AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #1 Del Skrevet 14. juni 2019 Av og til slukner plenklipperen i drift og virker ikke på en stund. Da må jeg vente til den er kald-isj og kan siden fortsette som om ingenting skjedde. Hva er dette? I dag så jeg skum ved luftinntaket til motoren som luktet bensin...slikt skal ikke være der og jeg skjønner ikke hvordan det havner der heller. Anonymkode: 2db62...c77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #2 Del Skrevet 15. juni 2019 Vet ikke hva slags klipper dette er. Men fyller du på olje, evt blander olje i bensinen? Anonymkode: 54a36...ea6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #3 Del Skrevet 15. juni 2019 Har en egen oljebeholder som viser innenfor normalen. Anonymkode: 2db62...c77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #4 Del Skrevet 15. juni 2019 Har ikke så mye peiling selv, men kan den få for mye bensin? Er det en chok som står på unødvendig? Anonymkode: ea224...3cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #5 Del Skrevet 16. juni 2019 Var også det jeg lurte på, men den har autochoke... Anonymkode: 2db62...c77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #6 Del Skrevet 16. juni 2019 Har den lufting på bensinlokket?, i så fall sjekk om den er tett. Dette er typisk når motoren blir veldig varm så fordamper bensinen i tanken og forgasseren. Anonymkode: bd104...38d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TrekStar Skrevet 17. juni 2019 #7 Del Skrevet 17. juni 2019 Kondens. Det kondenseres som følge av en kjøleeffekt som blir til i forgasseren, som da er tilknyttet luftinntaket. Varm fordampning og kulden fra metallet i forgasseren, sammen skaper det hvite skummet. Det er som kald damp, for å si det slik. Det er egentlig normalt, men kan gi de symptomer som du beskriver. Dette kan spesiellt være et problem, når det er høy luftfuktighet og da klam luft. Det kan også være flere tilleggårsaker til dette. Å tette\skifte pakninger i forgasser eller ved luftinntak, kan lette på problemet. Det kan også være vann i bensintanken, i bensinkannen eller i oljen, som gjør problemet større. I hovedsak, så skyldes det hvite skummet fordampning av væske og nedkjøling av dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå