Gå til innhold

Tildes "prøvelser"

Tilde

Anbefalte innlegg

Tusen takk jenter,blir helt rørt jeg.. :oops:

Det ble blod på første stikk!!!!

Ganske teit å bli hoppende glad for slikt,men det ble jeg faktisk.Jeg hadde på forhånd sagt til bamsemums at han ikke trengte å være med inn,men bare kunne reise på jobb,men da morgenen kom så angret jeg litt på det.Sist gang jeg skulle ta blodprøver var jo den gangen de stakk meg 8 ganger(og jeg ble kjempedårlig), så jeg var ikke så høy i hatten da bamsen slapp meg av utenfor helsestasjonen. Men det gikk jo kjempefint,over all forventning!Sykesøstera var kjempehyggelig og ønsket meg lykke til,men advarte også om at det var mange skuffelser i "dette gamet her"..Joda,fullt klar over det..

Er vel egentlig litt redd nå.. :( Uff,gruer meg til å ringe til Haukeland på tirsdag.. Tror jeg kommer til å bli veldig lei meg hvis jeg ikke er gravid..

Uff,kom akkuratt på at jeg har foreldremøter den dagen.Det var ikke bra..nå ble jeg enda mer redd.Tror jeg kanskje bør ta en graviditetstest hjemme,slik at skuffelsen iallefall er forventet i tilfellle.. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble litt sippete og lei meg i går, :cry: tok alle sorger på forskudd..grein og grein og gikk til sengs med dundrende hodepine.Spenningen toppet seg vel litt for meg. :oops: Sendte melding til bamsemums om mitt lille "sammenbrudd" og han ringte og trøstet og sa han kom hjem snart. Rett etterpå ringte mor for å høre om blodprøven og hun piffet meg opp litt med "liksom-kjefting", "-jeg måtte ikke tenke negativt og ta sorgene på forskudd,jeg måtte måtte tenke positivt og komme meg ut litt...og helst tenke på litt andre ting innimellom"Joda,godt med litt kjærlig "kjeft". :wink: Da bamsen kom hjem hadde han med melkesjokolade til meg :P Han vet hva som hjelper på humøret...

Senere på kvelden gikk vi på indisk resurant med noen venner,det hjalp også. Og i kveld skal vi på revy med jobben til bamsemums, blir sikkert gøy det også.

Men så til saken...

Sendte bamsemums ned på apoteket etter graviditetstester idag.Har ikke vågd å hatt i hus, de hadde brennt i skapet..Han kom hjem med en rfsu og en clear blue.Tok rfsutesten i dag,10. dagen etter innsetting.Det var andre gang jeg tisset i dag,men jeg hadde ikke drukket noe som kunne ha vannet urinen ut.Men nå er jeg/vi veldig i tvil.... :-?

Er det en svak rød stripe vi ser eller er det bare skyggefeltet av der den ville vært?! Bamsen stod og fulgte med i fem minutt og mente stipen kom etterhvert, og håper jo at en stipe er en stripe,siden det står i testen.Men samtidig den er jo veldig,veldig,veldig svak,og kanskje vi bare ser det vi vil se?

Dessuten skal jeg egentlig ikke ha mens før i morgen eller mandag.Vi ble veldig usikre og våger altså ikke tro noe ennå.Det kan være en skygge av feltet vi ser.Skal prøve en clear blue i morgen har jeg funnet ut. Bamsen ville vente en dag til, men det tror jeg ikke jeg holder ut.

Der ringte mor.Skal ha meg med til byn,skal nok ha meg på bedre tanker :wink:

Ikke gratuler meg ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er "lov" og knekke litt sammen. Og helt menneskelig. Du/dere lever under litt av ett press om dagen, mentalt blir dere nok veldig slitne..... godt du har en god støtte i din lille Bamse, og at han tar godt vare på deg. Noen ganger er mennene våre bare fantastiske! Ta godt vare på hverandre, og kjærligheten dere har sammen.

Lykke til, tenker på deg! *tommelen opp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tiden er den verste..... Du synes hver dag er ueeeeeeendelig lang. Det har jo tiden frem til i dag vært også. Håper du får positivt svar fra sykehuset i morgen. Ikke stol 100% på testen enda. Dette da den kan bli falskt positiv eller negativ pga hormonene du har tatt i forkant (fikk ihvertfall beskjed om dette selv på sykehuset). Det er derfor de vil ta blodprøver for å være HELT sikker. Lykke til uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk en negativ test i dagmorges..

Trodde jeg skulle klare å gå på jobb,men på toget begynte tårene å strømme, måtte bare hjem igjen. Tusen knas.. :cry:

Tok en ny test som viste det samme og ringte etterhvert jordmor, lavt antall hcg, lover ikke bra.Må ta en ny blodprøve fredag.

Men jeg har vel egentlig gitt opp håpet..

:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du må ikke gi opp håpet enda.

Ikke gi opp før du vet resultatet fra blodprøven på fredag

Lykke lykke til tenker masse på deg

GOD KLEM FRA PIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp før det er endelig. Grunnen til at du må ta ny blodprøve er jo at de faktisk ikke kan være 100% sikre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å blø i dag så alt håp denne gang er nok ute.. :(

Får ringe jordmor å gi beskjed i morgen. Håper jeg slipper å ta blodprøve fredag da..tror det blir litt for tøft akkuratt nå.

Så nå må vi iallefall vente to måneder før vi kan sette inn nye egg.

Takk og pris for at vi har de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine::grine: Hei, Tilde! :grine::grine:

Jeg vil bare gi deg en skikkelig god *klem* og ønske deg masse lykke til i den neste runden (om dere skal inn i en ny runde).

Håper dagen i morgen ser litt lysere ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:cry: :cry: uff da Tilde :cry: :cry:

Ble kjempelei meg når jeg leste om blødningene dine.

God klem fra meg håper dere lykkes i neste forsøk.

Vet du hvor lang kø det er i haugesund nå??

Klemmer fra pia, tenker masse på deg vennen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var trist at det ikke gikk denne gangen Tilde! :sur: Men jeg håper dere tenker fremover og det at dere har noen flotte egg som bare ligger og venter på dere!

Håper at dere lykkes i neste forsøk!

PS; er det i Haugesund dere får utført IVF? Isåfall kan jeg trøste deg med at den er kåret til den beste fertilitetsklinikken i Norge! Igår så jeg på et keisersnitt utført av den samme legen som "gjorde dem gravide"!!! Ikke mist håpet!

trøsteklemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Nei, det er ikke Haugesund vi er på.

Vi er på Haukeland, vi valgte det fordi de også kan vise til gode resultat, de skal ha kortere ventetid enn Haugesund og dessuten studerte jeg i Bergen...

Har kommet meg litt nå.Var veldig lei meg og skuffa ei stund.Har funnet ut at det må ha vært rester fra hormonsprøyta som gjorde at testene slo ut positivt hos meg.Skal ALDRI ALDRI teste for tidlig mer!!! :cry:

Jeg slapp å ta blodprøve på fredag,men det er en mikroskopisk sjanse for at jeg er gravid, og dessuten vil de i Bergen være heeeelt sikre så jeg må ta på mandag.På mandag har jeg fri fra jobb så da er det litt bedre (les: kan gå hjem og grine..)

Skal bli herlig å ha fri nå.Har ikke noen planer.Tok en tur til Danmark i påsken ifjor,lurer litt på det i år også, men tror egentlig ikke vi gjør det.Herlig å bare være hjemme også.Bør vel spare penger også. Det blir vel en tur til Bergen om en stund for å sette inn egg.Har lyst på ny seng og ovn også.De som sier at ventetiden er den verste har iallefall helt rett.Har hørt det mange ganger, men forstod det ikke før jeg opplevde det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Syns det var trist at det ikke lyktes denne gangen, men neste gang går det bra skal du se. Føler masse med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Takk for klemmer! :)

Ting går greit,prøver å slappe av på fridagen i dag og ikke tenke for mye på babystyr. Venter å få mensen ca 9 mai, men kommer til å vente til etter jeg har fått mensen i juni før vi setter inn egg ifra frysen.Det passer mye bedre, det er så travle tider på jobb for tiden at jeg kan ikke/orker ikke styre på med prøving.Det blir litt for tøft nå.Bedre å vente til sommerferien.Men har lest om de som hadde egg som ikke overlevde frysing, så jeg er litt nervøs for det.Skal jo alltid bekymre meg for noe..

Nå er det snart tre år siden vi begynte å prøve.

Har ei venninne som begynte på likt og de har ei jente på snart 1,5 år.. :(

Bør ikke tenke på slikt,men sånne ting gjør meg litt trist.

Håper at alt går bra i juni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal krysse fingre og tær for deg i juni for at de eggene som er nedfryst er "gulleggene" :hoppe:

Skal over til Bergen i starten av juni også, så jeg skal sende noen gode graviditets vibber til eggene dine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på medarbeidersamtale med sjefen og gruer meg..

Hvorfor?

Det er vel en slik ting som gjør meg litt nervøs, føler vel at jeg skal forhøres litt, sjekkes om jeg er flink nok osv.,-og når jeg er nervøs så føler jeg at jeg babler, plumper ut med ting eller blir litt sjenert...

En annen grunn er vel at jeg ikke føler jeg kommuniserer så godt med sjefen. Har vært litt uenig i ting og tang og sagt fra noen ganger(og "vunnet"), har dermed en liten følelse av at han syns jeg er vanskelig... :-?

Dessuten har jeg vært veldig sliten og vært borte litt på grunn av prøverørbehandlingen,(og føler vel derfor litt på at jeg ikke har fått gjort jobben "skikkelig" )og jeg vet ikke om avdelingssjefen har fortalt han om grunnen...

Kanskje sjefen kommer til å spør om slike ting?Tipper det.

Har ikke så lyst til å snakke med ham om slike ting som er litt vanskelig for meg.Men samtidig så er det vanskelig å la være siden det har preget meg det siste halvåret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...