Gå til innhold

Kollegaer drikker ikke kaffe og ødelegger arbeidsmiljøet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På jobben har vi et hyggelig arbeidsmiljø og folk kommer stort sett overens. Stort sett!.. 

De folkene som drar ned det gode arbeidsmiljøet er de som ikke drikker kaffe og derfor ikke tenker på å koke kaffe til de som kommer på kveldsvakt, eller koker kaffe med en gang de kommer på jobb om morgenen. Det tenker rett og slett ikke på at vi som drikker kaffe på vaktskifte må ha kaffen klar når vi kommer på jobb, slik har det jo alltid vært. 

Er det for mye forlangt?

Anonymkode: 8578f...860

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahaha! Skaff deg kaffe sjæl. 

Anonymkode: 203a7...2ad

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene.. er det ingen av dere som drikker kaffe, som jobber dagtid noen gang? Og dere som jobber kveld, kan ikke førstemann som drikker kaffe, sette på kaffe? Alvorlig talt, jeg forlanger da ikke at de skal ha kokt kaffe til meg når jeg kommer på jobb :ler:

Anonymkode: 6c64a...46c

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ingen som kjøper inn pepsi max til meg, og heller ingen som tenker at jeg trenger koffeinen fra den på møter osv.....  Kaffe er ikke en rettighet man har på jobben....

Anonymkode: e2c6f...9d0

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 

Det er jo en del av rutinene som gjøres før vakten er slutt. Rydde på kontoret, gå ut med søpla og koke kaffe (blant annet). Disse kollegaene gidder rett og slett ikke å koke kaffe til oss.

Anonymkode: 8578f...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er et så stort problem at det går ut over arbeidsmiljøet så får dere gå til innkjøp av en kaffemaskin av typen «Pelican Rogue» eller noe. Vips, så er kaffen alltid klar. 

Anonymkode: 170ed...ae7

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er for mye forlangt å forvente at noen som ikke drikker kaffe skal koke kaffe til andre. Selvfølgelig. De som drikker kaffen skal koke den. Med mindre du selv setter frem og gjør klar drikke til de som ikke drikker kaffe. Eller forventer du at de bare skal gi og aldri få?

Anonymkode: 77c90...b1e

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, kaffe er ikke i maslows behovspyramide akkurat. Det tar ett minutt å sette kaffe på selv. Skjerpings.

Anonymkode: fc5a5...a3d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Det er jo en del av rutinene som gjøres før vakten er slutt. Rydde på kontoret, gå ut med søpla og koke kaffe (blant annet). Disse kollegaene gidder rett og slett ikke å koke kaffe til oss.

Anonymkode: 8578f...860

Setter du isvann inn i kjøleskapet til de som ikke drikker kaffe da?

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Det er jo en del av rutinene som gjøres før vakten er slutt. Rydde på kontoret, gå ut med søpla og koke kaffe (blant annet). Disse kollegaene gidder rett og slett ikke å koke kaffe til oss.

Anonymkode: 8578f...860

Hvis det er en del av arbeidsinstruksen (altså ikke noe DERE har bestemt, men noe sjefene har bestemt at skal gjøres), så er det jo bare å ta det opp med sjefen da. At ansatte ikke gjør jobben sin. 

Så blir det jo opp til sjefene å stramme opp de ansatte (eller droppe det fra arbeidsinstruksen). 

Anonymkode: 170ed...ae7

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På jobben har vi et hyggelig arbeidsmiljø og folk kommer stort sett overens. Stort sett!.. 

De folkene som drar ned det gode arbeidsmiljøet er de som ikke drikker kaffe og derfor ikke tenker på å koke kaffe til de som kommer på kveldsvakt, eller koker kaffe med en gang de kommer på jobb om morgenen. Det tenker rett og slett ikke på at vi som drikker kaffe på vaktskifte må ha kaffen klar når vi kommer på jobb, slik har det jo alltid vært. 

Er det for mye forlangt?

Anonymkode: 8578f...860

Nå tuller du?

Dere kan overhode ikke kreve eller forlange dette av de som ikke drikke kaffe. Om denne kaffen er så utrolig viktig for dere så får dere jaggu meg fiks det selv når dere kommer på jobb. Umoralsk og egoistisk er dere.

Anonymkode: 5febc...a14

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Det er jo en del av rutinene som gjøres før vakten er slutt. Rydde på kontoret, gå ut med søpla og koke kaffe (blant annet). Disse kollegaene gidder rett og slett ikke å koke kaffe til oss.

Anonymkode: 8578f...860

Dem er ikke deres private "slaver". Fysj ass.

Anonymkode: 5febc...a14

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som drikker kaffe, koker kaffe. Enkelt og greit. Synes det er drøyt å si at de ødelegger arbeidsmiljøet altså. Da kan dere ikke ha store problemer der. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De folkene som drar ned det gode arbeidsmiljøet er de som ikke drikker kaffe og derfor ikke tenker på å koke kaffe til de som kommer på kveldsvakt, eller koker kaffe med en gang de kommer på jobb om morgenen.

Anonymkode: 8578f...860

Feil, de som drar ned det gode arbeidsmiljøet er kjerringene som forventer at andre skal koke kaffe til dem!

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg drikker ikke kaffe, og aner faktisk ikke hvordan man lager det. Hadde ikke falt meg inn å lage kaffe på jobb, det regner jeg med at kaffedrikkerne ordner selv. Tar ansvar for Pepsi Maxen min jeg:) Den nye kaffen!

Anonymkode: 82f77...c9f

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Det er jo en del av rutinene som gjøres før vakten er slutt. Rydde på kontoret, gå ut med søpla og koke kaffe (blant annet). Disse kollegaene gidder rett og slett ikke å koke kaffe til oss.

Anonymkode: 8578f...860

Er de slavene deres, eller hva? :klo: "De gidder ikke koke kaffe til OSS" ta deg en bolle! Når dere kaffedrikkere setter på kaffe, lager dere i stand noe drikke til de som ikke drikker kaffe? Vann eller saft eller noe i en mugge? 

Anonymkode: 827ee...cc7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker ikke kaffe... kollegaene mine vil ikke at jeg skal lage kaffe til dem fordi den sannsynligvis vil smake ekkelt 🤣... har jo ingen anelse om hvordan jeg jeg skal lage en perfekt kaffe. 

Anonymkode: a0f41...402

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...