Gå til innhold

Folk på moped og motorsykler som kjører utenfor bilene i kø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor driver de på sånn? At de legger seg utenfor bilene i kø altså? Er det viktigere å komme seg frem 2 minutter tidligere ved å gjøre dette enn å risikere livet sitt? Det skjer hele tiden når jeg kjører i kø at det kommer egoistiske idioter på to hjul og sniker i trafikken, men dessverre er det ikke sjeldent jeg er vitne til nesten-ulykker nettopp pga dette. De tar store sjanser og kjører utenfor busser og lastebiler selv om det kommer biler i motgående kjørefelt. Og hva om bussen skal svinge til venstre og meier dem ned? Er det virkelig verdt å dø for å komme fram 2 min tidligere og ikke minst ødelegge andre mennesker psykisk som kjører på og dreper noen som holder på sånn? 

Jeg har et stort førstehjelpsskrin i bilen og venter bare på at jeg snart er en av de første på stedet etter en sånn møteulykke. Og hver gang jeg ser at mopeden eller motorsykkelen bare er meter fra å bli meid ned så strammer alle musklene mine seg i kroppen og jeg håper alltid at det skal gå bra selv om det irriterer meg grønn at slike idioter får lov å ferdes i trafikken. Om de så ikke dør synes jeg det å brekke nakken og bli lam for resten av livet eller få en stor hjerneblødning er en for stor lærepenge for en umoden gutt som bare ikke forstår bedre. Jeg møter dessverre alt for mange av dem på jobb. 

Anonymkode: dd830...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vært i trafikken i utlandet eller..? De har lov til å kjøre slik, senk skuldrene littegranne.

Anonymkode: 054ed...fcd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært i trafikken i utlandet eller..? De har lov til å kjøre slik, senk skuldrene littegranne.

Anonymkode: 054ed...fcd

Så fordi de gjør det i utlandet bør jeg senke skuldrene og ikke bry meg om at de risikerer å drepe seg selv i trafikken? Hm ja det var jo veldig logisk! 

Anonymkode: dd830...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og risikerer å drepe deg selv i trafikken, kjøre bil er det farligste du gjør hver dag. Og motorsyklistene har mer oversikt enn du tror.

Anonymkode: 054ed...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit, spør du meg. Ser ikke problemet.

Anonymkode: fa137...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor driver de på sånn? At de legger seg utenfor bilene i kø altså? Er det viktigere å komme seg frem 2 minutter tidligere ved å gjøre dette enn å risikere livet sitt? Det skjer hele tiden når jeg kjører i kø at det kommer egoistiske idioter på to hjul og sniker i trafikken, men dessverre er det ikke sjeldent jeg er vitne til nesten-ulykker nettopp pga dette. De tar store sjanser og kjører utenfor busser og lastebiler selv om det kommer biler i motgående kjørefelt. Og hva om bussen skal svinge til venstre og meier dem ned? Er det virkelig verdt å dø for å komme fram 2 min tidligere og ikke minst ødelegge andre mennesker psykisk som kjører på og dreper noen som holder på sånn? 

Jeg har et stort førstehjelpsskrin i bilen og venter bare på at jeg snart er en av de første på stedet etter en sånn møteulykke. Og hver gang jeg ser at mopeden eller motorsykkelen bare er meter fra å bli meid ned så strammer alle musklene mine seg i kroppen og jeg håper alltid at det skal gå bra selv om det irriterer meg grønn at slike idioter får lov å ferdes i trafikken. Om de så ikke dør synes jeg det å brekke nakken og bli lam for resten av livet eller få en stor hjerneblødning er en for stor lærepenge for en umoden gutt som bare ikke forstår bedre. Jeg møter dessverre alt for mange av dem på jobb. 

Anonymkode: dd830...4b5

Møter du gutter som har skadet seg på motorsykkel på jobben? Er det så vanlig med skader altså? Jeg vurderer selv å ta lappen men ble litt usikker nå.

Anonymkode: 7b86e...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en som døde her i nabolaget i går pga han la seg ut mellom 2 biler og krasjet i autovernet.. 3 unger er uten en far. Helt grusomt tragisk!

Anonymkode: ccd23...5e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

han la seg ut mellom 2 biler og krasjet i autovernet.

Hvordan er det mulig? Hvis du har bil på en side og autovernet på andre, da kan du kræsje i autovernet. Men når du ligger mellom to biler?

Anonymkode: 7a986...0ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du og risikerer å drepe deg selv i trafikken, kjøre bil er det farligste du gjør hver dag. Og motorsyklistene har mer oversikt enn du tror.

Anonymkode: 054ed...fcd

Man risikerer å dø hver dag, men det betyr ikke at man skal gjøre ting i trafikken der man kan volde skade for seg selv eller andre. Nei, jeg har faktisk ingen tillit til at alle har god oversikt i trafikken, og du er naiv om du tror det. 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Møter du gutter som har skadet seg på motorsykkel på jobben? Er det så vanlig med skader altså? Jeg vurderer selv å ta lappen men ble litt usikker nå.

Anonymkode: 7b86e...a90

Ja dessverre er det ikke uvanlig. Og selvsagt gjelder ikke det bare for de som kjører motorsykkel, men også folk som ikke bruker bilbelte eller kjører som idioter. Jeg synes det er en alt for dyr lærepenge for disse menneskene å bli skadet for resten av livet (for de som dør merker jo ikke noe til det sånn sett) og man ser jo her hvor lett folk tar på det også. Folk forstår rett og slett ikke hvor stor mye større risiko for skade og død det er når man ikke oppfører seg skikkelig i trafikken eller bruker sikkerhetsutstyr. 

Anonymkode: dd830...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt lovlig for tohjulinger å passere køen på venstre side. Derfor er det også god skikk å plassere seg mot høyre når man kjører i saktegående kø, så de har plass til å komme frem. Det er ingen som tjener på at de må stå i kø sammen med oss andre. 

Anonymkode: 8026d...07a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig det er helt galematias. Fatter ikke at de har lov til det, jeg får hjerte i halsen hver gang jeg ser det. 

Anonymkode: 288f5...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal vite hvor deilig det er å kjøre mellom bilene når trafikken står. Det er mega deilig! 😀 ELSKER DET! Elsker å få de misunnelige blikkene av firehjulsfolk når jeg kommer kjørende forbi i min KTM Superduke 1290 R

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare fornuftig kjøring å kjøre forbi ei kø. Biler som står i kø her jeg bor har flere meter mellom hver bil, noe som fører til dårlig trafikkavvikling og lengre køer. Folk fletter jo ikke heller, det er visst frekt.. En motorsyklist som kjører forbi vil forkorte køen med flere meter.

Men det er forskjell på det og å ta store sjanser slik du snakker om, ts. Ikke alle situasjoner hvor motorsyklister kjører forbi køen er så farlige. Selv forventer jeg det, og tar hensyn til at de kan komme når som helst. 

Anonymkode: 0e010...a44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare fornuftig kjøring å kjøre forbi ei kø. Biler som står i kø her jeg bor har flere meter mellom hver bil, noe som fører til dårlig trafikkavvikling og lengre køer. Folk fletter jo ikke heller, det er visst frekt.. En motorsyklist som kjører forbi vil forkorte køen med flere meter.

Men det er forskjell på det og å ta store sjanser slik du snakker om, ts. Ikke alle situasjoner hvor motorsyklister kjører forbi køen er så farlige. Selv forventer jeg det, og tar hensyn til at de kan komme når som helst. 

Anonymkode: 0e010...a44

Ja, hva er greia med den elendige køkulturen? Folk klarer bare ikke å følge på og flette, det er til og med de som SPERRER biler som bruker venstrefila og skal flette. Køen blir dobbelt så lang på grunn av sånne folk. Det er bare bra at tohjulinger kjører forbi køen og dermed gjør den kortere, de har lov til det og det skaper bedre trafikkavvikling. Vi på fire hjul bør trekke til høyre så de får plass. Selvfølgelig må tohjulinger se at det er klart og plass nok så de ikke risikerer liv og lemmer. Men vi bør hjelpe med å gi plass også. 

Anonymkode: 9b386...a2e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...