Gå til innhold

Tanker mot bryllupet. (Tilbake igjen!)


Miori

Anbefalte innlegg

Denne har jeg stjålet, men den er så ufattelig bra.. tibake etter tilværelse som spøkelse en stund.. bare litt over 4 mnd til vi gifter oss;)

Diverse

Gjesteliste: Er satt opp – endte opp med 75 middagsgjester, ingen til kaffe.

Invitasjoner: Lagd sammen med mannen, og blir sendt ut den 10. mai med su. 10. juli.

Oversikt over hvem som kommer og ikke: Under konstruksjon

Ønskeliste: Er satt opp, men blir stadig oppdatert

Gavekoordinator: Våre mødre

Forlovere: OK

Brudepiker: Skal vi ikke ha

Fotograf: OK til etter kirken, spørre en annen om bilder i kirken, forlover tar bilder av meg under pyntingen.

Video: OK, hele dagen

Annonse i avis: Mangler – sendes inn en uke før

Ringer: Bruke de ringene vi har. Pusse dem opp, og ny inngravering

Prøvelsespapirer: Sendes i slutten av mai

Navneending: Sendes i slutten av mai

Forlovererklæring: Sendes i slutten av mai, mangler underskrift

Bruden

Kjole: Antakelig OK ( har en i skapet, og har kjøpt meg en til.. Nå må jeg bare velge, og få solgt den andre...)

Slør: OK – hvis jeg skal bruke det

Undertøy og underskjørt:OK

Sko: OK

Strømper: OK

Strømpebånd:OK

Diadem: Mangler, men mulig avtale om å kjøpe TT sitt:=)

Smykker: Mangler

Veske: Mangler, men vet ikke om jeg skal ha det heller

Something old: Mangler

Something new: Kjolen og smykkene

Something borrowed: Mangler

Something blue: OK

A penny in my shoe: Tror ikke det!

Kjoletilpassing: Mangler

Frisør: OK– må huske å bestille time for prøving snarest

Make-up: OK– dagen er holdt av. Bare bestemme tid, samt prøvesminke

Neler: OK– skal støpe, må bestille time ( Samme sted som hår og sminke.)

Brudebukett: Ikke bestemt, mannen sin oppgave

Brudgommen

Tøy: OK, leie

Sko: OK

Knappehullsblomst: Må bestemmes sammen med bukett mm.

Dagen før

Ta en siste sjekk oppe på lokalet: Alt i orden?

Overnatting for bruden: OK - hjemme

Overnatting for gommen: OK - hjemme

Bryllupsdagen

Koffert med evt. skiftesko etc. avleveres på lokalet dagen før:

Brudebukett og knappehullsblomster må hentes hos florist: Hvem?

Til kirken

Reservere kirke: Ok

Prest: ?

Samtale med presten: Avtale nærmere

Solist: OK

Velge salmer: Holder en knapp på ”Å leva det er å elska”, samt ”Kjærlighet er lysets kilde”

Bestemme inn- og utgangsmusikk: OK

Arrangere transport til og fra kirken: Avventer beskjed

Transport hjem fra festen: OK

Ekteskapsattest til kirken: Prøvingen blir innsendt for godkjenning

Eske til ringene / ringpute: OK

Få hjelp til kjolen i kirken: Min mor og forlovere/ Toasmaster

Pynt av kirken: Fire oppsatser, låne fra lokalet?

Kirkeprogram: Lager selv – i full gang

Til mottakelsen

Lokale: Reservert

Serveringspersonale: OK

Bryllupskake: Under planlegging

Toppfigur til kaken: Klar, bare ikke kjøpt den ennå

Champagne: Avtale med de på lokalet

Frisk frugt: Avtales med de på lokalet

Sjokolade / snacks: Avtales nærmere

Øvrige drikkevarer: Gjestene kjøper selv i bar etter kaffen

Til festen

Engangskameraer: Mangler

Bordpynt: Skal avtales med blomsterbutikken i løpet av sommeren

Bordkort: Lager selv - i gang

Meny: Avtalt i april. Nærmere avtale i sommer

Drikkevarer: Avtalt i april, nærmere avtale i sommer

Opprydding og rengjøring: Ikke for oss å tenke på

Sjekke at meny og bordkort, kameraer og sanghefte er vel plasser ved bordene: Mangler, toasmaster sin jobb?

En til å pakke opp gaver og føre system: 3 av 4 OK

Bordplan: I gang, men kun midlertidig.. ( Har ikke sendt ut invittene ennå..)

Bordkort: Lager selv – er i gang

”Hvem er hvem” folder: Er i gang med teksten

Opplyse om endelig antall gjester til lokalet: Må gjøres innen 3 uker før den store dagen

Toastmaster: OK

Velkomst/Velbekommesang: Mangler

Tale/sang: Mangler

Gjestebok + penn: Gjestebok, OK.. Ikke penner...

Arrangere et gavebord inne i lokalet: Avtale med de på lokalet

Musikk: Gitarist ok, må ordne mer musikk på cd..

Til dagen derpå

Morgengave: Er halvveis klar

Bryllupsreise

Utsettes til vi vet om vi har råd.

Øvrig etter bryllupet

Takkekort: Lager selv

Bilder til takkekort: Mangler, men vi kommer nok til å bruke et amatørfoto og fremkalle det selv

Frimerker: Mangler

Rensing av kjole og sjakett: Trenger vi ikke.

Fremkallelse av bilder: Mangler

Gi beskjed om navneendring til bank, jobb, post m.fl.: Mangler

Små gaver til våre foreldre for all hjelpen vi har fått: Mangler

Bryllupsalbum: Mangler, men har funnet et fint på SGS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, og takk for det julibrud:=)

Servietter til kaffen, telysholdere og gjestebok er ok:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du! :vinke:

Velkommen inn i varmen igjen - godt å ha deg tilbake! :wink:

Kom til å tenke på en ting ang. diadem. For siden du gifter deg etter meg, så kan du jo få det uansett om jeg bruker det eller ikke - sant!??

Nå har jeg iallefall bestilt, så får jeg se!

Spennende med kjole nå altså...men IKKE se etter flere! :ler: Da blir du bare like kliiin kokos som meg! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Takk for hilsen i dagboka mi! :) Og gratulerer med ny dagbok til deg.

Utrolig kjekk den lista di, ser du har MYE på plass! :o Tror jeg må kopiere den, og gå igjennom ting jeg må gjøre... Føler at jeg ikke har gjort noe når jeg ser hvor langt du har kommet! ;)

Du MÅ bare slutte å se på kjoler, det har jeg gjort. Ellers blir man gal! :ler:

TeddyToria - kan jeg og låne diadem eller? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TeddyToria - kan jeg og låne diadem eller? ;)

Det kan du vel... Eller, dvs. om du gifter deg etter meg, så må du vel spørre Miori om det er greit at det går på rundgang, i og med at det er hennes i førsterett! :wink:

Men det er altså greit for meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du vel... Eller, dvs. om du gifter deg etter meg, så må du vel spørre Miori om det er greit at det går på rundgang, i og med at det er hennes i førsterett! :wink:

Men det er altså greit for meg!!!

Hehe... :ler: Dere skal slippe og styre med det da! :)

Skal nok klare å finne meg et diadem! :D

Men veeeldig snilt sagt! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du! :vinke:

Velkommen inn i varmen igjen - godt å ha deg tilbake! :wink:  

Kom til å tenke på en ting ang. diadem. For siden du gifter deg etter meg, så kan du jo få det uansett om jeg bruker det eller ikke - sant!??

Nå har jeg iallefall bestilt, så får jeg se!

Spennende med kjole nå altså...men IKKE se etter flere! :ler: Da blir du bare like kliiin kokos som meg! :hoho:

Skal ikke se på en kjole til.. Nå håper jeg bare den passer.. og tror kun det er toasmasteren som skal få vite at jeg har funnet meg ny kjole, og selvsagt forlovere min.. (Selv om hun kommer til å sukke noe oppgitt!!!!) Jeg gleder meg sånn altså!!!!!!

Kjempe fint ang diademet!!! Jeg kjøper det selvsagt av deg, det er ikke noe problem.. Det er bare utrolig fint!!

Må le litt av meg selv nå... :hoho: Mulig jeg må ha nytt slør også. og jeg som har to i skapet... Men de er med perler og ivoryfarget.. kan hende det går da... Også må jeg finne meg et nytt korsett, det jeg har er for stort, så det må jeg selge gitt......

LISTEN har jeg stjålet fra Teddy:=) (Fiiiiiinnnneeee listen...)

Har nok en del på plass... Er kontrollfrik i det daglige liv, så det hjelper ikke å gifte seg.. Men mannen er ikke noe bedre:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTIS MED DAGBOK :hoppe:

Super liste, tror jeg skal stjele den...

Føler jeg har kontroll på det meste, men allikevel så er jeg sikker på at jeg har glemt noe.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTIS MED DAGBOK :hoppe:

Super liste, tror jeg skal stjele den...

Føler jeg har kontroll på det meste, men allikevel så er jeg sikker på at jeg har glemt noe.. :klø:

Takk for det. Listen er det bare å stjele.. Det er en suuuppper liste.. Greit å ha en liste selv om alt er under kontroll også:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på.... Tror dere lokalet tror jeg er helt på trynet når jeg kommer med egne servietter til kaffen og egne telysholdere til kaffebordene???? :hoho:

Og er det vanlig å ha gjestebok??? Jeg har kjøpt en vanlig linjebok som jeg tenkte jeg skulle dekorerer fronten på.... Er jo litt artig da:=) Vurderer litt å ha et polaroid kamera også:=)

Og leker i bryllup, er det noe???? Veldig usikker her... Vi skal ha live musikk og cder.. Tror ikke mange danser, men det blir bra for det:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjestebok er det mange som har - og det har vi også tenkt til å ha...eller, ingen direkte gjestebok da - men en bok hvor folk kan skrive en hilsen til oss. Polaroidkamera var igrunnen også smart! :wink:

*s*

Lokalet tror vel ikke at dere er kliiin kokos, men kanskje menneskene som jobber det gjør det!??

:hoho::hoho::hoho:

Off, nei, jeg skal ikke tulle så. Men altså, NEI - tror ikke det - er jo mange som sikkert velger å pynte med egne servietter, duker mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjestebok er det mange som har - og det har vi også tenkt til å ha...eller, ingen direkte gjestebok da - men en bok hvor folk kan skrive en hilsen til oss. Polaroidkamera var igrunnen også smart! :wink:

*s*

Lokalet tror vel ikke at dere er kliiin kokos, men kanskje menneskene som jobber det gjør det!??

:hoho::hoho::hoho:

Off, nei, jeg skal ikke tulle så. Men altså, NEI - tror ikke det - er jo mange som sikkert velger å pynte med egne servietter, duker mm.

:hoho::hoho: Sant det... reagerer lokalet så er jeg sikker på at jeg har blitt gal!!!!!!!!! Mente vel menneskene som jobber der..... :hoho:

Nå er kjolen sendt, og jeg venter i spenning!!!!!!! Men må nok ha nytt slør også, med strass...... Noen som vil selge sitt etter de har giftet seg, eller som vet hvor jeg kan kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Lokalet som reagerer! :hoho:

Men er nok normalt at folk tar med det de selv ønsker. Jeg skal selv ta med egne lys og servietter, regner ikke med at "lokalet" kommer til å reagere på det. ;)

Har også begynt å tenke på gjestebok, supersmart med polaroidkamera da! Hvor mye kan et sånt koste?

Leker ja... Har ikke peiling på om vi skal ha det... Tror egentlig ikke det.. :klø: Nei, nå fikk jeg enda mer å lure på ;)

Så spennende at kjolen er på vei! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Lokalet som reagerer! :hoho:

Men er nok normalt at folk tar med det de selv ønsker. Jeg skal selv ta med egne lys og servietter, regner ikke med at "lokalet" kommer til å reagere på det. ;)

Har også begynt å tenke på gjestebok, supersmart med polaroidkamera da! Hvor mye kan et sånt koste?

Leker ja... Har ikke peiling på om vi skal ha det... Tror egentlig ikke det.. :klø: Nei, nå fikk jeg enda mer å lure på ;)

Så spennende at kjolen er på vei! :hoppe:

Aner ikke prisen på et sånt kamera jeg... Kan tenke meg at det er dyrt!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoho::hoho: Sant det... reagerer lokalet så er jeg sikker på at jeg har blitt gal!!!!!!!!! Mente vel menneskene som jobber der..... :hoho:

Nå er kjolen sendt, og jeg venter i spenning!!!!!!! Men må nok ha nytt slør også, med strass...... Noen som vil selge sitt etter de har giftet seg, eller som vet hvor jeg kan kjøpe?

:ler:

*tjihi*

Men altså, slør...

Jeg har jo et i diamond white tyll da, som er uten strass nå - men har kjøpt stener som jeg skal lime på...så om det blir fint og sløret holder seg, kunne du jo kanskje tatt med deg mitt i samme slengen som tiaraen?!! Det er cathedral lengde på det forøvrig... Eller du kan selvsagt bare kjøpe det superbillig på eBay!!! Og få akkurat den lengden og fargen du ønsker! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel den fargen det er på kjolen min det!!!!! Jepp, jeg tar nok med sløret ditt også!!!!!!!!!!!!:=) Jippi!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet forloveren at jeg har bestillt meg ny kjole.. og tenke seg til, det hadde hun regnet med:=) Tror hun kjenner meg for godt jeg:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...