Gå til innhold

Avslappet bryllup med fokus på fest- erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi ønsker å ha et avslappet opplegg i bryllupet - hvis fokuset blir å holde en god, vellykket fest for venner og nærmeste familie. Vi tenker å leie et lokale, ha en enkel borgerlig vielse på denne lokalisasjonen og deretter middag i form av tapasbord (samt unngå masse venting for gjestene ifht bildetaking av oss osv).Middagen skal ikke organiseres som en typisk bryllupsmiddag, men dersom noen ønsker å si noen ord så er de selvsagt velkomne til det (evt andre morsomme innslag). Tenker å ha en typ toastmaster som informerer kort om opplegg og organiserer rekkefølge ved tapasbord etc. Ønsker ikke å bruke timesvis på maten, da jeg synes dette ofte «dreper» hele bryllupsfesten etterpå. Dessert, evt kaker skjer ganske snart etter middag. Etter middag blir det fest med musikk og dansing. 

Noen som har erfaringer med/arrangert et slikt type bryllup? Vellykket? Budsjett? Vi blir nok nærmere 80 stk.

Anonymkode: d3a40...b26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres nesten akkurat ut som bryllupet vi planlegger 😄 Har dessverre ikke kommet lenger enn idéstsadiet enda, så har dessverre ingen gode råd å komme med. Men jeg skal følge med for å få noen tips selv.

Anonymkode: 22835...d24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde middag, men veldig løse rammer rundt det. Serverte fingermat og bobler som en slags bli-kjent greie i starten av bryllupsfesten for at gjestene skulle bli litt avslappet. Vi giftet oss for noen år siden og da var phooto-booth veldig hot, det hadde vi, og det og ga jo en litt løs og ledig stemning. Vi hadde også candy-bar og drinker på store tappekraner (? Sånne fine i glass). Vi ønsket ikke taler, sanger eller sånt, men det ønsker tydeligvis folk at skal være med i et bryllup, så ble litt sånn åpen mic ut på kvelden. Personlig er jeg glad det ble på den måten når det først ble taler, ble litt mindre stivt til tross for treretters. Jeg har vært i bryllup der taler omtrent ødelegger festen.. Fant mye inspirasjon på pinterest. Angrer nesten litt på at vi ikke gikk for en slags buffet og bord uten bordkort, men var enkelte som reagerte kraftig på det😅 men jeg ble fornøyd totalt sett, selv om akkurat middagen ble veldig typisk. 

Vi hadde fotograf med hele dagen, så vi var ikke borte i timevis for å ta bilder. Vi gikk ut i ti min her og der for å få tatt bilder, det og var greit, da fikk vi med oss det som skjedde. 

Anonymkode: 95936...597

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke middagen og talene litt det som skiller et bryllup fra en vanlig fest da? Som gjest i bryllup foretrekker jeg å sitte til bords å bli servert et deilig måltid, framfor all den flyinga som blir med tapas eller koldtbord. Særlig med så mange gjester, må jo bli stressende. Hva med den eldre generasjonen, hvordan tror du de vil passe inn i et mer løssluppent bryllup? Jeg er ung, men synes likevel at selve vielsen og middagen med talene er det som skaper stemningen. Synes at et bryllup bør ha en viss balanse i sammensetning av venner og familie, yngre og eldre. Det finnes en risiko for at dette "tar av"  og noen grupperinger vil sikkert dominere hvis opplegget blir veldig fritt. Vil du egentlig ikke ha bryllup men en vennefest så er det jo greit. Eventuelle barn og mindreårige skal kanskje bare være med på middagen, og deretter forlate før festen, så da er det jo hyggelig om det legges opp til noe samlende før maten også. 

Budsjettmessig blir det vel ganske likt tradisjonelle bryllup, ettersom pris på lokalene, menyen, kaker, kjøkken/ryddepersonale om dere kan ha med alkohol selv og underholdning. Skal du ha vielse privat må du betale en som kan vie dere for å komme.  Regn med et par tusen per kuvert for aperitif, mat, drikke til maten og kaffe/kaker. Kanskje 1500 hvis dere lager mye selv og kjøper alkohol i Sverige. Så kommer alt annet i tillegg og blir hva du gjør det til. 

Anonymkode: 6042f...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i bryllup med grillbuffet. Kokker som stod og grillet, samt svær buffet med alt av tilbehør. Masse forskjellig av høy kvalitet som gjorde det til en flott middag til tross for at det var buffet Jeg syns det var deilig å kunne reise på seg, og plukke med seg det en ville ha. Det gjorde middagen til litt mindre formell :)  Talene ble etter ønske fra brudeparet holdt nede på en 4-5 minutter per taler som gjorde at middagen ikke drøyde ut i det uendelige.

Anonymkode: 9b702...c83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring fra dette, men det er akkurat sånn jeg vil ha det når vi skal gifte oss om noen år 🤗 avslappende og hyggelig. Ingen kleine leker og taler. 

Anonymkode: 524b5...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat sånn vi vil ha det og! Veldig artig å lese for det var akkurat sånn jeg tenkte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...