Gå til innhold

Sunn og mettende frokost, lunsj og kveldsmat!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er virkelig lei av brød og trenger tips til sunne og mettende ting jeg kan lage i stedet. Er ikke noe problem at det er mye kalorier, trenger bare at det er sunt :) 

Anonymkode: c4ed5...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14.6.2019 den 19.26, AnonymBruker skrev:

Jeg er virkelig lei av brød og trenger tips til sunne og mettende ting jeg kan lage i stedet. Er ikke noe problem at det er mye kalorier, trenger bare at det er sunt :) 

Anonymkode: c4ed5...d42

Her går det i :Havregrøt kokt på nøttemelk toppet med peanøttsmør,Chiapudding med kokosmelk,smoothiebowl,salater med bygg,couscous,svart ris,falafler,tofu,betre,hummus og alt som er digg, wraps med avocado og oatly smøreost og matmuffins lagd med kikertmel

Anonymkode: af549...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til lunsj går det mye i middagsrester her (dog mest praktisk om du har tilgang til kjøleskap og mikro). Salat er mye mer enn grønt, gjøres mettende ved å bruke grove grønnsaker, ris/bygg/quinoa, bønner/kikerter, tunfisk, kokt egg, kyllingrester osv., samme prinsipp med wrap. Suppe er supert til både lunsj og kveldsmat, og enkelt å lage en stor porsjon av og varme opp etter behov.

Til frokost liker jeg havregrøt (rør inn litt peanøttsmør for både smak, konsistens og sunt fett), smoothie (kjør i blender det du liker av frukt/bær, gjerne frossent + yogurt + melk, juice eller isbiter + cashewnøtter eller hempfrø for mer mettende), eller omelett. Eller lager en stor porsjon grove vafler og fryser ned -- tiner på et blunk i brødristeren 😊

Anonymkode: 5c62c...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...