Gå til innhold

Når er en kvinne like mye verdt som en 25 år gammel gjennomsnittlig mann?


Drittsekk

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er dere så besatt av UNGE damer? Er vel det jeg lurer på. Har ikke kvinner i 30-40 års alderen mye høyere libido generelt? Så hva er denne besettelsen av unge damer egentlig hvis det er sex som er viktigst for dere? Det er ikke helt enkelt å bli klok på det.

Anonymkode: e7ba7...4f8

Jeg personlig har ikke en besettelse av unge damer 🙂 Og det er egentlig like mye kvinner som forårsaker denne skjevheten: De yngste damene er uinteressert i jevnaldrende menn, kun attraktive unge menn har sjans på kjæreste. Mange unge damer vil ha betydelig eldre, attraktive menn. Da blir det lett for unge damer pga. stort utvalg, og tilsvarende vanskelig for eldre damer som har færre tilgjengelige menn i rett alder.

Det er ikke rettferdig, verken for unge menn eller voksne kvinner. Men det er nå bare sånn det er. 

 

Anonymkode: b9e4e...509

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Markedsverdien til menn øker når de er i 30 årene fordi de som regel da har ting på stell. Jobb og hus og alt. IKKE pga utseende. Det forfaller nemlig mye fortere hos menn enn kvinner da de mister hår og får ølvom men de er nå heldige da sånn sett fordi vi kvinner bryr oss mer om personen enn utseende.

 

Anonymkode: 164ff...cf6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skulle da tilsi at det er lettere for kvinner i alle aldre å finne en partner enn det er for menn i alle aldre. Og det går rett og slett ikke an da det er ca. 50/50 menn og kvinner i Norge. 

Anonymkode: b9e4e...509

Jo, det går. Selv om det er 50/50 kvinner og menn i Norge, er ikke alle tiø enhver tid i et forhold. Til sammenligning er det langt flere barnløse menn enn kvinner. 

Anonymkode: 4d16e...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er langt fra hva jeg observerer. Srr ofte at nysingle menn på 40+ har mye vanskeligere for å finne en stabil partner, enn hva kvinner i samme aldersgruppe har. 

Anonymkode: 4d16e...055

Vel det finnes selvsagt eksempler på alt, men jeg mener bestemt at sosiologene stort sett er enige om at balansen i kjønnsmarkedet snur litt før 40. Dette er visstnok også noe av forklaringen på at unge gutter og middelaldrende kvinner i noen grad søker trøst hos hverandre. Som middelaldrende singel mann (forlot min ex for et par år siden) kan jeg iallfall rapportere at responsen har vært over all forventning. Jeg har riktignok alltid hatt et godt drag på damer, men nå er det bedre enn noensinne:))

Anonymkode: 38b2d...722

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er dere så besatt av UNGE damer? Er vel det jeg lurer på. Har ikke kvinner i 30-40 års alderen mye høyere libido generelt? Så hva er denne besettelsen av unge damer egentlig hvis det er sex som er viktigst for dere? Det er ikke helt enkelt å bli klok på det.

Anonymkode: e7ba7...4f8

Unge kvinner har mer sjarm, utstråling, sultne på livet og ser generelt bedre ut. Det er ikke så vanskelig å forstå.

Damer etter 30 har mest sannsynlig livet sitt mer "satt", med egen familie osv. De fleste menn vil ikke ha kvinner som har barn fra før av, iallefall om de ikke har selv.

Anonymkode: 76185...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vel det finnes selvsagt eksempler på alt, men jeg mener bestemt at sosiologene stort sett er enige om at balansen i kjønnsmarkedet snur litt før 40. Dette er visstnok også noe av forklaringen på at unge gutter og middelaldrende kvinner i noen grad søker trøst hos hverandre. Som middelaldrende singel mann (forlot min ex for et par år siden) kan jeg iallfall rapportere at responsen har vært over all forventning. Jeg har riktignok alltid hatt et godt drag på damer, men nå er det bedre enn noensinne:))

Anonymkode: 38b2d...722

What?? Jeg er sosiolog, og dette har jeg ikke hørt om. Og så synes jeg det er litt morsomt at du starter med å undergrave enkelteksemplets betydning for så å kjøre på med deg selv som eksempel for å bygge opp under antakelsen din 😄 😄

Jeg er kvinne, nylig skilt, i 40-årene, og opplever også stor 'pågang', i spennet 20 minus til 20 pluss min alder. Så jeg vet ikke jeg. Statistikk får i så fall være statistikk, opplevelsene mine er i alle fall fornøyelige.

Anonymkode: d42b8...20b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, AnonymBruker said:

Unge kvinner har mer sjarm, utstråling, sultne på livet og ser generelt bedre ut. Det er ikke så vanskelig å forstå.

Damer etter 30 har mest sannsynlig livet sitt mer "satt", med egen familie osv. De fleste menn vil ikke ha kvinner som har barn fra før av, iallefall om de ikke har selv.

Anonymkode: 76185...780

Nok en klassisk kg-løgn. Ble slutt med barnefar da jeg var 29 (1 barn på 5 år), og jeg er akkurat like ettertraktet som i gamle dager. Mennene er seriøse og ikke bare ute etter sex. 

Gode Gud, hadde jeg bare lest på kg og ikke vært ute i den virkelige verden hadde jeg følt meg som et troll, tenk å både være 30 (utgått på dato etter 25) og ha barn, det verste som finnes 😄

Anonymkode: 2fd78...d30

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

What?? Jeg er sosiolog, og dette har jeg ikke hørt om. Og så synes jeg det er litt morsomt at du starter med å undergrave enkelteksemplets betydning for så å kjøre på med deg selv som eksempel for å bygge opp under antakelsen din 😄 😄

Jeg er kvinne, nylig skilt, i 40-årene, og opplever også stor 'pågang', i spennet 20 minus til 20 pluss min alder. Så jeg vet ikke jeg. Statistikk får i så fall være statistikk, opplevelsene mine er i alle fall fornøyelige.

Anonymkode: d42b8...20b

Du høres definitivt ikke ut som kjønnssosiolog, da hadde forståelsen vært atskillig bedre. Og hvis du oppfattet min personlige anektdote som forsøk på å fremføre vitenskapelig belegg for teorien jeg refererte til, får du ta et lesekurs.

Anonymkode: 38b2d...722

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er dere så besatt av UNGE damer? Er vel det jeg lurer på. Har ikke kvinner i 30-40 års alderen mye høyere libido generelt? Så hva er denne besettelsen av unge damer egentlig hvis det er sex som er viktigst for dere? Det er ikke helt enkelt å bli klok på det.

Anonymkode: e7ba7...4f8

Ikke meg du svarer, men jeg er ikke veldig interessert i unge jenter. Min er faring er at kvinner blir mer frigjorte og flinkere til å uttrykke hva de liker med alderen. I tillegg til at erfaring gjør dem rent teknisk dyktigere. Modenhet er også sexy.

Unge kvinner kan være vakre som gaseller, men ofte usikre og overdrevent selvbevisste.

Det er store individuelle forskjeller, bare så det er sagt. Til syvende og sist er det individet man tenner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎18‎.‎06‎.‎2019 den 0.15, AnonymBruker skrev:

Kvinner har alltid større verdi enn menn.

Anonymkode: a4020...5f0

Men som kvinne på snart 50 år, så ser jeg hvordan min markedsverdi har sunket betraktelig. I 20 årene, og starten av 30 årene, så fikk jeg jo alltid oppmerksomhet av menn, jeg kunne få rabatt på varer uten å be om det, få lavere regning på reparasjon av bilen, få en større porsjon dessert på restaurant. Så jo og at menn ble ekstra hjelpsomme i butikken, da jeg ba om hjelp. Og jeg ble sjekket opp ofte. Nå er det ingenting, de er jo selvfølgelig høflige mot meg. Men det er ikke den iveren over å hjelpe en ung pen dame. For nå er jeg jo en eldre dame. 

Og ser og da jeg var singel som yngre, så sto jo mannfolka i kø. Nå som jeg er singel, så er det dårlig med tilbud, og får jeg noen tilbud, så er det ikke noe jeg vil ha. Sist mann som ville ha meg var 70 kg overvektig, og ville bare sitte i sofaen og spise potetgull og drikke brus. 

Anonymkode: e1bb8...267

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2019 den 9.15, AnonymBruker skrev:

Men som kvinne på snart 50 år, så ser jeg hvordan min markedsverdi har sunket betraktelig. I 20 årene, og starten av 30 årene, så fikk jeg jo alltid oppmerksomhet av menn, jeg kunne få rabatt på varer uten å be om det, få lavere regning på reparasjon av bilen, få en større porsjon dessert på restaurant. Så jo og at menn ble ekstra hjelpsomme i butikken, da jeg ba om hjelp. Og jeg ble sjekket opp ofte. Nå er det ingenting, de er jo selvfølgelig høflige mot meg. Men det er ikke den iveren over å hjelpe en ung pen dame. For nå er jeg jo en eldre dame. 

Og ser og da jeg var singel som yngre, så sto jo mannfolka i kø. Nå som jeg er singel, så er det dårlig med tilbud, og får jeg noen tilbud, så er det ikke noe jeg vil ha. Sist mann som ville ha meg var 70 kg overvektig, og ville bare sitte i sofaen og spise potetgull og drikke brus. 

Anonymkode: e1bb8...267

Dette stemmer på en prikk. Da vet man hvordan de fleste menn har det store deler av livet. Får leve på minnene og det som har vært da.🙂

Anonymkode: 109b5...0d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud ts ( og andre her som svarer seriøst )

GET A LIFE!

Anonymkode: 09149...ba6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2019 den 9.15, AnonymBruker skrev:

Men som kvinne på snart 50 år, så ser jeg hvordan min markedsverdi har sunket betraktelig. I 20 årene, og starten av 30 årene, så fikk jeg jo alltid oppmerksomhet av menn, jeg kunne få rabatt på varer uten å be om det, få lavere regning på reparasjon av bilen, få en større porsjon dessert på restaurant. Så jo og at menn ble ekstra hjelpsomme i butikken, da jeg ba om hjelp. Og jeg ble sjekket opp ofte. Nå er det ingenting, de er jo selvfølgelig høflige mot meg. Men det er ikke den iveren over å hjelpe en ung pen dame. For nå er jeg jo en eldre dame. 

Og ser og da jeg var singel som yngre, så sto jo mannfolka i kø. Nå som jeg er singel, så er det dårlig med tilbud, og får jeg noen tilbud, så er det ikke noe jeg vil ha. Sist mann som ville ha meg var 70 kg overvektig, og ville bare sitte i sofaen og spise potetgull og drikke brus. 

Anonymkode: e1bb8...267

Da må du jobbe med deg selv og tankene dine! Fordi her legger du all din verdi i din alder, og tenker at det er grunnen. Og da blir det grunnen, fordi du tenker sånn.

Alt sitter i hodet!

Anonymkode: 09149...ba6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.6.2019 den 21.45, AnonymBruker skrev:

Vel det finnes selvsagt eksempler på alt, men jeg mener bestemt at sosiologene stort sett er enige om at balansen i kjønnsmarkedet snur litt før 40. Dette er visstnok også noe av forklaringen på at unge gutter og middelaldrende kvinner i noen grad søker trøst hos hverandre. Som middelaldrende singel mann (forlot min ex for et par år siden) kan jeg iallfall rapportere at responsen har vært over all forventning. Jeg har riktignok alltid hatt et godt drag på damer, men nå er det bedre enn noensinne:))

Anonymkode: 38b2d...722

Lever sosiologene deres liv? Nei. 

Alt handler om hvordan man tenker om seg selv. Folk som fokuserer negativt på alderen sin, får den type resposn tilbake : negativ tilbakemeldinger pga alderen. Fordi de tenker sånn selv.

Kjenner flere godt voksne veldig attraktive damer som alltid har tilbud fra menn. Fordi de tenker ikke sånn om alderen sin. De har ikke fokus på alderen i det hele tatt, men fokuset på seg selv som person. Som individ.

Så kan dere andre her lese alle forskningsrapportene dere kommer over, og oppføre dere deretter, og leve i A4 boksen, utifra hvordan dere tror samfunnet mener dere skal leve, mens de som er frie mennesker, møter frie mennesker og får et mye rikere liv. 

Anonymkode: 09149...ba6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2019 den 21.04, AnonymBruker skrev:

Jeg personlig har ikke en besettelse av unge damer 🙂 Og det er egentlig like mye kvinner som forårsaker denne skjevheten: De yngste damene er uinteressert i jevnaldrende menn, kun attraktive unge menn har sjans på kjæreste. Mange unge damer vil ha betydelig eldre, attraktive menn. Da blir det lett for unge damer pga. stort utvalg, og tilsvarende vanskelig for eldre damer som har færre tilgjengelige menn i rett alder.

Det er ikke rettferdig, verken for unge menn eller voksne kvinner. Men det er nå bare sånn det er. 

 

Anonymkode: b9e4e...509

Er veldig inviduelt hvor godt kvinner holder seg. Men utseende deres går bare nedover etter 20 årene. Noen holder seg greit i 30 årene men når kvinner når 40 er de generelt like attraktive som en sviske. De mister fort markedsverdien. Men som sagt. Det er inviduelt

Bare se på de fineste damene du gikk i klasse med på vgs. Som 19 20 åring var de den fineste. Senere når de er 27 28 har de både lagt på seg og blir ikke lagt merke til av menn engang

Trist at utseende er det eneste mange kvinner kan spille på, fordi utseende tio kvinner går fort ned pga kvinner har dårligere forbrenning, er mye utsatt for stoffskifte problemer og andre hormonsvingninger. Dermed legger mange av de på seg

Heldigvis er det noen damer som holder seg bra og har andre ting som menn liker

Anonymkode: 19ca7...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er veldig inviduelt hvor godt kvinner holder seg. Men utseende deres går bare nedover etter 20 årene. Noen holder seg greit i 30 årene men når kvinner når 40 er de generelt like attraktive som en sviske. De mister fort markedsverdien. Men som sagt. Det er inviduelt

Bare se på de fineste damene du gikk i klasse med på vgs. Som 19 20 åring var de den fineste. Senere når de er 27 28 har de både lagt på seg og blir ikke lagt merke til av menn engang

Trist at utseende er det eneste mange kvinner kan spille på, fordi utseende tio kvinner går fort ned pga kvinner har dårligere forbrenning, er mye utsatt for stoffskifte problemer og andre hormonsvingninger. Dermed legger mange av de på seg

Heldigvis er det noen damer som holder seg bra og har andre ting som menn liker

Anonymkode: 19ca7...65a

For noe tull. De fleste legger ikke så mye på seg... Og stoffskifteproblemer går fint an å behandle, da normaliserer vekta seg.

Klart at man ikke har like fin hud som den tiden, men mange tar seg godt ut senere i livet også. Alt handler om gener og kosthold.

 

Men jeg som 25 åring innser at det er lite vits å satse på menn som er i overkant opptatt av kvinners utseendet. Nei takk.

Anonymkode: e7ba7...4f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.6.2019 den 9.15, AnonymBruker skrev:

Men som kvinne på snart 50 år, så ser jeg hvordan min markedsverdi har sunket betraktelig. I 20 årene, og starten av 30 årene, så fikk jeg jo alltid oppmerksomhet av menn, jeg kunne få rabatt på varer uten å be om det, få lavere regning på reparasjon av bilen, få en større porsjon dessert på restaurant. Så jo og at menn ble ekstra hjelpsomme i butikken, da jeg ba om hjelp. Og jeg ble sjekket opp ofte. Nå er det ingenting, de er jo selvfølgelig høflige mot meg. Men det er ikke den iveren over å hjelpe en ung pen dame. For nå er jeg jo en eldre dame. 

Og ser og da jeg var singel som yngre, så sto jo mannfolka i kø. Nå som jeg er singel, så er det dårlig med tilbud, og får jeg noen tilbud, så er det ikke noe jeg vil ha. Sist mann som ville ha meg var 70 kg overvektig, og ville bare sitte i sofaen og spise potetgull og drikke brus. 

Anonymkode: e1bb8...267

Dette er sant !  Fra 40 + og særlig fra 45 + synker attraktiviteten. Da får du ikke den samme oppmerksomheten fra menn som i 20 og 30 årene.

Anonymkode: d93f0...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er sant !  Fra 40 + og særlig fra 45 + synker attraktiviteten. Da får du ikke den samme oppmerksomheten fra menn som i 20 og 30 årene.

Anonymkode: d93f0...b1f

Er vel forståelig, siden overgangsalderen er like om hjørnet, med alle de negative endringer den medfører. Mindre sexlyst, hetetokter og ustabilt humør er jo ikke akkurat noe en mann lengter etter å bli utsatt for. Det er jo vanskelig å se fordelene med et forhold under sånne omstendigheter.

Men fallende attraktivitet er jo ikke noe som kun gjelder kvinner. Menn blir som regel ikke mere omsvermet som 50 åringer de heller, av ulike årsaker.......

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er sant !  Fra 40 + og særlig fra 45 + synker attraktiviteten. Da får du ikke den samme oppmerksomheten fra menn som i 20 og 30 årene.

Anonymkode: d93f0...b1f

Synes ikke jeg får for lite oppmerksomhet, jeg. Det er helt sikkert mye mindre enn tidligere i livet, men samtidig liker jeg det mye bedre nå. Det går på en måte opp i opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Resignert skrev:

Er vel forståelig, siden overgangsalderen er like om hjørnet, med alle de negative endringer den medfører. Mindre sexlyst, hetetokter og ustabilt humør er jo ikke akkurat noe en mann lengter etter å bli utsatt for. Det er jo vanskelig å se fordelene med et forhold under sånne omstendigheter.

Men fallende attraktivitet er jo ikke noe som kun gjelder kvinner. Menn blir som regel ikke mere omsvermet som 50 åringer de heller, av ulike årsaker.......

Ja kan forstå det. Er ikke helt i overgangsalderen, men det er ikke lenge til. Noe av alderen kan nok pyntes på med fillere på klinikker. Men endringene kan ikke stoppes. Det er naturens gang. Jeg tenker litt det samme som deg. At overgangsalder endrer kvinner. Jeg har ikke lengre samme lengsel for menn, forelsker meg ikke lengre...Det er akkurat som å være i "dvale"  Det tar mye lengre tid å vekke interesse. Men det kan skyldes at jeg har vært singel og levd i avholdenhet og derfor har avstengt disse områdene av meg selv. Men uansett så er overgangsalder en overgang til en annen fase i livet. Derfor er det nok ikke uten grunn at menn foretrekker yngre kvinner. Noe som jo er klokt med tanke på fremtidig overgangsalder....

Anonymkode: d93f0...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...