Gå til innhold

11åringen vil klippe håret kort. Yey/ney?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei jente med laaangt lyst hår, akkurat passe tykt. Og nå en stund har hun mast om å få klippe håret kort. Som i en bob under ørene. Jeg nekter enn så lenge, da jeg både vet og ser at hun ikke vil kle dette. Hun hadde ikke særlig til hår før hun var 4 år, og nå har det blitt så fint. Og hun kler lengden til midt på ryggen. Hva lar dere deres 11åringer få bestemme, når det kommer til slike ting?

Anonymkode: dda25...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tror jeg at jeg ville la henne gjøre. Spesielt hvis det er noe hun har tenkt på lenge, og hvis hun forstår at det tar lang tid for at det vokser ut igjen. Jeg synes barn skal få lov til å bestemme en del over eget uttrykk, og fra langt hår til en bob er jo ikke akkurat ekstremt.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hår Ned til rumpa når jeg var 11, på denne tiden maste jeg også om å klippe håret kort! Klipte meg til skuldrene og var veldig fornøyd :) mye enklere for et barn å holde styr på, slippe alt det lange håret som flakser rundt. 

Anonymkode: faa94...e86

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mrs Robinson skrev:

Selvfølgelig skal en 11 åring få bestemme dette selv. 

Det er ikke hennes problem at mamma har en drøm om å ha en prinsesse med langt lyst hår 

Seriøst? Når man ser at dette er noe barnet ikke kommer til å kle i det hele tatt?

Anonymkode: dda25...1da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde sagt hun kunne klippe en del av lengden å se om hun liker håret kortere, hvis hun liker det og ønsker å klippe mer etter litt tid så la henne klippe det. Hun er tross alt 11 år. 

Anonymkode: f9ce7...ac3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det må vel en elleveåring få bestemme selv. Det er jo ikke verken skadelig eller dyrt. Hår vokser jo dessuten ut igjen. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La henne få bestemme selv. Hvordan kan du si at hun ikke kommer til å kle det 😆 Håret blir mye mer lettstelt, og slitte tupper blir borte. Det vil virke tykkere. Klipper hun 20 cm kan hun gi håret til parykklaging 👍

Anonymkode: 5c73f...2eb

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde sagt hun kunne klippe en del av lengden å se om hun liker håret kortere, hvis hun liker det og ønsker å klippe mer etter litt tid så la henne klippe det. Hun er tross alt 11 år. 

Anonymkode: f9ce7...ac3

Ja, liker denne ideen bedre, da jeg er redd hun vil angre :) og så gror det så sakte ut igjen.

Anonymkode: dda25...1da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort en avtale om at hun først kan klippe det til skuldrene å se hva hun syns. Hvis hun etter en stund fortsatt er innstilt på å klippe det kortere så hadde det vært greit.

Men, vet av erfaring at det er fort gjort å angre seg i den alderen, så et lite kompromiss hadde jeg gått for.

Anonymkode: 89fe3...8d6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 11-åring må selv få bestemme lengden på håret sitt, mener jeg.... 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat det er hun gammel nok til å bestemme selv. 

Anonymkode: 07934...8a2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Når man ser at dette er noe barnet ikke kommer til å kle i det hele tatt?

Anonymkode: dda25...1da

Skal ikke jenta få utvikle sin egen stil og identitet?

Ja, la henne klippe seg. Det vokser ut igjen om HUN ikke liker det 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde gjort en avtale om at hun først kan klippe det til skuldrene å se hva hun syns. Hvis hun etter en stund fortsatt er innstilt på å klippe det kortere så hadde det vært greit.

Men, vet av erfaring at det er fort gjort å angre seg i den alderen, så et lite kompromiss hadde jeg gått for.

Anonymkode: 89fe3...8d6

Folk angrer jo uansett alder....

Anonymkode: dfb1a...e4b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La henne bestemme, det vokser ut igjen. Hvorfor må alle jenter i den alderen ha lik sveis? La henne få ha særpreg hvis hun ønsker det.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil: klipp 😊 Husker mine foreldre sa ja til det samme da jeg var i den alderen, og jeg husker enda hvor kul jeg følte meg. Flere i klassen fulgte etter 😄 Jeg vil gå så langt som å si det var med på å styrke hele identiteten min

Anonymkode: c1cc5...7ca

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, TrekStar skrev:

Klipp, klipp, klipp.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...