Gå til innhold

Plenklipperen slukner og så finner jeg bensinluktende hvit skum ved luftinntaket!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Av og til slukner plenklipperen i drift og virker ikke på en stund. Da må jeg vente til den er kald-isj og kan siden fortsette som om ingenting skjedde. Hva er dette? I dag så jeg skum ved luftinntaket til motoren som luktet bensin...slikt skal ikke være der og jeg skjønner ikke hvordan det havner der heller.

 

IMG_20190615_012007.jpg

Anonymkode: 2db62...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hva slags klipper dette er. Men fyller du på olje, evt blander olje i bensinen?

Anonymkode: 54a36...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en egen oljebeholder som viser innenfor normalen.

Anonymkode: 2db62...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye peiling selv, men kan den få for mye bensin? Er det en chok som står på unødvendig? 

Anonymkode: ea224...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også det jeg lurte på, men den har autochoke...

Anonymkode: 2db62...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den lufting på bensinlokket?, i så fall sjekk om den er tett. Dette er typisk når motoren blir veldig varm så fordamper bensinen i tanken og forgasseren.

Anonymkode: bd104...38d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kondens.

Det kondenseres som følge av en kjøleeffekt som blir til i forgasseren, som da er tilknyttet luftinntaket. Varm fordampning og kulden fra metallet i forgasseren, sammen skaper det hvite skummet. Det er som kald damp, for å si det slik. Det er egentlig normalt, men kan gi de symptomer som du beskriver. Dette kan spesiellt være et problem, når det er høy luftfuktighet og da klam luft.

Det kan også være flere tilleggårsaker til dette. Å tette\skifte pakninger i forgasser eller ved luftinntak, kan lette på problemet. Det kan også være vann i bensintanken, i bensinkannen eller i oljen, som gjør problemet større. I hovedsak, så skyldes det hvite skummet fordampning av væske og nedkjøling av dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...