Gå til innhold

Har du fått tilsnakk pga kleskode?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 14.6.2019 den 15.37, AnonymBruker skrev:

Folk må seriøst jobbe med fotfobien sin. Ta en treningstur til et tropisk land og bli eksponert for å være sokkeløs og barbeint. 

Anonymkode: 21aab...196

I Japan er det helt motsatt. Da må man ofte ta av seg fottøyet når man skal inn på restauranter, museumer, templer etc., og da må man for all del ikke være barbeint. Man bør da alltid ha med seg et par sokker hvis man går uten i fottøyet. 

Selv har jeg ikke et stort problem med føtter, men jeg må innrømme at jeg synes det er litt rart å gå barbeint når man er på besøk hos andre, med mindre man er under 12 år. 

Anonymkode: e95fd...768

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri. Og jeg har faktisk goth stil, men jeg kler meg faktisk penere enn mange andre nordmenn på byen. Jeg har masse kjoler med flagrende ermer, blonder osv. Droppet minikjolen og miniskjørtet da jeg nærmet meg slutten av 20 åra.  

Jeg har ofte knalle farger på håret. Men er ikke spesielt ekstremt sminket. Er utdannet sminkør, så kan å sminke meg ordentlig. Har egentlig bare fått komplimenter, bortsett fra da jeg går med korsett. Da får jeg ofte mer oppmerksomhet fra nysgjerrige folk som lurer på om det er vondt.😂😂😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da jeg var i tenårene. Elsket å se på amerikanske modeller og så hvordan de kledde seg i filmer. Etterlignet de såklart. Jeg ble mobbet, utestengt fra jentene. Men så ble jeg penere, jeg fikk former sent, mens de populære "mistet kroppen". Jeg hadde sjans på den mest populære gutten på skolen, han gikk i 10. klasse og jeg i 8. han avviste ei av de såkalt populære med store pupper. Han var ingen drittsekk, bare populær. 
Jeg ville ikke ha han da. 
Så begynte jeg å kle meg som jentene i hollywood filmene for jeg følte meg knyttet til de, og jeg ville vise at jeg ikke lot meg påvirke av de andre og ikke jattet med dem. og siden jeg ble utestengt fra dag 1 så tenkte jeg at jeg ikke skulle kle meg som dem og identifisere meg som dem. 
Oppvokst i kjedelig bygd, det man kan kalle bondeland. Fikk tilsnakk av foreldrene mine "du kan ikke kle deg slik her, akspeter at vi bor på et kjedelig sted, når du blir litt eldre kan du flytte til byen" "ikke gå i slike byklær her, det blir bare vanskeligere for deg å få venner" "men da må du tåle å bli utestengt da" "du gjør deg liksom så mye bedre enn andre, med den kroppen du har blir det ekstra synbart". Jeg sa selvfølgelig at de til helvette kunne se til å flytte fra dette taperstedet, der alle skal være like og kjedelige. 

Gikk tydeligvis også i for trange topper av til. Fremhevet en for flat mage, noe som tråkket på selvtilliten til de fleste...i følge enkelte.

Anonymkode: 14513...d88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2019 den 20.47, AnonymBruker skrev:

Fikk ikke tilsnakk, men da jeg var med eksen i et bryllup så hadde jeg på forhånd spurt om det var noe kleskode som han sa nei til. Jeg tok på meg en knelang kjole jeg har brukt i flere sommer brylluper og var kjempefornøyd. Inntil noen av de andre damene kommenterte at det var kleskode lang kjole. Ikke morsomt å være den eneste nye jenta i gjengen og så ha feil kleskode! 

Anonymkode: 4c3bd...b3e

Det er ikke noen kleskode som heter lang kjole, så det kan du ta hel med ro.

Anonymkode: 6b8f2...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja da jeg var i tenårene. Elsket å se på amerikanske modeller og så hvordan de kledde seg i filmer. Etterlignet de såklart. Jeg ble mobbet, utestengt fra jentene. Men så ble jeg penere, jeg fikk former sent, mens de populære "mistet kroppen". Jeg hadde sjans på den mest populære gutten på skolen, han gikk i 10. klasse og jeg i 8. han avviste ei av de såkalt populære med store pupper. Han var ingen drittsekk, bare populær. 
Jeg ville ikke ha han da. 
Så begynte jeg å kle meg som jentene i hollywood filmene for jeg følte meg knyttet til de, og jeg ville vise at jeg ikke lot meg påvirke av de andre og ikke jattet med dem. og siden jeg ble utestengt fra dag 1 så tenkte jeg at jeg ikke skulle kle meg som dem og identifisere meg som dem. 
Oppvokst i kjedelig bygd, det man kan kalle bondeland. Fikk tilsnakk av foreldrene mine "du kan ikke kle deg slik her, akspeter at vi bor på et kjedelig sted, når du blir litt eldre kan du flytte til byen" "ikke gå i slike byklær her, det blir bare vanskeligere for deg å få venner" "men da må du tåle å bli utestengt da" "du gjør deg liksom så mye bedre enn andre, med den kroppen du har blir det ekstra synbart". Jeg sa selvfølgelig at de til helvette kunne se til å flytte fra dette taperstedet, der alle skal være like og kjedelige. 

Gikk tydeligvis også i for trange topper av til. Fremhevet en for flat mage, noe som tråkket på selvtilliten til de fleste...i følge enkelte.

Anonymkode: 14513...d88

glemte at det ikke dreide seg om å kle seg som en prostituert altså. Men jeg gikk i miniskjørt, singleter. Noen ganger boots. 
Fargerike klær av og til. noen ganger rosa. Skinnjakke. Var ikke verre enn det.. 

Anonymkode: 14513...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎15‎.‎06‎.‎2019 den 18.44, AnonymBruker skrev:

Det er vel fortsatt vanlig med ryggsekker, både store og små? Og ja, de ryggsekkvaktene har jeg møtt på flere ganger 😄 nå tar jeg ryggsekken i hånda med en gang jeg ser dem. Er vel fordi de er redde for at folk skal dulte borti og rive ned noen av de fine tingene deres. Noe jeg synes er tullete, jeg har bedre kontroll på sekken på ryggen enn om jeg må gå og bære på den. Men ser jo en del folk som ser ut som de har glemt at de har ryggsekk på, og veiver rundt. Så kan forstå det også. Det verste er de som krever at man skal ha ryggsekken foran, da har jeg lite kontroll på bevegelsene og ser ikke like godt hvor jeg går.

Anonymkode: 036a2...883

Jo da, du har rett i at det fremdeles er vanlig med ryggsekker. :-) Men dette var den gangen mange brukte slike små sekker, gjerne i skinn, som på en måte minte mer om vesker. 

Ellers er det som du sier, like greit å bare ta sekken i hånda med en gang, slik at man slipper tilsnakk, men helt enig med deg. Det er mye mer upraktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.6.2019 den 20.49, AnonymBruker skrev:

Du har misforstått litt hva «harselere» betyr, eller?! :klo: 

Anonymkode: 14b3a...b62

Her bruker vi ordet "harselere" , som i drive gjøn med /spotte. Henvises til vakten i HI. Vet ikke hva du legger i ordet. 

Anonymkode: 06560...487

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...