Gå til innhold

Menn tvinges fremdeles inn i en trang mannsrolle.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Grått, svart og blått: Det er tre-fargesystemet menn tvinges inn i. Til nød kan innvilges brune hansker. Men da må man søke i tre skjemaer til motepolitiet.

Hvorfor er mannsrollen så trang, at bare noen få former og farger tillates? Går man i en klesbutikk for kvinner, er utvalget mange ganger større både i former og i farger. Det skulle bety at kvinnerollen er mange ganger friere enn mannsrollen. Eller?

Anonymkode: 4e496...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jeg ikke merket noe til.

 

Uansett slutt å bry deg om hva andre sier du skal gå kledd i. Og gå i det du selv vil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur du må komme deg mere ut. Jeg ser både rosa, gult, lilla ectect på herreavdelingen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tenåringsgutt, jeg handler til, og han er glad i farger. Og finner da rød, rosa, lilla, gul, Orange osv. Og blomster og mye annet fargerikt mønster. 

Anonymkode: 0d1df...771

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å gå inn i den rollen du vil det.

Anonymkode: 670ea...47c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grått, svart og blått: Det er tre-fargesystemet menn tvinges inn i. Til nød kan innvilges brune hansker. Men da må man søke i tre skjemaer til motepolitiet.

Hvorfor er mannsrollen så trang, at bare noen få former og farger tillates? Går man i en klesbutikk for kvinner, er utvalget mange ganger større både i former og i farger. Det skulle bety at kvinnerollen er mange ganger friere enn mannsrollen. Eller?

Anonymkode: 4e496...d0b

Har ikke jeg sett noe til. Har ofte vært med sambo på herreavdelinger når han skal ha klær og der har de både rosa, rød, grønn blå i ulike nyanser, oransje , gul..ja alle farger, stort utvalg for hva enhver måtte ha lyst å gå med :)

Anonymkode: 98233...26f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan risikere å bli banka opp på byen om du kler deg homsete.

Men det er gøy å kødde med fordommene til folk.

Det er ikke så liberalt som folk vil ha det til her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Drittsekk said:

Du kan risikere å bli banka opp på byen om du kler deg homsete.

Men det er gøy å kødde med fordommene til folk.

Det er ikke så liberalt som folk vil ha det til her.

Jeg går jevnlig i min lakserosa jakke. Er noen år siden sist jeg ble utsatt for blind vold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker at det er forskjller på oss.

Hadde vært kjeldelig dersom begge kjønn eller for all del alle mennesker var helt like!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hocane skrev:

Jeg liker at det er forskjller på oss.

Hadde vært kjeldelig dersom begge kjønn eller for all del alle mennesker var helt like!

Såklart. Litt forskjeller må det jo være, men ikke så store at man tror den andre er fra Mars!

Anonymkode: 670ea...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Drittsekk skrev:

Du kan risikere å bli banka opp på byen om du kler deg homsete.

Men det er gøy å kødde med fordommene til folk.

Det er ikke så liberalt som folk vil ha det til her.

Hva er homsete? Norske menn kler seg mer "feminint" enn veldig mange andre steder. Trange bukser, mye farger. Jeg liker at menn bruker farger, synes det viser at man har selvtillit og ikke bryr seg om å være redd for å være feminin. Jeg kan styre meg for syletrange bukser på menn men det er bare min smak. 

Anonymkode: 17a96...111

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2019 den 19.43, AnonymBruker skrev:

Eller?

Hvilken verden lever du i??

Anonymkode: 3129f...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2019 den 19.43, AnonymBruker skrev:

Grått, svart og blått: Det er tre-fargesystemet menn tvinges inn i. Til nød kan innvilges brune hansker. Men da må man søke i tre skjemaer til motepolitiet.

Hvorfor er mannsrollen så trang, at bare noen få former og farger tillates? Går man i en klesbutikk for kvinner, er utvalget mange ganger større både i former og i farger. Det skulle bety at kvinnerollen er mange ganger friere enn mannsrollen. Eller?

Anonymkode: 4e496...d0b

Hva mener du med det? Søkte på party dress mann, og da kom bl.a denne opp. Hvorvidt det så bra ut kan jo diskuteres da men😊

opposuits-confetteroni-kostym-2.jpg

Anonymkode: f1c9d...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.6.2019 den 19.43, AnonymBruker skrev:

Grått, svart og blått: Det er tre-fargesystemet menn tvinges inn i. Til nød kan innvilges brune hansker. Men da må man søke i tre skjemaer til motepolitiet.

Hvorfor er mannsrollen så trang, at bare noen få former og farger tillates? Går man i en klesbutikk for kvinner, er utvalget mange ganger større både i former og i farger. Det skulle bety at kvinnerollen er mange ganger friere enn mannsrollen. Eller?

Anonymkode: 4e496...d0b

det er markedet som bestemmer varene. selger det ikke produseres det heller ikke like mye. nå er kvinner mer opptatt av farger enn menn og dermed er markedet større hos kvinner enn for menn. er ganske logisk

Anonymkode: 6ef9f...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2019 den 19.43, AnonymBruker skrev:

Grått, svart og blått: Det er tre-fargesystemet menn tvinges inn i. Til nød kan innvilges brune hansker. Men da må man søke i tre skjemaer til motepolitiet.

Hvorfor er mannsrollen så trang, at bare noen få former og farger tillates? Går man i en klesbutikk for kvinner, er utvalget mange ganger større både i former og i farger. Det skulle bety at kvinnerollen er mange ganger friere enn mannsrollen. Eller?

Anonymkode: 4e496...d0b

Det høres ut som om du ikke har vært inne i en klesbutikk siden 1963.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Svart, brunt og grått matcher personligheten min. Farger ville føltes feil for meg. 

Anonymkode: f2f22...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...