Gå til innhold

Hvilke dermalogicaprodukter?


*bompi*

Anbefalte innlegg

Er i ferd med å gå over til dermalogica hudpleie, men litt usikker på valg av produkter, mulig jeg går til en hudpleier for tips men litt ekkelt siden jeg kjøper fra LF, kanskje dere vil hjelpe meg litt?

Det jeg har nå er dermal clay cleanser, multiactive toner, oil control lotion og skin prep scrub(alle i reisestr) + medicated clearing gel

Jeg har kombinert/fet hud med hudormer på nesen og på siden av nesen, som regel et par kviser hele tiden som jeg ikke klarer å la være noe som fører til stygge arr. Ofte underhudskviser.

Jeg har tidligere brukt produkter for fet/aknehud men mistenker disse ofte bli for sterke slik at huden bare produserer mer fett.

Jeg tenker å unngå de sterkeste kviseproduktene. Siden jeg kommer til å bruke medicated clearing gel(2% acetylsalisylsyre) om natten, bør jeg kanskje unngå andre produkter med acetylsalisylsyre og peelende stoffer som AHAsyrer og sånn?

Dette er alternativene:

Rens: Dermal clay cleanser

Toner: Mulitactive toner

Krem: Oil control lotion(sterk?lite fukt?) el active moist

Peeling: skin prep scrub eller gentle cream exfoliant(skummelt m/kjemisk peeling? for sterk?)

Maske: refining mask(for sterk?) eller skin hydrating masque

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bruk skin prep scrub på acne! det vil rive opp acnen og lage arr. gentle cream exfoliant, dermal clay cleanser, oil control lotion i områder med masse acne og active moist i områder uten acne. medicated clearing gel om natta og special clearing booster under krem på dagen. skin refining masque og multictive toner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal special clearing booster smøres kun på selve kvisen eller tynt lag på kviserammet hud? Har kvisegel fra clinique jeg må bruke opp først.

Spørs om jeg både skulle investert i active moist og oil control lotion etterhvert ja, på vinteren kan det ytterste hudlaget bli tørt selv på uren hud så da er vel uansett active moist et greit valg. Men som sagt redd for å ikke tilføre nok fuktighet også på T-sonen, så litt usikker på oil control lotion.. Dessuten inneholder den acetylsalisylsyre akkurat som medicated clearing gel, så litt redd for at det bli for mye acetylsalisylsyre..

Foresten, mente du oil control lotion kun der det er kviser eller også der det er hudormer(på nesen)?

Føler meg litt vrien nå :) men viktig med riktige produkter når de er så dyre, og lei av å herpe huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

special clearing booster på kviserammet hud, oil control lotion over der du har tilstopninger og acne (ofte i T-sonen) og active moist i områder der du ikke får acne (f eks hals og kinn) :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...