Gå til innhold

Har du fått tilsnakk pga kleskode?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lest mange tråder her inne, i første rekke på bryllupsforumet, om ulike oppfatninger av kleskoden og hva som er godtatt og ikke. Har hørt om mange som "tenker sitt" om folks antrekk i ulike situasjoner. Men har noen av dere fått tilsnakk, eller blitt avvist noe sted fordi dere har bommet på kleskoden? For en tid tilbake var jeg sammen med venner i et konserthus, der en annen venn av oss var blant solistene. Kleskoden i konsertlokalet sto som smart casual, og ingen av oss var spesielt pyntet. Men av en eller annen grunn ble jeg plukket ut av gruppen og fikk spørsmål om jeg ikke hadde noe penere. Mildt sagt pinlig, og jeg kunne ikke se at jeg skilte meg ut fra resten av gruppen. Men jeg slapp nå inn etter å ha måttet sjekke inn vesken min (de andre hadde lignende vesker med inn). Men da vi i pausen ville gå inn i et festlokale de hadde med servering, dukket den samme vakten opp og viftet avvisende med pekefingeren til meg. Etter konserten da vakten så at vi kom sammen med en av artistene, var det plutselig ingenting annet enn bukking og skraping, og værsågod stig på. 😄

Anonymkode: 036a2...883

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei men nå vanker jeg ikke på plasser med kleskode. Tror noen vakter bare liker å harselere med folk. 

Anonymkode: 06560...487

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke noe kleskode der, men ble ganske lei meg en gang jeg var på pub og en ukjent jente stilte seg bak meg og sa: "Du ser ut som ei jævla hore, klar over det?". Ødela hele kvelden min og jeg gikk hjem ganske kjapt. 

Jeg er tynn og liten med naturlige store bryster, vet ikke om utregningen provoserte henne eller hva det var. Ikke noe hyggelig hvertfal 

Anonymkode: d20e7...b8f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke tilsnakk, men da jeg var med eksen i et bryllup så hadde jeg på forhånd spurt om det var noe kleskode som han sa nei til. Jeg tok på meg en knelang kjole jeg har brukt i flere sommer brylluper og var kjempefornøyd. Inntil noen av de andre damene kommenterte at det var kleskode lang kjole. Ikke morsomt å være den eneste nye jenta i gjengen og så ha feil kleskode! 

Anonymkode: 4c3bd...b3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja en gang jeg var i USA. Jeg gikk med vanlige men litt pene klær (syntes jeg selv). Skulle på omvisning (egentlig vanlig turistopplegg men vi var invitert i en litt spesiell greie - uten å møte presidenten altså!) i det hvite hus og fikk utdelt jakke (blazer). Det samme skjedde på en restaurant senere på ettermiddagen. Gikk med pen bukse og bluse, men det var visst ikke bra nok 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei men nå vanker jeg ikke på plasser med kleskode. Tror noen vakter bare liker å harselere med folk. 

Anonymkode: 06560...487

Du har misforstått litt hva «harselere» betyr, eller?! :klo: 

Anonymkode: 14b3a...b62

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg opplevde at en jeg dro på utveksling med fikk tilsnakk i USA visstnok fordi shortsen var for kort fra en av koordinatorene. Da måtte hun ta den av og skifte midt på gaten slik at hun stod i bare trusen. Logikken? Hun strigråt. Vi var bare rundt 16 år gamle. 

Anonymkode: e95fd...768

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup hvor alle hadde korte sommerkjoler og jeg lang festkjole . He he

Hadde ikke fått noe hint på forhånd, men var eneste som kom langveisfra ( og hadde bare denne kjole med). Antar de andre hadde snakket seg i mellom. Følte meg litt teit.. men men.. 

Anonymkode: 68d91...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle inn i Notre Dame (eller var det Sacre Coeur, mon tro??) i Paris, og hadde singlet. Da fikk jeg beskjed om å ta på meg jakken. Det burde jeg jo ha tenkt på selv, så det var ikke noe problem for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min kom ikke inn på en nyttårsfest i et offentlig festlokale. Hun er typen som alltid går i jeans uansett, og akkurat denne kvelden tilbød jeg henne å låne penklær av meg fordi jeg visste at anledningen var pyntet antrekk. Hun sa nei, og da ble det konsekvenser. 

Nå har hun oppgradert penantrekket til chinos og skjorte i festlige lag, og det syns jeg er et fint alternativ til kjole. Ikke alle som er komfortable med kjole. Men greit at hun dropper jeansen i hvert fall.

Anonymkode: ce354...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri fått tilsnakk på grunn av feil klær, men har mange ganger i forskjellige anledninger fått tilsnakk og spørsmål på grunn av at jeg ikke har sokker på meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har!! På jobb!! Hadde røde sokker! De skulle være svarte!

Anonymkode: 21b37...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, barbent skrev:

Har aldri fått tilsnakk på grunn av feil klær, men har mange ganger i forskjellige anledninger fått tilsnakk og spørsmål på grunn av at jeg ikke har sokker på meg

Hva sier du/gjør du da? 

Jeg ville gitt fa..

Anonymkode: f6358...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva sier du/gjør du da? 

Jeg ville gitt fa..

Anonymkode: f6358...48b

Bryr meg ikke 😂svarer bare at jeg ikke bruker sokker, takker pent nei visst jeg blir tilbudt å låne sokker.

Så gjør det samme som deg gir fa😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, barbent skrev:

Bryr meg ikke 😂svarer bare at jeg ikke bruker sokker, takker pent nei visst jeg blir tilbudt å låne sokker.

Så gjør det samme som deg gir fa😊

Mange synes nakne føtter er ekkelt 🤢 og så etterlater du fotavtrykk på gulvene.

Anonymkode: d3671...dec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mange synes nakne føtter er ekkelt 🤢 og så etterlater du fotavtrykk på gulvene.

Anonymkode: d3671...dec

Visst de ikke tåler noe som er så naturlig som nakne føtter så er det demmes  problem tenker jeg

Jeg skjuler ikke føttene mine for at noe har problemer med føtter, hva blir det neste da

Skal jeg gå med votter for noe  har problemer med fingre

 Visst folk ikke tåler at det kommer barbente gjester pga fotavtrykk på gulv må de bare slutte å invitere folk, noe så sært

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må seriøst jobbe med fotfobien sin. Ta en treningstur til et tropisk land og bli eksponert for å være sokkeløs og barbeint. 

Anonymkode: 21aab...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...