Gå til innhold

Kollegaer drikker ikke kaffe og ødelegger arbeidsmiljøet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

sånn er det ikke bare nei. Pfff..

Anonymkode: 5febc...a14

Du hadde ikke blitt populær hos oss gitt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Skogkatten skrev:

Men har dere klar tevann, isvann, saft, kakao eller annen drikke til de som ikke drikker kaffe? Hvis ikke, hvorfor er det en selvfølge med kaffe, men ikke noe annet?

Selvfølgelig, er alltid klart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte arbeidsplasser har ordninger hvor en person har ansvar for kaffe og te og da er det greit nok.

Andre arbeidsplasser har ikke det og da glemmer jeg kaffen siden jeg ikke drikker det selv og jeg ser ærlig talt ikke hvorfor det skal være mitt ansvar. Tenker at om man ønsker seg kaffe så lager man det selv. Ingenting å bli sur for i hvert fall.

Anonymkode: c6da8...9cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er kaffen så myyyye "viktigere" enn og bevare det "gode" arbeidsmiljøet? Man kan faktisk fint bli våken uten koffein også. Eller går alle sammen i søvne til jobben liksom. Just saying💁‍♀️

Anonymkode: 5febc...a14

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det egentlig ikke noe å diskutere. Kaffen SKAL være klar til neste skift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Elizabeth89 skrev:

Her er det egentlig ikke noe å diskutere. Kaffen SKAL være klar til neste skift.

Tull atter tull. Er ikke noe som heter at det "SKAL" være klart til neste skift.

Anonymkode: 5febc...a14

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Elizabeth89 skrev:

Selvfølgelig, er alltid klart. 

Så bra, mange steder er det bare kaffe og ingenting annet.

Jeg har forøvrig forsøkt å lage kaffe til andre på tidligere arbeidsplasser, men har fått kritikk hver gang. Derfor har jeg nå sagt at jeg helst vil slippe og det er greit så lenge jeg tar ansvar for teen min selv. Ikke noe problem, men vi er så få at det fungerer på den måten, hadde sikkert vært verre om vi var en stor arbeidsplass.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kaffens tilstedeværelse er det eneste som holder arbeidsmiljøet oppe har dere store problemer. Men dette er virkelig ikke noe å bruke krefter på. Det naturlige er at de som drikker kaffe tar ansvar for egen kaffedrikking.

Anonymkode: 048c5...0ba

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Elizabeth89 skrev:

Her er det egentlig ikke noe å diskutere. Kaffen SKAL være klar til neste skift.

Hvis det står i arbeidsinnstruksen så. Gjør det ikke det kan man ikke kreve noe. 

Anonymkode: 07c12...ff2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

På jobben har vi et hyggelig arbeidsmiljø og folk kommer stort sett overens. Stort sett!.. 

De folkene som drar ned det gode arbeidsmiljøet er de som ikke drikker kaffe og derfor ikke tenker på å koke kaffe til de som kommer på kveldsvakt, eller koker kaffe med en gang de kommer på jobb om morgenen. Det tenker rett og slett ikke på at vi som drikker kaffe på vaktskifte må ha kaffen klar når vi kommer på jobb, slik har det jo alltid vært. 

Er det for mye forlangt?

Anonymkode: 8578f...860

Er du seriøs? 

Hva steller du i stand til de som ikke drikker kaffe da?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis kaffens tilstedeværelse er det eneste som holder arbeidsmiljøet oppe har dere store problemer. Men dette er virkelig ikke noe å bruke krefter på. Det naturlige er at de som drikker kaffe tar ansvar for egen kaffedrikking.

Anonymkode: 048c5...0ba

Riktig. Og forventer at andre skal gjøre det blir for dumt. Hvorfor sette på kaffen når du ikke får nyte den pga ens ikke drikke selv liksom.

Anonymkode: 5febc...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke kaffe, men tar det så lang tid å koke kaffe da? Dere kan vel koke kaffe selv når dere kommer på jobb? Dere kan ikke forvente at andre skal gjøre det for dere og bli sur. Ærlig talt. Det er jo hyggelig om folk gidder å gjøre det, men ikke noe dere kan forvente. Det er ikke noe å lage stemning over

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Wow! Her var det mange rare meninger. 

Kaffe er en del av rutinene til de aller fleste på jobb (drikke før vakten og i pausen). Folk drikker kaffe og det er vanlig. I motsetning til at det er unormalt å ikke drikke det. 

De som ikke drikker kaffe har stort sett med seg en vannflaske eller ingenting. De har heller aldri bedt om å få noe annet. Så det er ikke naturlig for oss å sette en vannkanne i kjøleskapet eller koke vann til dem. 

Som sagt er det en del av rutinene som gjøres før vakten er slutt; "koke kaffe til kveldsvaktene". Det er irriterende når det ikke blir gjort, for da må vi gjøre det selv og da blir det dårlig stemning. Det er også stort sett de samme som ikke gidder å koke kaffe..

Anonymkode: 8578f...860

Yikes! Snakk om å være primadonna her da .🤦‍♀️ Dere forventer for mye og har dere bestemt man må koke kaffe til neste vakt? Dere får henge opp lapp da. Eller om det er et stott problem, kok kaffe hjemme og ta med kaffe. Tåpelig å lage dårlig stemning over noe sånt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet, kaffe er ikke i maslows behovspyramide akkurat. Det tar ett minutt å sette kaffe på selv. Skjerpings.

Anonymkode: fc5a5...a3d

Litt usikker på den gitt. Vi har hatt nøyaktig samme diskusjon på jobben hos oss. Der tapte kaffedrikkerne - det er nemlig ingen menneskerett å få kaffe, selv om man skulle mene at den ligger langt nede på maslowpyramiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baksnakking ødelegger arbeidsmiljøet. Kan dere ikke bare spørre de det gjelder pent om de kan være så snille å sette på kaffe til dere om de husker på det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Atte.. Hæ? Jeg klargjør det folk trenger for å utføre jobben sin etter meg, kaffe trenger man ikke for å utføre jobben sin. Da har man en avhengighet.. 

Anonymkode: c24c3...50e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det for mye for langt, med mindre man faktisk har det i sin arbeidsinstruks. 

Forøvrig; hva lager du til de som ikke drikker kaffe ts?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

På jobben har vi et hyggelig arbeidsmiljø og folk kommer stort sett overens. Stort sett!.. 

De folkene som drar ned det gode arbeidsmiljøet er de som ikke drikker kaffe og derfor ikke tenker på å koke kaffe til de som kommer på kveldsvakt, eller koker kaffe med en gang de kommer på jobb om morgenen. Det tenker rett og slett ikke på at vi som drikker kaffe på vaktskifte må ha kaffen klar når vi kommer på jobb, slik har det jo alltid vært. 

Er det for mye forlangt?

Anonymkode: 8578f...860

Ditt behov, ditt ansvar!

Anonymkode: 04e11...591

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SPOCA skrev:

 

Forøvrig; hva lager du til de som ikke drikker kaffe ts?

Samme lurer jeg på  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...