Gå til innhold

Da må jeg søke legehjelp etter et år med prøving..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 

Vi har prøvd i et år å bli gravide med nr 2, og jeg har en dårlig følelse på at jeg ikke kan få flere barn, selvom ingenting har skjedd.

Anyway, jeg har bestilt time hos legen til uken, og jeg veit ikke hva jeg skal si? Hvordan foregår en slik legetime? Kan legen ta noen prøver av meg? Jeg vil jo gjerne vite hva som er galt med meg, siden jeg ikke blir gravid naturlig.. 

Anonymkode: 240f5...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville gått til en fertilitetsklinikk ala hausken om jeg var deg. Få en full sjekk der. Det koster 2-3000kr for både deg og mannen, men de er virkelig eksperter og kan dette. Ingen ventetid og mye bedre enn hva en fastlege kan gjøre.

Anonymkode: e834d...793

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir henvist til gynekologspesialist som tar prøver/undersøker. Fastlegen kan og ta noen av prøvene.

Mine resultater var veldig gode, og det var igrunnen bare tilfeldigheter som førte til oppdagelse av endometriose.

Det må man ha lapraskopi for.

Når jeg kom igang med IVF ser jeg at det kommer relativt få egg ut, og maks ett OK til innsett.

Så selv om mine prøver var bra, så gjenspeilet ikke det helt realiteten.

Men, prøver kan avdekke om det er dårlige verdier selvsagt og enkelte andre ting.

Om du har polypp/cyster etc eller åpenbare tegn på endometriose blir du vurdert til daginngrep.

 

Anonymkode: 3a7c9...5bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos fastlegen får du mest sannsynlig henvisning til spesialister/gynekologer med en venteliste på måneder for å komme inn. 

Jeg ville også ha satset på private klinikker for test hvis, dere har råd og mulighet til det. Man kan også bare ta tester der, blir ikke sendt til prøverør helt uten videre :) bare ta kontakt og si dere vil testes. Prisen er for dere begge to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere ❤️ man må vel ikke ha dokumentasjon på at man har prøvd i et år..? Tilfelle legen slår seg vrang (vikar, ikke min vanlige lege:) 

Anonymkode: 240f5...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar dere ❤️ man må vel ikke ha dokumentasjon på at man har prøvd i et år..? Tilfelle legen slår seg vrang (vikar, ikke min vanlige lege:) 

Anonymkode: 240f5...fc0

Nei det holder å si du har prøvd ett år :) Det holdt for meg.

Anonymkode: 836a7...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Tusen takk for svar dere ❤️ man må vel ikke ha dokumentasjon på at man har prøvd i et år..? Tilfelle legen slår seg vrang (vikar, ikke min vanlige lege:) 

Anonymkode: 240f5...fc0

Nei, bare si du har prøvd lenge. Jeg har vært hos flere leger, ingen som stusser på det.

Hvordan skulle det ha blitt dokumentert tro? 🤔😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Palme skrev:

Nei, bare si du har prøvd lenge. Jeg har vært hos flere leger, ingen som stusser på det.

Hvordan skulle det ha blitt dokumentert tro? 🤔😂

Hehe loggført og godkjent av nav kanskje? 😂 Hehe neida.. Men man kan aldri vite altså.. Det er så mye jeg lurer på med dette, når det kommer til undersøkelser og hvordan og alt.. 😂

Anonymkode: 240f5...fc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes også en prøverør - søskenforsøktråd om du vil lese der etterhvert. Vi er ganske mange som sliter med å få søsken til våre små ❤️ Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...