Gå til innhold

Litt spesifikt spørsmål, men hvilke symptomer kan dere huske å ha hatt på dpo 7/8 mnd dere var gravide? Føler meg så nedstemt og "rar" :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt spesifikt spørsmål, men hvilke symptomer kan dere huske å ha hatt på dpo 7/8 mnd dere var gravide?

Årsaken til at jeg spør om så spesifikk dpo dager er fordi jeg lurer på om dette er for tidlig til å kjenne noe? Jeg bare føler meg virkelig ikke som meg selv i disse siste 2-3 dagene.

Jeg er på dpo 8 i dag og har følgende symptomer:

-av og på med diare en dag så neste dag vanlig hittil i dpo-dagene

-forstoppet og oppblåst annenhver dag

-veldig trøtt og humørsvingninger

-irritert og nedstemt (veldig veldig, pleier ikke å være som dette, føler meg rett og slett nesten deppa)

-ømme bryster (dette pleier jeg å ha i dpo-land, men føler det er litt mer påfallende denne mnd.

-føler meg nesten litt uggen hele tiden, ekstremt trøtt, uopplagt, (nedstemt og irritert/lei meg som nevnt over)

-fikk i går noen "stikk" innover mot livmorhalsen, kjentes ut som ilende stikk, kanskje 2-3stykk innover livmorhalsen rett og slett. 

-når jeg nyser får jeg slikt strekk i lysken.

-denne mnd følte jeg at eggløsningen eller egget slapp på høyre side, jeg har også noen ganger nå i de to siste dagene følt "murring" i den eggstokken, nesten som eggløsningsfølelse (selv om eggløsning jo har vært)

-helt hvit tykk utflod og ganske mye mer enn jeg pleier

-i dag da jeg våknet hadde jeg mensensmerter/murring i korsrygg, milde, men ja jeg pleier ikke å ha det.

-jeg har hodepine når jeg våkner, den letter utover dagen

-igår var jeg kvalm på ettermiddagen, lett kvalm.

-mye luft i magen 

Forstår liksom bare ikke kroppen min nå og ALT føles helt annerledes! Ville derfor sjekke om det faktisk er mulig å føle på så mange greier så tidlig. Skjønner at jeg overhodet ikke nødvendigvis er gravid, men ja; om jeg er det blir jeg ikke sjokkert denne måneden! 

Vi prøver på baby så det er sagt, og har truffet eggløsning uten tvil. Jeg sitter liksom her og føler meg riktig nedstemt, ekstremt sliten og ja bare "trist og lei". Det er helt merkelig!

Håper noen vil ta seg tid til å svare selv om dette jo kan skje hvem så helst, gravid eller ikke gravid, men jeg bare måtte få det ut!

Hilsen en person som ikke kjenner seg selv igjen akkurat nå!

 

 

Anonymkode: 5b95a...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ingen symptomer i det hele tatt så tidlig - kroppen vet knapt om den er gravid selv ennå (men forbereder seg på en mulig graviditet som den alltid gjør etter eggløsning, derfor tidlige graviditetssymptomer er identiske med pms fram til IKM eller så - samme hormonene som dominerer). Kanskje er du gravid, kanskje er det helt tilfeldig, kanskje kjenner du litt ekstra godt etter siden du vet du kan være gravid. Lykke til i alle fall! 

Anonymkode: 47d77...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ingen symptomer i det hele tatt så tidlig - kroppen vet knapt om den er gravid selv ennå (men forbereder seg på en mulig graviditet som den alltid gjør etter eggløsning, derfor tidlige graviditetssymptomer er identiske med pms fram til IKM eller så - samme hormonene som dominerer). Kanskje er du gravid, kanskje er det helt tilfeldig, kanskje kjenner du litt ekstra godt etter siden du vet du kan være gravid. Lykke til i alle fall! 

Anonymkode: 47d77...d5e

Takk for svar.

Jeg har fått mensen mange ganger i mitt liv, men aldri følt meg som dette før. Derfor jeg ville spørre dere andre. Bare lyst å reise hjem fra jobb og dra dyna godt over hodet og ligge der.

Anonymkode: 5b95a...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen hadde jeg mye luft i magen, lett kvalme, spotting og ubehag i ryggen 7-9 dpo. Fikk positiv babyplan strip 9 dpo. Er 26 uker på vei nå. Måneden før hadde jeg samme symptomer, minus spotting, men da ble jeg ikke gravid. 

Anonymkode: ff55d...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt enkelte måneder med masse "symptomer". Den som leter finner. Og andre måneder med ingen symptomer. Vært gravid 5 av 26 ganger. Men mistet. 

Denne måneden er jeg gravid, ingen symptomer, merket bare på manglende mens og positiv test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde «sting» i den ene siden av magen. Det er visst ligamentsmerter har jeg lest. Jeg fikk dette bare dager etter innsett av befruktet egg (ivf)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen, jeg bare er så full av følelser og masse symptomer. Har for å være helt ærlig ikke lett etter dem heller, men merker det bare så veldig akkurat nå.

Skulle det vise seg at jeg nå er gravid hadde jeg ikke blitt sjokkert denne mnd. Har vært prøver en stund nå og dette er nytt for meg, så enten er jeg bare deppa nå (uten årsak) eller så er det faktisk noe som skjer nå(oppå alle de andre symptomene)

Kan selvsagt være kraftig PMS, men skal jo ikke ha mensen før om 8 dager! 

Anonymkode: 5b95a...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første gangen jeg ble gravid, hadde jeg ganske tydelige menssmerter 7-10 dpo. Jeg hadde det samme igjen i en graviditet som endte i tidlig spontanabort, da hadde jeg også ømme pupper (pleier ikke ha det). Nå er jeg gravid igjen, og kjente ingenting så tidlig (og jeg kjente godt etter). Ellers har symptomene, både kvalme og "hormonelt" humør, kommet i uke 6. 

Anonymkode: 17fd4...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi alle individuelle, men ett egg har knapt festet seg 7-8dpo, så å kjenne så mange symptomer så tidlig er veldig uvanlig da HCG ikke har økt. Og om dette er «reelle» graviditetssymptomer burde du få en positiv test. Så hadde jeg hvert deg hadde jeg testet. 

Jeg kjente bare litt murringer å stikk den dagen jeg tror egget festet seg. Symptomer begynte å komme uken etter. Er nå 8 uker å har nylig begynt å kjenne kvalmen, trøttheten å alt det :), egget mitt festet seg tidlig fikk jeg beskjed om, sånn rundt 6/7dpo og fikk en positiv test 8/9dpo 

Anonymkode: 4cc7e...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde absolutt ingen symptomer på graviditet, unntatt manglende mens men spotting, før kvalmen kom i uke 6.. 

Anonymkode: 1f1fa...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke prøver eller gravid, men titter innom fra tid til annen. 

3 graviditeter (resultert i 2 barn og 1 ma) har alle vist samme symptom i tiden mellom EL og positiv test: sure oppstøt. Noe jeg ellers ikke har. Med minste tok jeg en test 10 dpo nettopp på grunn av oppstøtene - positiv den gitt! 

Ellers ingen symptom så tidlig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun ømme brystvorter. 

Har du testet nå? :)

Anonymkode: d65b5...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...