AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #1 Del Skrevet 12. juni 2019 (endret) ....hvordan ville du gått frem da? Hvordan ville du fått det til, hvordan ville du oppnådd høyest trygd, lettest oppnådd ufør, hva ville du sagt til de rundt deg? Ingen hets takk, dette er bare for sjov:-) Anonymkode: 077e0...08c Endret 17. juni 2019 av Edie Endret tittel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 12. juni 2019 #2 Del Skrevet 12. juni 2019 Ville bare jobbet normalt tre år, fått uføreforsikring, tatt opp så mye lån som jeg kan med forsikring mot uføre (billån, huslån, forbruksgjeld). Så ville jeg dratt til legen og gitt utmattelses/depresjonssymtomer sammen med smerter. Få ME diagnose (siden ME er en tullediagnose for de dem ikke finner ut av). Og si til folk at jeg har ME. Det fine med ME-diagnosen er at på "gode dager" kan man være så frisk man bare klarer. Fordelen min er at jeg er intelligent, utdannet og ikke minst dannet. Så mitt møte med NAV og helsevesen vil være 1000x lettere enn et evneveikt fjols som er oppvokst på pappvin og rulletobakk. Jeg kan få den diagnosen jeg ønsker fra en lege, det er ikke veldig vanskelig. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #3 Del Skrevet 12. juni 2019 1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev: Ville bare jobbet normalt tre år, fått uføreforsikring, tatt opp så mye lån som jeg kan med forsikring mot uføre (billån, huslån, forbruksgjeld). Så ville jeg dratt til legen og gitt utmattelses/depresjonssymtomer sammen med smerter. Få ME diagnose (siden ME er en tullediagnose for de dem ikke finner ut av). Og si til folk at jeg har ME. Det fine med ME-diagnosen er at på "gode dager" kan man være så frisk man bare klarer. Fordelen min er at jeg er intelligent, utdannet og ikke minst dannet. Så mitt møte med NAV og helsevesen vil være 1000x lettere enn et evneveikt fjols som er oppvokst på pappvin og rulletobakk. Jeg kan få den diagnosen jeg ønsker fra en lege, det er ikke veldig vanskelig. Steike, du kunne fått det til fort:-)! Anonymkode: 077e0...08c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #4 Del Skrevet 12. juni 2019 4 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Ville bare jobbet normalt tre år, fått uføreforsikring, tatt opp så mye lån som jeg kan med forsikring mot uføre (billån, huslån, forbruksgjeld). Så ville jeg dratt til legen og gitt utmattelses/depresjonssymtomer sammen med smerter. Få ME diagnose (siden ME er en tullediagnose for de dem ikke finner ut av). Og si til folk at jeg har ME. Det fine med ME-diagnosen er at på "gode dager" kan man være så frisk man bare klarer. Fordelen min er at jeg er intelligent, utdannet og ikke minst dannet. Så mitt møte med NAV og helsevesen vil være 1000x lettere enn et evneveikt fjols som er oppvokst på pappvin og rulletobakk. Jeg kan få den diagnosen jeg ønsker fra en lege, det er ikke veldig vanskelig. Utdannet ? Er det ikke du som er sjåførlærer ? Anonymkode: 7471c...beb 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseladen Skrevet 12. juni 2019 #5 Del Skrevet 12. juni 2019 6 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Ville bare jobbet normalt tre år, fått uføreforsikring, tatt opp så mye lån som jeg kan med forsikring mot uføre (billån, huslån, forbruksgjeld). Så ville jeg dratt til legen og gitt utmattelses/depresjonssymtomer sammen med smerter. Få ME diagnose (siden ME er en tullediagnose for de dem ikke finner ut av). Og si til folk at jeg har ME. Det fine med ME-diagnosen er at på "gode dager" kan man være så frisk man bare klarer. Fordelen min er at jeg er intelligent, utdannet og ikke minst dannet. Så mitt møte med NAV og helsevesen vil være 1000x lettere enn et evneveikt fjols som er oppvokst på pappvin og rulletobakk. Jeg kan få den diagnosen jeg ønsker fra en lege, det er ikke veldig vanskelig. Utdannet? Ikke som lege i hvert fall. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 12. juni 2019 #6 Del Skrevet 12. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utdannet ? Er det ikke du som er sjåførlærer ? Anonymkode: 7471c...beb Ja, men man tjener jo mer som trafikklærer enn med en master. Hvorfor gå ned i lønn og opp i ansvar? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #7 Del Skrevet 12. juni 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: ....hvordan ville du gått frem da? Hvordan ville du fått det til, hvordan ville du oppnådd høyest trygd, lettest oppnådd ufør, hva ville du sagt til de rundt deg? Ingen hets takk, dette er bare for sjov:-) Anonymkode: 077e0...08c Ville startet i det små.. Hatt en plan, om 1-ett år så så bør søknad om ufør være skrevet av legen Begynner med tilfeldige egenmeldinger 1,5 måned Går til legen - klager min nød og ber han eller hun om å sykemelde meg.. Sykemelding gis vel bare 14 dager av gangen i det lengste.. Hadde prøvd å komme meg i jobb, men det går selvfølgelig ikke. Slik holder jeg på i 1 - ett år Da ber jeg legen søke ufør for meg. Sykdommen er selvfølgelig vondt i Vilja, og vond i vondten. Fibromyalgi, eventuelt ME. Anonymkode: d11cf...2a5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 12. juni 2019 #8 Del Skrevet 12. juni 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Steike, du kunne fått det til fort:-)! Anonymkode: 077e0...08c Noen av tabbene disse lavstatus bermen gjør som å pynet seg og å anstrenge seg for å virke anstendig er jo så enkel å unngå. Før hvert møte med lege eller NAV drikker man seg kanonisk drita tre dager på rad, og stopper to dager før (hvis man gjør det dagen før riskerer man at de tar deg på lukta eller rødvinsleppene). Da virker man pjusk og sjuk. Hvis ikke uføretrygden var så jævelsk lav skulle jeg vurdert det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #9 Del Skrevet 12. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ville startet i det små.. Hatt en plan, om 1-ett år så så bør søknad om ufør være skrevet av legen Begynner med tilfeldige egenmeldinger 1,5 måned Går til legen - klager min nød og ber han eller hun om å sykemelde meg.. Sykemelding gis vel bare 14 dager av gangen i det lengste.. Hadde prøvd å komme meg i jobb, men det går selvfølgelig ikke. Slik holder jeg på i 1 - ett år Da ber jeg legen søke ufør for meg. Sykdommen er selvfølgelig vondt i Vilja, og vond i vondten. Fibromyalgi, eventuelt ME. Anonymkode: d11cf...2a5 1 år er veldig kort tid på slike diffuse lidelser. Både legen og NAV forvaltning kjenner lusa på gangen ang disse. Anonymkode: 077e0...08c 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #10 Del Skrevet 12. juni 2019 Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev: Noen av tabbene disse lavstatus bermen gjør som å pynet seg og å anstrenge seg for å virke anstendig er jo så enkel å unngå. Før hvert møte med lege eller NAV drikker man seg kanonisk drita tre dager på rad, og stopper to dager før (hvis man gjør det dagen før riskerer man at de tar deg på lukta eller rødvinsleppene). Da virker man pjusk og sjuk. Hvis ikke uføretrygden var så jævelsk lav skulle jeg vurdert det. Er nesten 400000 nå. Anonymkode: 077e0...08c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 12. juni 2019 #11 Del Skrevet 12. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ville startet i det små.. Hatt en plan, om 1-ett år så så bør søknad om ufør være skrevet av legen Begynner med tilfeldige egenmeldinger 1,5 måned Går til legen - klager min nød og ber han eller hun om å sykemelde meg.. Sykemelding gis vel bare 14 dager av gangen i det lengste.. Hadde prøvd å komme meg i jobb, men det går selvfølgelig ikke. Slik holder jeg på i 1 - ett år Da ber jeg legen søke ufør for meg. Sykdommen er selvfølgelig vondt i Vilja, og vond i vondten. Fibromyalgi, eventuelt ME. Anonymkode: d11cf...2a5 Tåpelig, du burde si NEI til at legen søker, og jobbe i mot det. Gi litt motstand så legen får mer lyst. Omvendt psykologi vettu. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 12. juni 2019 #12 Del Skrevet 12. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er nesten 400000 nå. Anonymkode: 077e0...08c Ja? Hva skal man gjøre etter juni da? Sulte ihjel? Kan jo ikke leve et år på fem måneders lønn. Det sier jo seg selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #13 Del Skrevet 12. juni 2019 Lykke til. Hadde det vært for 20 år siden, hadde det nok gått fint. I dag, så kommer du til å bli så sliten, av det kjøret du må gjennom, at du heller vil jobbe. Jeg har vært for syk til å jobbe i 17 år, dette ifølge Nav. Jeg har diagnose på flere fysiske sykdommer, dokumentert gjennom blodprøver, og andre prøver. På blodprøvene ser man og alvorlighetsgraden av de, jeg er hardest rammet, og legene lurer vel litt på hvordan jeg i det hele tatt er i live. Så har jeg PTSD, grunnet en svært traumatisk barndom. Jeg fikk søke om uføretrygd for 2 mnd siden. Jeg har vært gjennom et hav av utredninger, behandlinger. Sikkert vært på minst 15 avklaringer på de 17 årene, bare 4 stk, de 2 siste årene. Jeg har prøvd studier, prøvd ex antall jobber, ikke noe går. Og på de 17 årene, så har jeg bare blitt mye sykere. Nå er det ikke sikkert jeg får ufør heller. Og jeg skulle gjort hva som helst, for å heller kunne gå på jobb hver dag. Anonymkode: 37b93...ca9 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #14 Del Skrevet 12. juni 2019 Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev: Ja? Hva skal man gjøre etter juni da? Sulte ihjel? Kan jo ikke leve et år på fem måneders lønn. Det sier jo seg selv. Tæring etter næring? Anonymkode: 077e0...08c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #15 Del Skrevet 12. juni 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1 år er veldig kort tid på slike diffuse lidelser. Både legen og NAV forvaltning kjenner lusa på gangen ang disse. Anonymkode: 077e0...08c Du har rett, ville søkt AAP først. Selvfølgelig. Og etter de 3 årene har gått så går man rett på ufør. Jeg klarer selvfølgelig ikke å fullføre noen av aktivitetene i AAP programmet. Så det blir først etter 4 år jeg søker ufør. Anonymkode: d11cf...2a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #16 Del Skrevet 12. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Lykke til. Hadde det vært for 20 år siden, hadde det nok gått fint. I dag, så kommer du til å bli så sliten, av det kjøret du må gjennom, at du heller vil jobbe. Jeg har vært for syk til å jobbe i 17 år, dette ifølge Nav. Jeg har diagnose på flere fysiske sykdommer, dokumentert gjennom blodprøver, og andre prøver. På blodprøvene ser man og alvorlighetsgraden av de, jeg er hardest rammet, og legene lurer vel litt på hvordan jeg i det hele tatt er i live. Så har jeg PTSD, grunnet en svært traumatisk barndom. Jeg fikk søke om uføretrygd for 2 mnd siden. Jeg har vært gjennom et hav av utredninger, behandlinger. Sikkert vært på minst 15 avklaringer på de 17 årene, bare 4 stk, de 2 siste årene. Jeg har prøvd studier, prøvd ex antall jobber, ikke noe går. Og på de 17 årene, så har jeg bare blitt mye sykere. Nå er det ikke sikkert jeg får ufør heller. Og jeg skulle gjort hva som helst, for å heller kunne gå på jobb hver dag. Anonymkode: 37b93...ca9 Dette var oppskriften på hvordan ikke bli ufør...? Anonymkode: 077e0...08c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #17 Del Skrevet 12. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du har rett, ville søkt AAP først. Selvfølgelig. Og etter de 3 årene har gått så går man rett på ufør. Jeg klarer selvfølgelig ikke å fullføre noen av aktivitetene i AAP programmet. Så det blir først etter 4 år jeg søker ufør. Anonymkode: d11cf...2a5 Nå er vi på linje:-) Anonymkode: 077e0...08c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 12. juni 2019 #18 Del Skrevet 12. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du har rett, ville søkt AAP først. Selvfølgelig. Og etter de 3 årene har gått så går man rett på ufør. Jeg klarer selvfølgelig ikke å fullføre noen av aktivitetene i AAP programmet. Så det blir først etter 4 år jeg søker ufør. Anonymkode: d11cf...2a5 Velg studie som aktivitet på AAP, da kan du bare loffe rundt hjemme hele dagen, få E på eksamen, og ovila. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #19 Del Skrevet 12. juni 2019 Herlighet, dere er syke! Ingen ønsker vel å være ufør? Anonymkode: d63ed...afc 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 12. juni 2019 #20 Del Skrevet 12. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Herlighet, dere er syke! Ingen ønsker vel å være ufør? Anonymkode: d63ed...afc Det er forskjell på å være ufør og få innvilget uføretrygd. Alle vil vel ha uføretrygd, da det er gratis penger og en evig ferie. De fleste som får uføretrygd er ikke ufør. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg