Gå til innhold

Bruden er ei grå mus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er invitert i et bryllup neste lørdag, hvor min kjære er god venn med brudeparet. Jeg har møtt brudgommen noen få ganger, men kun møtt bruden en gang og det eneste inntrykket jeg har av henne er at hun er ei grå mus som ikke gjør stort mye eller tar noe særlig plass. 

Skulle på kjoleshopping I dag og fikk faktisk beskjed av typen at jeg måtte ta hensyn til bruden i kjole valget mitt, da selv han er redd for at jeg skal out shine bruden. 

Er dette greit? Er jo faktisk ikke mitt problem at bruden er ei grå mus som ikke liker å være midtpunktet, contra meg som elsker det! Har funnet en nydelig dus rosa stroppløs kjole med splitt, selvom jeg elsker den, så mente typen at den er like hvit som brudekjolen og ikke innafor!! Jeg er så sint! Hvorfor skal jeg ta hensyn til henne!? Jeg kjenner henne ikke

Anonymkode: 533c5...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er invitert i et bryllup neste lørdag, hvor min kjære er god venn med brudeparet. Jeg har møtt brudgommen noen få ganger, men kun møtt bruden en gang og det eneste inntrykket jeg har av henne er at hun er ei grå mus som ikke gjør stort mye eller tar noe særlig plass. 

Skulle på kjoleshopping I dag og fikk faktisk beskjed av typen at jeg måtte ta hensyn til bruden i kjole valget mitt, da selv han er redd for at jeg skal out shine bruden. 

Er dette greit? Er jo faktisk ikke mitt problem at bruden er ei grå mus som ikke liker å være midtpunktet, contra meg som elsker det! Har funnet en nydelig dus rosa stroppløs kjole med splitt, selvom jeg elsker den, så mente typen at den er like hvit som brudekjolen og ikke innafor!! Jeg er så sint! Hvorfor skal jeg ta hensyn til henne!? Jeg kjenner henne ikke

Anonymkode: 533c5...a11

Selvfølgelig skal du ta hensyn til bruden. Det er hennes dag, ikke din.

Anonymkode: 1d28a...d32

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du skulle blitt hjemme. 

Anonymkode: d97ae...957

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bryllup i Dovregubbens hall? 

Anonymkode: cf40f...0ba

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må skaffe deg litt EQ. Virker som du har mangel på det. 

Anonymkode: efe8b...8bc

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal jeg ta hensyn til henne!?

Fordi det er hennes bryllup?

Anonymkode: e0a83...e2d

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At bruden er «en grå mus» betyr ikke at det er ok at du oppfører deg som en hensynsløs primadonna.

Og «grå mus»...kjenner jeg blir aldri så lite provosert... Ikke alle er like opptatt av overfladiske, ytre ting. Om bruden ikke er en fashionista som bergtar alle idet hun entrer et rom er hun antagelig likevel et helt ålreit menneske. Jeg er ikke engang så sikker på om hun kommer til å være så opptatt av hvordan andre har kledd seg i bryllupsfesten hennes, all den tid denslags ikke er noe hun er spesielt opptatt av. Mest sannsynlig kommer du unna med eventuell outshining overfor henne, det er nok verre med hvordan de andre gjestene vil oppfatte deg. ;)

 

Anonymkode: fd61e...782

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man velger aldri et dristig/vulgært/oppmerksomhetssøkende antrekk i et bryllup, ei heller en kjole som kan forveksles med brudekjole/hvit kjole. Du kommer ikke til å "outshine" bruden, du driter ut deg selv og samboeren din, så jeg syns du skal ta hensyn til han i det minste, siden du driter så åpenbart i brud og brudgom.

Anonymkode: 595f0...83c

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS - selv om du elsker å være midtpunkt i sosiale sammenhenger, så klarer du vel å sette til side ditt eget oppmerksomhetsbehov til fordel for bruden/brudeparet denne ene dagen? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er vanlig folkeskikk å ikke outshine bruden. Du kan tindre så mye du vil alle andre dager i året, men akkurat den dagen bør du la henne få være den hovedpersonen hun jo er. Her er jeg helt på din kjærestes side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jo normalt sett litt til å «outshine» bruden på en slik dag, for alle vet jo hvem bruden er og hun vil sikkert være flott på sin måte. Det er heller ikke noe galt i å ta seg godt ut i bryllup. Er man smellvakker skal man jo ikke «bli stygg» bare for å være sikker på å ikke være penere enn bruden liksom, det er ikke det det handler om. Noen ser jo smashing ut i alt, og de er fortsatt velkomne i bryllup. 

MEN du kan jo risikere å bli en person som alle snakker om. En som prøvde å ta oppmerksomheten og kom i en nesten hvit kjole for eksempel. Eller høy splitt. Da kan fort folk tenke at du mangler manerer og er usympatisk. Selv om du liker oppmerksomhet så er det ufint å prøve å ta plass på bekostning av bruden.

Klart du skal «ta hensyn» til henne, du er jo der for å feire henne (og selvsagt mannen)! Hvis ikke må du nesten holde deg hjemme. Du skal selvsagt ikke gjøre noe ekstra for å stikke deg fram på en slik dag, du kjenner jo nesten ikke brudeparet engang. Vær ditt normalt vakre jeg, men ton det hele litt ned. Det har du alt å vinne på. 

Dessuten har du møtt henne EN gang. Litt lite grunnlag å dømme at hun er en grå mus som hater oppmerksomhet? Hun er nok forberedt på oppmerksomheten, all den tid de tross alt har invitert til bryllup. 

(PS. Husk at det er kjæresten din som har noe i mot kjolen, ikke bruden. Han er redd du skal bli en snakkis, men det er jo slett ikke sikkert at bruden bryr seg så mye om deg uansett hva du kommer i...) 

Anonymkode: 603d5...ba5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan jo bare bli hjemme? Du er jo kun invitert pga typen din. Vedder på at folk egentlig bare vil at han skal komme alene og ikke sammen med deg. Du virker bare som ei slitsom kjerring som tar enormt med plass i rommet.. Som kun er invitert for at du ikke skal begynne å frese og føle deg utfryst.

Anonymkode: 4ae99...a28

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meezspisen

Jeg er sikker på at hun har mye mer å bidra med her i verden enn du selv om hun er ei grå mus, som du kaller henne. Ta på deg en støgg blomstrete kjole du, så kan du sitte bak i et hjørne og furte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det skal jo normalt sett litt til å «outshine» bruden på en slik dag, for alle vet jo hvem bruden er og hun vil sikkert være flott på sin måte. Det er heller ikke noe galt i å ta seg godt ut i bryllup. Er man smellvakker skal man jo ikke «bli stygg» bare for å være sikker på å ikke være penere enn bruden liksom, det er ikke det det handler om. Noen ser jo smashing ut i alt, og de er fortsatt velkomne i bryllup. 

MEN du kan jo risikere å bli en person som alle snakker om. En som prøvde å ta oppmerksomheten og kom i en nesten hvit kjole for eksempel. Eller høy splitt. Da kan fort folk tenke at du mangler manerer og er usympatisk. Selv om du liker oppmerksomhet så er det ufint å prøve å ta plass på bekostning av bruden.

Klart du skal «ta hensyn» til henne, du er jo der for å feire henne (og selvsagt mannen)! Hvis ikke må du nesten holde deg hjemme. Du skal selvsagt ikke gjøre noe ekstra for å stikke deg fram på en slik dag, du kjenner jo nesten ikke brudeparet engang. Vær ditt normalt vakre jeg, men ton det hele litt ned. Det har du alt å vinne på. 

Dessuten har du møtt henne EN gang. Litt lite grunnlag å dømme at hun er en grå mus som hater oppmerksomhet? Hun er nok forberedt på oppmerksomheten, all den tid de tross alt har invitert til bryllup. 

(PS. Husk at det er kjæresten din som har noe i mot kjolen, ikke bruden. Han er redd du skal bli en snakkis, men det er jo slett ikke sikkert at bruden bryr seg så mye om deg uansett hva du kommer i...) 

Anonymkode: 603d5...ba5

I et bryllup jeg var i kom det ei venninne til bruden i selvsydd gjennomsiktig rød, lang blondekjole med lårhøye splitt. Hu ble en snakkis for å si det sånn, men det var det hu ville. 

Anonymkode: 1afe6...adc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er invitert i et bryllup neste lørdag, hvor min kjære er god venn med brudeparet. Jeg har møtt brudgommen noen få ganger, men kun møtt bruden en gang og det eneste inntrykket jeg har av henne er at hun er ei grå mus som ikke gjør stort mye eller tar noe særlig plass. 

Skulle på kjoleshopping I dag og fikk faktisk beskjed av typen at jeg måtte ta hensyn til bruden i kjole valget mitt, da selv han er redd for at jeg skal out shine bruden. 

Er dette greit? Er jo faktisk ikke mitt problem at bruden er ei grå mus som ikke liker å være midtpunktet, contra meg som elsker det! Har funnet en nydelig dus rosa stroppløs kjole med splitt, selvom jeg elsker den, så mente typen at den er like hvit som brudekjolen og ikke innafor!! Jeg er så sint! Hvorfor skal jeg ta hensyn til henne!? Jeg kjenner henne ikke

Anonymkode: 533c5...a11

Enig med deg, bare gå i den der rosa kjolen med splitt du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...