Gå til innhold

Ta seg et glass vin på restaurant med barna med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 14.6.2019 den 10.09, AnonymBruker skrev:

alkoholfri da?må det være alkohol?

Anonymkode: 95dc0...be4p

Personlig drikker jeg heller flybensin enn alkoholfri vin, for sistnevnte smaker altså så schtøght 🤮

Anonymkode: 2eb54...bf9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Påkrevd skrev:

Hvis en telefonsamtale eller hjemmebesøk fører til videre tiltak etter en bekymringsmelding på grunnlag av et glass vin, er det i så fall avdekket større problemer hvor tiltak er på sin plass. Ingen, ikke politiet, ikke barnevernet, ikke engang statsminister eller regjering kan nekte normale foreldre et fornuftig alkoholkonsum med barn i nærheten. Er det snakk om et forbruk som kan gå utover omsorgsevnen, så er det noe helt annet, men da snakker vi om adskillig mer enn en smaksopplevelse til middagen. 

Du svarte ikke på spørmålet.

Anonymkode: 4426c...aa0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du svarte ikke på spørmålet.

Anonymkode: 4426c...aa0

Nei, jeg gjorde ikke det, for det står like uklart for meg som for deg. Det jeg svarte på var påstanden din om mulige alvorlige konsekvenser av en slik melding. Og de mener jeg er så og si ikke-eksisterende. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2019 den 19.22, Kontormus skrev:

Hæ? Bekymringsmelding til BV pga ett glass vin? Finnes det noen som gjør det? Og hvordan vet de at det ikke er alkoholfri vin?

Ja. Naboen her meldte meg til barnevernet fordi jeg tar meg en sigarett i ny og ned på terrassen. Men hun gjorde det av pur ondskap, og prøvde å bruke bv til å tråkke ned fordi hun har problemer med seg selv. Syke folk bruker hvilken som helst grunn til å kunne melde til barnevernet. 

Anonymkode: 05071...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2019 den 19.37, The Kitten skrev:

Om jeg tenker noe i det hele tatt så er det at barna ser at forelderen kan ta seg et glass vin og kose seg med det til maten. 

Normalisering av alkohol gir større alkoholkonsum for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2019 den 19.39, Drama_Queen skrev:

Fordi?

Fordi man har ansvar for barna, og da skal man være 100%.

Ikke at det er krise å ta et glass vin, men det vil påvirke en til en viss grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.6.2019 den 19.45, AnonymBruker skrev:

Oh yes, det finnes noen som gjør det (rett under din melding er det én som skriver at det bør være null alkohol når man har ansvar for barn...). Ett glass vin eller en øl/cider så kan hvem som helst melde, og barnevernet vil opprette undersøkelsessak. Når det er meldt, så er det oftest sant, og realiteten spiller ikke noe rolle lenger, og plutselig er du en dårlig omsorgsperson som "ruser seg" mens barna ser på.

Anonymkode: 4426c...aa0

Bare svada.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2019 den 20.27, AnonymBruker skrev:

HERREGUD,er du seriøs???

Anonymkode: aa6e4...207

Ja, for jeg tar barnets rettigheter på alvor, og barnets ve og vel bør komme foran foreldrenes behov for å drikke alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Naboen her meldte meg til barnevernet fordi jeg tar meg en sigarett i ny og ned på terrassen. Men hun gjorde det av pur ondskap, og prøvde å bruke bv til å tråkke ned fordi hun har problemer med seg selv. Syke folk bruker hvilken som helst grunn til å kunne melde til barnevernet. 

Anonymkode: 05071...47a

Enkelte er virkelig ikke gode! Å melde for slikt piss, forringer bare egen troverdighet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, jabx skrev:

Ja, for jeg tar barnets rettigheter på alvor, og barnets ve og vel bør komme foran foreldrenes behov for å drikke alkohol.

Men det er jo ikke rusen man er interessert i! Det handler jo ikke om rus! Jeg kjenner nada av en øl eller ett glass vin. Det er isåfall kun for å komplementere en smaksopplevelse hvis jeg spiser mat hvis slik drikke vil gjøre smaksopplevelsen fullkommen.

når det er sagt har jeg aldri drukket med barna tilstedet på restaurant, for de liker bare typiske steder som Egon, Peppes o.l og der synes jeg ikke maten er så spennende at vin/øl vil hjelpe smaksinntrykket.

Anonymkode: 63f0c...02a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, jabx skrev:

Ja, for jeg tar barnets rettigheter på alvor, og barnets ve og vel bør komme foran foreldrenes behov for å drikke alkohol.

Har barna rett på foreldre som ikke drikker et glass vin på restaurant?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, jabx skrev:

Fordi man har ansvar for barna, og da skal man være 100%.

Ikke at det er krise å ta et glass vin, men det vil påvirke en til en viss grad.

Jeg kan love at jeg er aldri 100 %, noengang. Trøtthet, slitenhet, søvnmangel osv. påvirker meg mer enn ett glass vin gjør. Kan ikke gi bort barna mine likevel 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen kan til og med dele en flaske vin etter at barnet er lagt vi. Skyt oss🔫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

På tide å ta seg sammen. I Tyskland, Nederland og Frankrike ville de hvertfall trodd du var spik spette sprø. 

Inntil nylig var det lovlig å mishandle barn fysisk i Frankrike, så å bruke andre land som målestokk er ikke nødvendigvis så lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen steder har det så strengt rundt alkohol som nordmenn og ingen har så lite selvkontroll som nordmenn når det kommer til alkoholbruk.

Psst, drikkekulturen kom før "strengheten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor engang ringe og ha hjemmebesøk på grunn av et glass vin? Men nei, dessverre så kan konsekvensene av en slik bekymringsmelding være langt verre enn en rask telefonsamtale.

Anonymkode: 4426c...aa0

Nei, de kan faktisk ikke det. Ikke med mindre det faktisk er andre ting som må tas tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen tenker vel over det. 

Anonymkode: c945e...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...