Gjest Violetta Skrevet 1. mai 2005 #1 Skrevet 1. mai 2005 Jeg elsker sjokoladekake. Helst saftige sjokoladekaker, men uten frukt, kaffe eller lignende rare ingredienser. Det må rett og slett bare være sjokoladekake, gjerne med (mørke) sjokoladebiter og glasur. Sjokolademuffins, sånne store amerikanske som er saftige inni... Hva er din yndlingskake?
Cinnamon Skrevet 2. mai 2005 #2 Skrevet 2. mai 2005 Jeg er stort sett altetende når det gjelder kaker, men holder en knapp på Verden beste. Marsipankake er jo også godt da.
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #4 Skrevet 2. mai 2005 Jeg har vært veldig glad i brownies, men lagde en skuffekake i går med to pakker dajmkuler inni, og to pakker dajmkuler oppå.... Første biten var god, men andre var direkte kvalmende. Så nå er ostekake som en god nr 1
Sofia Skrevet 2. mai 2005 #8 Skrevet 2. mai 2005 Jeg er "kako-man" jeg... men holder en knapp på suksess-terte og alle typer sjokoladekake... eeelsker sjokoladekaker......
LilleMy Skrevet 2. mai 2005 #9 Skrevet 2. mai 2005 Jeg er veldig svak for både Napoleonskake og vannbakkels, jeg! Men en skikkelig saftig sjokoladekake med ett TYKT lag med deilig glasur - gjerne med litt kaffesmak..... smaker også ALTFOR GODT!
NullHull Skrevet 2. mai 2005 #10 Skrevet 2. mai 2005 Peanøttkake Oppskrift, takk!! Eller nærmere beskrivelse.. Er ikke no' peanøtt-knasker, men kan godt like bakverk med peanøtter, og dette hørtes interessant ut Klem og på forhånd takk
hilli Skrevet 2. mai 2005 #11 Skrevet 2. mai 2005 Jeg er veldig glad i sjokoladefondant, men det er vel mer en dessert enn en kake, eller en halvveiskake kanskje.
Arkana Skrevet 2. mai 2005 #12 Skrevet 2. mai 2005 Umulig å velge bare én. Jeg er veldig glad i sjokoladekaker, helst saftige, seige kaker som brownies. Ellers er gulrotkake aldeles nydelig, suksessterte og Kvæfjordkake likeså.
Grooo Skrevet 2. mai 2005 #14 Skrevet 2. mai 2005 Jeg er veldig lite glad i kaker, spiser stort sett bare gjærbakst og ikek alle typer av den heller...
Theo Skrevet 2. mai 2005 #15 Skrevet 2. mai 2005 Jeg er fullstendig gal etter sjokoladekake, og ingen Deli de Luca-sjappe er noensinne trygg så lenge de fortsatt selger Spoon cake.
Gjest Embla s Skrevet 2. mai 2005 #17 Skrevet 2. mai 2005 Saftige konfekt-sjokoladekakaer! Sånne man legger på seg 2 kg av bare ved å se på de Også veldig glad i kvefjordkake!
Gjest Emera Skrevet 2. mai 2005 #18 Skrevet 2. mai 2005 Denne tråden burde jeg visst bedre enn å gå inn i på en mandag... Menmen, en skikkelig god eplekake, eller eplepai. Servert varm med mye god vaniljeis... Mmmm...
Væren Skrevet 2. mai 2005 #19 Skrevet 2. mai 2005 TRØFFELKAKE En sikker vinner, skikkelig snopekake! Mandelbunn: 200 gr malte mandler 250 gr melis 3 eggehviter 1 ss hvetemel Trøffelkrem: 50 gr melis ¾ dl vann 3 eggeplommer 150 gr smør 3 ss sjokoladepulver (evt 1 ss kakao) 400 gr marsipan + marsipan til pynt Sjokoladeglasur: 1 ½ plate kokesjokolade 20 gr delfiafett Mandelbunn: Bland ingrediensene og ha røren i smurt og strødd springform 28 cm. Stekes på nederste rille, 175-180 grader i 20-30 min. Avkjøl bunnen på rist. Trøffelkrem: Kok opp vann og melis. Kok på svak varme til en seig konsistens, 7-8 minutter. Pisk eggeplommene godt sammen. Tilsett melismassen i en tynn stråle - rør godt. Ha mykt smør i, små porsjoner om gangen. Pisk kremen glatt. Ha tilslutt i sjokoladepulveret (kakao) Smør trøffelkremen på den avkjølte mandelbunnen. Kjevle marsipanlokk og legg over trøffelkremen. Sjokoladeglasur: Smelt sjokolade og delfiafett over svak varme, fordel den over marsipanlokket. Pynt med marsipanfigurer etter ønske, for eksempel marsipansirkler som klemmes sammen til en kala (blomst). Lykke til!
Gjest Lea Skrevet 2. mai 2005 #20 Skrevet 2. mai 2005 Jeg liker Tropisk Aroma godt. Ellers alle mulige sjokoladekaker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå