Gå til innhold

Helt desperat etter deres beste tips for raskere hårvekst!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For over ett år siden ble jeg skamklippet hos en frisør. Det ble tynnet ut til det ekstreme og det har tatt lang tid å få håret til å se litt fyldig ut, det har vært ganske tynt og pistrete. Jeg har alltid hatt ganske tykt hår som har vokst veldig fort. Men etter skamklippen har det altså gått veldig treigt. Mye når bare til ørene. Lengste var til nedenfor skuldrene men da så tynt og ødelagt at jeg bare klippet det rett av til skulderlengde. 

Håret mitt er også ganske tørt, til tross for jevnlig kuring. De slitte tuppene spiser seg oppover selv om jeg prøver å stusse det bort. Skal jeg ta vekk alt rekker ikke håret til ørene engang. Håret står ut og kruser seg for det er så slitt. 

Trenger tips til hårprodukter, kosthold, vitamintilskudd osv osv som kan hjelpe håret mitt! 

Anonymkode: 9380a...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt hår ble betraktelig mye lengre av å begrense bruken av rettetang og ikke vaske det for ofte. Ellers føler jeg ikke at kurer osv har gjort stort for håret. Det er selvfølgelig lurt å få i seg nok mat og næringsstoffer i tillegg, men noe vidunderkur tror jeg ikke finnes. Ha tålmodighet. 

Anonymkode: ad674...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med anonym over her. ikke vask for ofte og unngå varmebehandling.

Jeg anbefaler biotintilskudd, du kan kjøpe det billig på iherb, og bruk olaplex nr. 3 noen ganger i uken. 

Gjerne masser hodebunn og hår med varierte økologiske oljer.

Lykke til ❤️

Anonymkode: 6f9f5...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putevar i silke, ikke børst hårer vått. Ikke tørk med å gni med håndkle. Klem med håndkle og la det lufttørke så mye som mulig. 

Bruk litt olje i tuppene og unngå varmebehandling. 

Anonymkode: 86fab...ea5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk tran og ta B-Vitamin. Fungerer som bare juling. :) 

Anonymkode: b85d2...df6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker håret bare en-to ganger i uka, bruker ingen varmebehandling men det vokser sakte for det. Når det rekker meg til litt nedenfor skuldrene faller det av så jeg ender opp med bare fjoner.  Har aldri i hele mitt liv hatt langt hår. Har begynt å ta ølgjær og syns jeg har mistet mindre hår i det siste, tar også 100 mg jern daglig fordi jeg er anemisk.  Jern skal visst også forbedre håret.  Så spent på om håret blir litt tykkere etter hvert.  Har ikke tro på at noe kan få håret til å vokse fortere, det er genetisk.  Kurer og slikt har jeg liten tro på, hår er dødt vev og kan ikke repareres på lik linje med en ødelagt negl. Men fuktighet forebygger selvsagt.  Både negler og hår er bygd opp av omtrent samme materiale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et kosthold som dekker alt kroppen trenger, nok mat og la håret være mest mulig i fred.

Anonymkode: 7d544...92d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk veldig tørt hår med sprø tupper etter at jeg farget det for noen uker siden. Jeg bestemte meg for å investere i gode produkter og googlet litt for å finne ut hva. Jeg gikk for Joico Kpac og har ikke angret! Kjøpte shampoo, balsam, reconstructur kur og hydrating kur. Jeg vasker håret to ganger i uka, og bruker hydrating kuren hver gang. Reconstrution bruker jeg en gang i uka, før hydration. Dette har gjort himla forskjell, håret er silkemykt, og hårstråene ser ut som de er reparert! Når jeg tidligere studerte tuppene så jeg masse slitasje, nå ser jeg knapt noe. I tillegg kjøpte jeg maroccan oil som jeg bruker etter hårvask. Disse produktene har virkelig gjort forskjell 

 

7C47738D-C3EA-4A07-8098-528A256B2621.jpeg

090C29A0-2FC0-4F54-9A13-900B07471B15.jpeg

177F6346-5C4C-4920-9764-754A8D4C326C.jpeg

Endret av Hilde1302
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp alt av varmebehandling. Bruk gode frisørprodukter. 

Anonymkode: 0e41f...564

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...