Gå til innhold

Hvorfor dette enorme fokuset på at "du skal ikke forandre deg for noen" ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

så kjedelig, tenker jeg. Greit nok at en skal holde på ønskene sine og målene, men noen ganger må man jo ofre noe for at et forhold skal fungere. Men jeg synes, særlig kvinner er veldig på den at "du skal ikke forandre deg for noen" "finn en som tar deg for det du er". 
Men en som "tar deg for det du er" er ofte forferdelig kjedelige da? Det er en persn som ikke ønsker noen forandring i livet, eller har noen mål..han er liksom bare fornød. er man eldre er dette greit, men ikke når man er ung...

Anonymkode: 4ab0f...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er enig på en måte, synes man ikke noen skal kreve at du skal forandre deg, godta hverandre for hvem hverandre er liksom. Derimot synes jeg at man må tilpasse seg hverandre litt for man må jo faktisk FORHOLDE seg til den man er i et forhold med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare kvinner dette gjelder, menn skal forandre alt med seg selv.

Anonymkode: fa01f...a96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

så kjedelig, tenker jeg. Greit nok at en skal holde på ønskene sine og målene, men noen ganger må man jo ofre noe for at et forhold skal fungere. Men jeg synes, særlig kvinner er veldig på den at "du skal ikke forandre deg for noen" "finn en som tar deg for det du er". 
Men en som "tar deg for det du er" er ofte forferdelig kjedelige da? Det er en persn som ikke ønsker noen forandring i livet, eller har noen mål..han er liksom bare fornød. er man eldre er dette greit, men ikke når man er ung...

Anonymkode: 4ab0f...172

Det man er kan man i lengden ikke forandre.   Men kan men etter en stund blir man så sliten av å konstant jobbe med det man må forandre at man nesten blir syk. Og det er ikke  verdt å gjøre for noen. 

Anonymkode: a4fdd...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er gøy å forandres. Livet ville vært kjedelig uten å forandres. Men, det er ting jeg ikke ville klare å forandre. 

En må kunne slappe av i ett forhold. Kan en ikke det passer en ikke sammen. Selvsagt skal en strekke seg. 

Anonymkode: 74bb9...73a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på å finne nye veier sammen og det å bli dominert til en posisjon du ikke selv velger.

Om din partner begynner å bestemme hvordan du skal se ut, hvilken jobb du skal ha, hvilke av dine venner fra tidligere av som blir "godkjent", bestemme om du tar den eller den bussen, bestemme hvilken hobby du skal og ikke skal ha osv. da er det dominans - og det bør de fleste rømme fra om de opplever det. 

Det er helt greit å møte hverandre på midten, gjøre grep for hverandre i et samliv eller vennskap. De fleste gjør jo det. Det er mest når det kun går ene veien, når den ene bestemmer mye mer enn den andre, og en ikke føler frihet til å bestemme over seg selv, at det blir et problem. 

Anonymkode: 44144...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel et visst kjønnsperspektiv her da. Idealet for kvinner er å ikke endre seg, idealet for menn er å endre seg. 

Anonymkode: c4c74...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes produkter mot rødming... Foundation f.eks... Håper virkelig han prøvde dette først!

Anonymkode: 35f1d...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har oppførsel eller personlighetstrekk som ødelegger for en bør man gjøre alt man kan for å forandre seg. Da er det en mye bedre løsning enn at alle andre skal finne seg i mer enn de ønsker og tilpasse seg en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2019 den 18.15, AnonymBruker skrev:

så kjedelig, tenker jeg. Greit nok at en skal holde på ønskene sine og målene, men noen ganger må man jo ofre noe for at et forhold skal fungere. Men jeg synes, særlig kvinner er veldig på den at "du skal ikke forandre deg for noen" "finn en som tar deg for det du er". 
Men en som "tar deg for det du er" er ofte forferdelig kjedelige da? Det er en persn som ikke ønsker noen forandring i livet, eller har noen mål..han er liksom bare fornød. er man eldre er dette greit, men ikke når man er ung...

Anonymkode: 4ab0f...172

helt klart at man må tilpasse seg og ikke bare ture frem som man selv ønsker. 

folk sier også ofte at man ikke skal bry seg med hva andre mener om deg. men det burde man, oppfører man seg som en idiot burde man også bry seg om hvordan man fremstår for andre

Anonymkode: ab28a...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2019 den 19.23, AnonymBruker skrev:

Det man er kan man i lengden ikke forandre.   Men kan men etter en stund blir man så sliten av å konstant jobbe med det man må forandre at man nesten blir syk. Og det er ikke  verdt å gjøre for noen. 

Anonymkode: a4fdd...4b3

tull. jeg var et økonomisk rotehue. i tillegg hadde jeg alt for mye utagering når jeg ble sint. slik er jeg ikke lenger, fordi jeg har endret meg

Anonymkode: ab28a...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...