 0 stress å betale 12-13 000 inn på boliglån. Så deler man jo matutgifter og alle øvrige regninger. Jeg kunne flyttet ut av denne byen, men barna har samvær her. 

Anonymkode: a4176...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...