Gå til innhold

Merkelig at livet blir så mye bedre som egoistisk og drite i hva andre føler/mener


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke at man skal være slem, men hvorfor er folk slik at de skal få deg til å bry deg om hva de mener? "det er veldig umoralsk å ikke bry deg da" , som om de skal spille på samvittigheten. Men jeg har så dårlige erfaringer med å offre andre en tanke. 
Jeg er heller ikke den som passer inn i a4-firkanten, men også pga dette er folk litt sånn "slutt å tro du er så spesiell nå", selv om de ikke sier det rett til trynet mitt skjønner jeg det. 
Folk har faktisk ikke nok med seg og sitt, ihvertfall ikke når du får det bedre enn dem. Med det mener jeg om du plutselig vinner i lotto eller tjener mer enn dem. 
 

Anonymkode: 07174...943

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Livet blir bedre om du slutter å bry deg om hva andre (spesielt fremmede) mener om deg,  

 

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg prøver å være hyggelig, inkluderende og imøtekommende mot alle. Men jeg prøver å slutte med å ta ansvar for alle andres følelser. Så lenge man oppfører seg fint kan man ikke gå rundt med dårlig samvittighet for alt og ingenting hele tida.

Anonymkode: 5d5db...777

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er også slik som du fremstiller den. At ved å tenke mer på meg selv, og ikke la andre styre deg, så får man det mye bedre. Noen mennesker kan bli direkte ubehagelige om du prøver å hjelpe de, så da er det bedre å ignorere de inntil de selv ønsker hjelp.

Anonymkode: 34012...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl

Jeg gir faen i hva folk måtte tenke og mene om meg. Men jeg bryr meg om folk, er generøs og hjelpende. Jeg finnes ikke egosentrisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, #Rasshøl skrev:

Jeg finnes ikke egosentrisk

For et trist liv å dilte etter hva enn andre trenger hjelp til. Så identitetsløst.

Til ts: det ligger ikke så mye mystikk i det du spør om. Man kan ikke leve et fullgodt liv uten å sette seg selv i sentrum av sitt eget liv. Å sette andre foran seg selv er å tillate alle mulige slags standarder unntatt sine egne. Burde ikke være så vanskelig å forstå at å ofre seg selv gjør livet verre.

Anonymkode: 6e013...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir fullstendig faen i hva andre mener om meg og hva jeg burde gjøre.

Er helt fantastisk befriende.

Anonymkode: 7b3fc...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange meninger om hva man må, burde, synse og skulle så man kan gå helt til grunne i å prøve å imøtekomme alt. Dessuten blir man overkjørt om man er grei og ikke har helt klare grenser for seg selv. 

Så ofte bedre for en selv å være litt bitch. 

Ære være deg som klarer å gi mye til andre og samtidig ta vare på seg selv og sine på en bra måte. 

Anonymkode: 189c7...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke ansvar for andre menneskers følelser. For de som innser det, kan det vare en stor lettelse. Det verste er andre mennesker som klandrer folk rundt seg, for å ikke gjøre som de vil, ved å prøve å legge ansvar for sine følelser over på andre. 

Det er menneskers holdning til hvordan de oppfatter en situasjon, som bestemmer hva de føler. Endrer du holdninger, endrer du følelsene som kommer i samme situasjon siden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...