Gå til innhold

Nike bruker "overvektige utstillingsdukker". Hva synes dere om det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt topp. Er jo slik mange ser ut, så hvorfor ikke🙂

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bra. Overvekt bør ikke være noe forbilde. Er jo et uttalt sammfunnsproblem. 

Anonymkode: 6af01...74f

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

«Gigantisk stor».... Hu burde sjekke synet sitt. 

Anonymkode: 172b1...2d8

• Liker 13
Skrevet

Synes det er veldig bra at det gjøres normalt og tilgjengelig med treningsklær for overvektige. Mange i denne gruppa smyger seg rundt og gjør seg så usynlige den kan, og unngår i hvertfall sportsbutikker og treningssenter fordi de er redd for å bli latterliggjort.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde reagert hvis det var snakk om f.eks H&M, men i dette tilfellet tenker jeg at det kan være positivt.

Anonymkode: 514a9...f01

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er supert! For sånne tynne, spinkle utstillingsfigurer som ofte brukes, sånn type XS/S/34, er heller ikke det perfekte! Flere kan ikke noe for at de har noen kilo for mye, det kan være genetiske årsaker, det kan være sykdom eller senskader av sykdom, det kan være medisiner osv. osv.! Og uansett hva som er årsaken til størrelsen så burde alle som vil ha mulighet til å bruke treningstøy!

Anonymkode: 196d6...f8d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde reagert hvis det var snakk om f.eks H&M, men i dette tilfellet tenker jeg at det kan være positivt.

Hvorfor det? Store burde også kunne gå og handle der de vil! Selv på H&M-butikk!

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Store burde også kunne gå og handle der de vil! Selv på H&M-butikk!

Selvfølgelig, men man trenger vel ikke en overvektig utstillingsdukke for å handle?

• Liker 1
Gjest Sansol
Skrevet

Kjempebra! Mange overvektige sliter ekstra mye med å komme seg på trening da de skammer seg over kroppen sin. Da er det godt å se seg selv representert og akseptert av et så stort firma som Nike. De som mener dette fremmer overvekt og dårlig helse,  vil jeg påstå har liten innsikt og kunnskap rundt årsaker til overvekt.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig, men man trenger vel ikke en overvektig utstillingsdukke for å handle?

Eeh, hvorfor ikke? Det vil jo hjelpe oss som bruker 38 og oppover at klærne kan være fine på oss også!

• Liker 9
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Gigantisk stor».... Hu burde sjekke synet sitt. 

Du burde sjekke diverse du også.

Dukken er gigantisk. Armene er nesten like brede som hodet! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det skal bli spennende å se når dagens kvinner som feilernærer seg selv for å tilnærme seg det de tror er idealkroppen, får noen år på baken. Og hvilke langtidsvirkninger diettene og treningen deres har hatt på kroppen. Livstilsykdommer er ikke noe som bare rammer overvektige mennesker. Det er lett å glemme. 

Bra tiltak Nike! 

Anonymkode: d4b88...aea

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært en vanlig klesbutikk så hadde jeg iallefall kunne forstått problemet (selv om jeg ikke personlig synes en dukke på den størrelsen er et problem)...

Men skjønner ikke problemet når det er en sportsbutikk. Man vil jo fremme og oppmuntre til fysisk aktivitet, kanskje spesielt for folk som er overvektige. Det at noen som er overvektig ser en dukke som ser overvektig ut i treningsklær, samtidig som man ser at man faktisk kan se bra ut i treningsklær selv om man er stor, er bare en positiv ting. Hva som helst som oppmuntrer til en sunn livsstil er positivt.

De som er slanke kan se 3 meter lenger bort til en av de 20 slanke modellene som viser frem sportsutstyr.

Skal man virkelig frem med idiotlogikk kan man jo si at de som er slanke ikke trenger å trene. Kanskje burde vi kvitte oss med slanke modeller i sportsbutikkene? De er jo slanke fra før, kanskje hvis de trener for mye får de en usunn vekt. Det kan vi ikke fremme! Vi bør nok bare ha overvektige modeller i sportstøy fra nå av. :Nikke: :ironi:

Anonymkode: 5e46e...d42

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

At noen i den størrelsen "ikke kan løpe" kan da ikke være seriøst? Hallo, hvorfor selge treningsklær i store størrelser hvis store kvinner ikke kan/bør trene da?

Hvis jeg vil komme i form/gå ned i vekt og trenger treningstøy, så vil jeg vite hvordan tøyet ser ut på meg NÅ, ikke etter 20kg vekttap. Kan jeg se noenlunde bra ut samtidig som jeg trener, føler jeg meg litt bedre når jeg trener, og det blir mer motiverende å trene. Så den Gold-dama kan ta seg en bolle, og så heier jeg på Nike!

Anonymkode: 13cce...73b

• Liker 10
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ja, vel ser ikke problemet.

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bra. Overvekt bør ikke være noe forbilde. Er jo et uttalt sammfunnsproblem. 

Anonymkode: 6af01...74f

De utstillingsdukkene er der for å vise hva butikken har til salgs. De er ikke der for å «være et forbilde». Det er jo ikke sånn at plutselig folk får lyst til å bli overvektige fordi de ser det finnes treningstøy som passer til de! 

Flott for de som trenger større størrelser at de enkelt kan se at denne butikken har større størrelser.

Anonymkode: dd73e...f89

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, FrodeF skrev:

Du burde sjekke diverse du også.

Dukken er gigantisk. Armene er nesten like brede som hodet! 

For noe tull. 

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...