Gå til innhold

"Du ser så sliten ut"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er bare 20 år gammel men får alltid denne kommentaren av folk jeg møter, uansett om det er lærere, kollegaer, venninner, familierelasjoner osv. Det er utrolig sårende for jeg sover 8 timer hver eneste natt og har en god døgnrytme, spiser regelmessig og tilstrekkelig. Tar multivitaminer og tran. Trene gjør jeg og! Jeg føler jeg har masse energi. Jeg lurer på hvordan folk dere spør om er sliten ser ut. Hva er det som kan få meg til å se sliten ut. Har så lyst til å få kommentaren "så fresh du ser ut i dag" eller noe, for den har jeg aldri fått 😞

Anonymkode: 64fca...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å stramme opp kroppsholdningen din? Eventuelt, hvordan er humøret ditt i møte med andre? Smiler du mye, eller er du "bare nøytral"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt hår som bare henger rett ned får ofte folk til å se slitne ut synes jeg.... har du det? Feil sminke så øynene ser små ut hjelper heller ikke.... eller om du er for tynn? 

Anonymkode: b5742...9be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smiler heller for mye og er veldig glad hele tiden, har masse energi. Jeg har en rar klipp fortiden etter jeg var hos frisøren, så dessverre må det bare henge rett ned. Jeg vet at jeg har mørke ringer under øynene, kanskje det er derfor. Jeg har også en usunn hudfarge, men den er medfødt. Kanskje selvbruning kunne gjort susen?

Anonymkode: 64fca...7e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare 20 år gammel men får alltid denne kommentaren av folk jeg møter, uansett om det er lærere, kollegaer, venninner, familierelasjoner osv. Det er utrolig sårende for jeg sover 8 timer hver eneste natt og har en god døgnrytme, spiser regelmessig og tilstrekkelig. Tar multivitaminer og tran. Trene gjør jeg og! Jeg føler jeg har masse energi. Jeg lurer på hvordan folk dere spør om er sliten ser ut. Hva er det som kan få meg til å se sliten ut. Har så lyst til å få kommentaren "så fresh du ser ut i dag" eller noe, for den har jeg aldri fått 😞

Anonymkode: 64fca...7e0

Du spiser sikkert feil mat som gjør at huden din i ansiktet blir slik. 

Anonymkode: 81213...49c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig frekt å snakke slikt til folk, jeg hadde blitt kjempesåret om jeg fikk høre det bare EN gang.  Men sånn hvis du vil ha et par tips så er hvit liner på våtkanten noe som gir en et mer åpent blikk. Bruker det hver dag. Bruker Isadora sin hvite inliner. Å la være å bruke maskara på de nedre vippene løfter også øyene, et annet tips er å bruke en concealer hvis du er veldig blå under øynene. Liker godt Maybelline age rewing, påfører litt også jevner jeg ut med fuktig svamp. EN annen ting som gjør at jeg ser mer kvikk ut er bronzer øverst i panna, litt i tinningene, under kinnbena og litt over neseryggen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg spør folk om de er slitne så er det mest pga utstråling. Kroppsholdning, gjesping, sukking. Om man luter i ryggen, ligger henslengt i stolen, smiler lite eller er tom i blikket. Pluss poser/mørke sirkler under øynene og ustelt hår.

Tips:
Maybelline sin Dream Satin BB Cream er fantastisk. Gir masse fukt, jevner ut hudtonen og gir en frisk glød til huden din og man ser knapt at du bruker sminke. Jeg pleier å blande BB creamen med en concealer før jeg påfører den under øynene. Da skjuler jeg det meste av mørke ringer pluss at jeg unngår jeg at jeg blir seende tørr ut.
Denne pluss littegrann rouge i kinnene og jeg tipper du blir seende mye mer frisk og våken ut. :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også den kommentaren, TS. Fikk den sist i helgen da jeg hadde sminket meg pent, krøllet håret og pyntet meg til en familiesammenkomst, så jeg tror det er noe med utstrålingen min de sikter til? Vet jeg er ble og tynn, men det det er liksom sånn jeg alltid har vært :P 

Anonymkode: a8e7f...8a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2019 den 8.13, SupaWoman skrev:

Det er utrolig frekt å snakke slikt til folk, jeg hadde blitt kjempesåret om jeg fikk høre det bare EN gang.  Men sånn hvis du vil ha et par tips så er hvit liner på våtkanten noe som gir en et mer åpent blikk. Bruker det hver dag. Bruker Isadora sin hvite inliner. Å la være å bruke maskara på de nedre vippene løfter også øyene, et annet tips er å bruke en concealer hvis du er veldig blå under øynene. Liker godt Maybelline age rewing, påfører litt også jevner jeg ut med fuktig svamp. EN annen ting som gjør at jeg ser mer kvikk ut er bronzer øverst i panna, litt i tinningene, under kinnbena og litt over neseryggen. 

Jeg er enig, men samtidig synes jeg det avhenger litt av omstendighetene. Jeg har hørt det et par ganger når noen genuint bekymrer seg for meg, og jeg har hørt også at noen andre har fått en slik kommentar i en periode de var veldig langt nede. 

I situasjonen til TS, derimot, høres det bare helt forferdelig ut. Blek hud i seg selv har IKKE noe sykelig preg over seg, og det er flott å være blek. Personlig liker jeg å bruke en blush i kinnene og litt farge på leppene for å få et litt mer friskere preg. Jeg krøller/bølger som regel håret, men når jeg har det helt rett får jeg også komplimenter for det. Rett hår er heller ikke stygt! Men for å være tydelig på det skal man da kunne gå sminkefri og la håret være naturlig som det er uten å få hyppige kommentarer om at man ser sliten ut, spesielt når man har en så energirik personlighet som TS. 

Beklager for at jeg skriver alt dette under ditt innlegg, SupaWoman. Det er jo ikke direkte et motsvar til det du skriver. 

Anonymkode: 16379...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får også den kommentaren, TS. Fikk den sist i helgen da jeg hadde sminket meg pent, krøllet håret og pyntet meg til en familiesammenkomst, så jeg tror det er noe med utstrålingen min de sikter til? Vet jeg er ble og tynn, men det det er liksom sånn jeg alltid har vært :P 

Anonymkode: a8e7f...8a7

:blomst:

Anonymkode: 16379...36d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte engang:jo takk, i like måte 😄 da ble det stille, personen viste ikke hva hen skulle svare tilbake.

Anonymkode: e3b6e...835

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får høre det hvis jeg går uten mascara. Spiller ingen rolle om jeg har ordnet bryn, farge i ansiktet med lett blush i kinnene og farge på leppene... skikkelig irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2019 den 13.32, AnonymBruker skrev:

Jeg smiler heller for mye og er veldig glad hele tiden, har masse energi. Jeg har en rar klipp fortiden etter jeg var hos frisøren, så dessverre må det bare henge rett ned. Jeg vet at jeg har mørke ringer under øynene, kanskje det er derfor. Jeg har også en usunn hudfarge, men den er medfødt. Kanskje selvbruning kunne gjort susen?

Anonymkode: 64fca...7e0

Er du veldig blek som meg kan man lett se sliten ut. Med litt foundation med farge og en dæsj rouge ser jeg mye mer våken ut. Kjøpe deg en sånn dekkfoundation til å ha under øynene, men vær nøye med å kjøp riktig farge. Heller for lys enn for mørk. 

Hårfargen har og mye og si, jeg så alltid sliten ut når jeg hadde sort hår, det ble for hardt mot den lyse huden. Feil sminke kan det og være, noen ser veldig trøtte ut om de bruker eyeliner på nedre del av øyet. 

Anonymkode: abd20...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...