Gå til innhold

Bruden er ei grå mus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I et bryllup jeg var i kom det ei venninne til bruden i selvsydd gjennomsiktig rød, lang blondekjole med lårhøye splitt. Hu ble en snakkis for å si det sånn, men det var det hu ville. 

Anonymkode: 1afe6...adc

Hadde hun ligget med brudgommen, mon tro, eller ville hun bare bruke anledningen til å spre ryktet? :fnise: 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal du ta hensyn til en du ikke kjenner? 

Nei, skal vi se. Fordi du er gjest og bør klare å utvise normal folkeskikk? 

 

Anonymkode: b7a91...3f5

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er invitert i et bryllup neste lørdag, hvor min kjære er god venn med brudeparet. Jeg har møtt brudgommen noen få ganger, men kun møtt bruden en gang og det eneste inntrykket jeg har av henne er at hun er ei grå mus som ikke gjør stort mye eller tar noe særlig plass. 

Skulle på kjoleshopping I dag og fikk faktisk beskjed av typen at jeg måtte ta hensyn til bruden i kjole valget mitt, da selv han er redd for at jeg skal out shine bruden. 

Er dette greit? Er jo faktisk ikke mitt problem at bruden er ei grå mus som ikke liker å være midtpunktet, contra meg som elsker det! Har funnet en nydelig dus rosa stroppløs kjole med splitt, selvom jeg elsker den, så mente typen at den er like hvit som brudekjolen og ikke innafor!! Jeg er så sint! Hvorfor skal jeg ta hensyn til henne!? Jeg kjenner henne ikke

Anonymkode: 533c5...a11

Hvofor skal du være midtpunktet i et bryllup som ikke et ditt eget?🤔

Bruden kunnr ha vær både blå og lilla for din del. Men du ville uansett gjort alt for og ta fra henne lyset.

Du kan like så greit kle deg i en rød kjole og rope ut i kirken at du har vært til sengs med brudgommen i samme slengen da🤪

 For etter som dine meninger om at bruden er ei grå mus, så skal andre skinne mer enn henne liksom🤦‍♀️

Skjønner at IQ'en din ligger godt nedi fryseboksen🥶

Anonymkode: a9ede...690

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er invitert i et bryllup neste lørdag, hvor min kjære er god venn med brudeparet. Jeg har møtt brudgommen noen få ganger, men kun møtt bruden en gang og det eneste inntrykket jeg har av henne er at hun er ei grå mus som ikke gjør stort mye eller tar noe særlig plass. 

Skulle på kjoleshopping I dag og fikk faktisk beskjed av typen at jeg måtte ta hensyn til bruden i kjole valget mitt, da selv han er redd for at jeg skal out shine bruden. 

Er dette greit? Er jo faktisk ikke mitt problem at bruden er ei grå mus som ikke liker å være midtpunktet, contra meg som elsker det! Har funnet en nydelig dus rosa stroppløs kjole med splitt, selvom jeg elsker den, så mente typen at den er like hvit som brudekjolen og ikke innafor!! Jeg er så sint! Hvorfor skal jeg ta hensyn til henne!? Jeg kjenner henne ikke

Anonymkode: 533c5...a11

Er du ikke snart lei av å lage alle disse tulletrådene?🙄

Anonymkode: fbb26...f4e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en grå mus til vanlig selv, men akkurat på bryllupsdagen min vil jeg nok prøve å se så bra ut som jeg kan, tror jeg. Ta gjerne oppmerksomheten når som helst ellers, men akkurat på bryllupsfesten min kan jeg vel få lov til å stråle litt som brud? Vær så snill? 

 

Det er ingen som sier at du må bli styggere for å tekkes bruden. Men det er heller ikke helt nødvendig å gå inn for å overgå bruden på SIN store dag heller, syns jeg. Den dagen du gifter deg, er det din dag, og andre kvinnelige gjester tar hensyn ved å ikke overstråle deg, forhåpentligvis. 

Anonymkode: 7ee68...647

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I et bryllup jeg var i kom det ei venninne til bruden i selvsydd gjennomsiktig rød, lang blondekjole med lårhøye splitt. Hu ble en snakkis for å si det sånn, men det var det hu ville. 

Anonymkode: 1afe6...adc

Snakkis ble hun helt sikkert, men neppe på en positiv måte... 

Egentlig synes jeg det er litt misvisende å kalle det å «outshine» bruden. For det er jo ikke noe reelt problem at folk ikke vet hvem som er bruden eller at folk blir så imponert og slått i bakken over den vakre/sexy/flotte kvinnen at de glemmer hvem bryllupet handler om. Det skjer jo ikke i virkeligheten. 

Det eneste som skjer er at folk blir flaue på vedkommendes vegne eller provosert over vedkommendes manglende folkeskikk. Man driter seg ut og blir en snakkis. «Hun som prøvde å ta oppmerksomheten». 

(Uansett hvor vakker du er, så klarer du ikke å «outshine» bruden. Fokuset vil uansett være på brudeparet. Kler du deg normalt og anstendig vil du kanskje bli husket som «hun vakre», men du «tar ikke over» bryllupet av den grunn. Folk vet jo hvorfor de er der. Hvis du kler deg uanstendig eller prøver å ta oppmerksomheten - ja, da er det det folk husker - at du mangler folkeskikk og sosiale antenner.) 

Anonymkode: 603d5...ba5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS er naiv, usikker eller begge deler, for uansett hvor grå mus bruden er, så vil hun uansett være finest på bryllupsdagen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Jeg blir faktisk såret av alle kommentarene deres. Har dere ikke noe hyggelig å si så heller hold kjeft! 

Sorry meg for at jeg ikke vet hvordan jeg skal la vær å ta spotlighten fra bruden, hun er jo ikke engang pen, og en hvit kjole kommer ikke til å forandre det. 

Jeg sa kjolen min var dus rosa, ikke hvit!! 

Anonymkode: 533c5...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud! Jeg blir faktisk såret av alle kommentarene deres. Har dere ikke noe hyggelig å si så heller hold kjeft! 

Sorry meg for at jeg ikke vet hvordan jeg skal la vær å ta spotlighten fra bruden, hun er jo ikke engang pen, og en hvit kjole kommer ikke til å forandre det. 

Jeg sa kjolen min var dus rosa, ikke hvit!! 

Anonymkode: 533c5...a11

Hahahaha😂

Leser du dine egende ord før du poster dem?For nå oppfører du deg en som trasset 14åring som ikke får viljen sin🤦‍♀️

Anonymkode: a9ede...690

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss. Med den personligheten der kan du prøve å søke så mye oppmerksomhet du bare vil, men folk vil jo ikke like deg når de skjønner hvordan du er. Jeg kjenner deg ikke men man kan forutse ganske mye basert på innlegget ditt. 

Anonymkode: a25d9...0ea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud! Jeg blir faktisk såret av alle kommentarene deres. Har dere ikke noe hyggelig å si så heller hold kjeft! 

Sorry meg for at jeg ikke vet hvordan jeg skal la vær å ta spotlighten fra bruden, hun er jo ikke engang pen, og en hvit kjole kommer ikke til å forandre det. 

Jeg sa kjolen min var dus rosa, ikke hvit!! 

Anonymkode: 533c5...a11

Hun er ikke engang pen?? Skjønnhet kommer innenfra, trassunge.

og siden du ikke kjenner henne, så kan du holde deg hjemme fra hele bryllupet.

Anonymkode: 32f9d...421

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud! Jeg blir faktisk såret av alle kommentarene deres. Har dere ikke noe hyggelig å si så heller hold kjeft! 

Sorry meg for at jeg ikke vet hvordan jeg skal la vær å ta spotlighten fra bruden, hun er jo ikke engang pen, og en hvit kjole kommer ikke til å forandre det. 

Jeg sa kjolen min var dus rosa, ikke hvit!! 

Anonymkode: 533c5...a11

Du.. Lure på en ting jeg. Hvorfor står det at du ikke har vært innom KG siden 2013, men er i full pålogget nå med og kommentere her?

Anonymkode: a9ede...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir like sjokkert hver gang og tenker at : finnes det virkelig sånne mennesker som TS? Som bare ser seg selv og bryr seg så lite om andre.. Det er en utrolig usjarmerende, dårlig egenskap. Hold deg hjemme eller gå en tur på byn med kjolen din og få oppmerksomheten din der.

Anonymkode: 1264b...a2e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud! Jeg blir faktisk såret av alle kommentarene deres. Har dere ikke noe hyggelig å si så heller hold kjeft! 

Sorry meg for at jeg ikke vet hvordan jeg skal la vær å ta spotlighten fra bruden, hun er jo ikke engang pen, og en hvit kjole kommer ikke til å forandre det. 

Jeg sa kjolen min var dus rosa, ikke hvit!! 

Anonymkode: 533c5...a11

Grunnen til at du får mye "pes" her, TS, er at du framstår som usympatisk når du kaller bruden en "grå mus" og samtidig blir sint fordi kjæresten din ber deg ta hensyn. Det er jo ingen ting å bli sint for, tenker jeg? Når det er sagt, tviler jeg egentlig på om du kommer til å "outshine" bruden uansett hvor grå mus du mener at hun er - du har jo ikke sett henne brudepyntet og lykkelig, hun kommer sikkert til å være helt nydelig :) 

Når det gjelder kjolen din, så kan du jo faktisk høre med bruden om hun følger de vanlige kleskodene for bryllup, og om hun synes det er greit at du kommer i en lys/dusrosa kjole. Jeg er sikker på at hun kommer til å sette pris på at du viser henne den omtanken, Hvis det er et kirkebryllup, anbefaler jeg dessuten at du tar med et sjal eller noe til å dekke skuldrene med. Det er helt vanlig når man er invitert som gjest i bryllup at man er høflig og tar hensyn til vertskapets ønsker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud! Jeg blir faktisk såret av alle kommentarene deres. Har dere ikke noe hyggelig å si så heller hold kjeft! 

Sorry meg for at jeg ikke vet hvordan jeg skal la vær å ta spotlighten fra bruden, hun er jo ikke engang pen, og en hvit kjole kommer ikke til å forandre det. 

Jeg sa kjolen min var dus rosa, ikke hvit!! 

Anonymkode: 533c5...a11

Dus rosa er for lyst. Alle lyse farger skal man helst unngå. 

Anonymkode: b7a91...3f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud! Jeg blir faktisk såret av alle kommentarene deres. Har dere ikke noe hyggelig å si så heller hold kjeft! 

Sorry meg for at jeg ikke vet hvordan jeg skal la vær å ta spotlighten fra bruden, hun er jo ikke engang pen, og en hvit kjole kommer ikke til å forandre det. 

Jeg sa kjolen min var dus rosa, ikke hvit!! 

Anonymkode: 533c5...a11

«Har dere ikke noe hyggelig å si så hold heller kjeft». Ja, tenk litt på det du. Det er du som omtaler bruden du skal feire som «ei grå mus» som «ikke engang er pen». 

Det er ikke noe problem å gå i bryllup selv om du er vakker. Det er heller ikke noe problem at du vil ta «rampelyset» fra bruden med din skjønnhet. Alle der vet jo hvem de skal feire, og du kan jo gå ut fra at de fleste menneskene som er til stede kjenner bruden og synes hun er en bra dame. Deg kjenner de fleste derimot ikke, så du vil aldri bli noe midtpunkt. Det beste du kan håpe på er å være «hun utrolig pene og hyggelige kjæresten til Per». Hvis du oppfører deg som folk og kler deg i noe pent, men passende altså. 

Det er kjæresten din som synes kjolen er for lys og har for høy splitt. Det er umulig for oss å vite om han har et poeng, men han er redd du blir en snakkis. Ikke fordi du er så vakker, men fordi det kan se ut som du har prøver å ta oppmerksomhet fra bruden og ta ekstra oppmerksomhet på en dag du liksom skal være statist og ikke hovedrolle. Det synes de fleste er nedrigt og upassende.

Jeg hadde synes det var superflaut (på vedkommendes vegne) hvis en annen bryllupsgjest kom og prøvde å være midtpunkt på noen annens bryllupsfest. Uavhengig av hvordan bruden ser ut - for det er et bryllup, ikke en missekonkurranse der det er om å gjøre å «vinne noe» 

Anonymkode: 603d5...ba5

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden her gikk etter planen for TS🙈

Anonymkode: a9ede...690

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ullvott skrev:

Man skal ikke outshine bruden i et bryllup. Det er allmennt kjent, så du kan lære deg det først som sist. Man bruker ikke kjoler som kan forveksles med en brudekjole, og man bruker heller ikke høye splitter (eller navledype utringinger, for den del). Selv om du elsker å være midtpunkt må du også lære deg nok skikk og bruk til å huske at det er brudeparets dag: det er ikke deg verden roterer omkring denne dagen. Kle deg i henhold til normal skikk og bruk, så går dette helt fint. Du finner helt sikkert noe som både er innafor kleskoden og samtidig gir deg anledning til å være deg selv. 

PS: jeg synes du dro til akkurat litt for mye da du skrev «hvorfor skal jeg ta hensyn til henne» :fnise: 

Helt riktig, merkelig at ikke alle vet det egentlig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...