Gå til innhold

– Jeg mister alltid jobben etter prøveperioden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/hordaland/karoline-_27_-foler-seg-lurt_-_-jeg-mister-alltid-jobben-etter-proveperioden-1.14583610?

Nav vil få flere nordmenn ut i jobb ved å betale for opplæringen. Karoline Marie Vassbotn sier opplæringen hennes har vart i ni år.

– Arbeidsgiverne har hver gang sagt at jeg skal få fortsette etter prøveperioden, men det skjer aldri. 

Alenemoren har i ni år vært uten fast jobb, men hatt en rekke vikariater i ulike bransjer.

Er det for lett for arbeidsgivere å utnytte gratis arbeidskraft fra NAV?

LO sier dette er kjent problem, NHO benekter at det foregår i noe stort omfang.

Anonymkode: 4c8a7...036

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sikker på at dette foregår i stort omfang. Jeg er på arbeidsavklaring selv nå etter langvarig sykdom. Jeg har høyere utdanning og har praksis på et sted jeg er fullt kvalifisert for å jobbe, og hvor jeg gjør en fullverdig jobb. Jeg er gratis og kvalifisert arbeidskraft  for «arbeidsgiver». Likevel vet jeg med sikkerhet at jeg ikke kommer til å få jobb der så snart avklaringsperioden er over, selv om de har behov for noen til å løse de oppgavene jeg gjør. Når jeg er ferdig utredet tar de inn en ny gratis-person.

Før sykdom var jeg leder selv, og vi gjorde akkurat det samme i alle bedriftene i det konsernet jeg arbeidet i. Omfanget er stort, og det foregår både i privat og offentlig sektor.  

Anonymkode: c9ade...5e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er nok jobbene du får av nav. Ingen jeg kjenner har fått fast av disse. Bruk heller manpower? Du får i periode oppdrag etter oppdrag og vipps møter du på en bedrift som trenger folk og vil ha deg. Det skjedde. Med meg etter 3 harde år.

Anonymkode: 2aca0...b3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...