Gå til innhold

Har du fått tilsnakk pga kleskode?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble avvist på et utested en gang pga feil sko. Var i en ny by og var ikke klar over at det var kleskode på utestedet. Kleskoden var vel "pent antrekk" om jeg ikke husker feil. Hadde på meg helt normale "på byen" klær for en snøværsnatt i januar. En pen bukse, en pen topp og en pen men tykk jakke. Da hele byen var full av snø og sørpe hadde jeg derimot valgt fornuftige sko og ikke pumps eller lignende. Trodde ikke det spilte all verdens rolle pga været og at resten av antrekket var pent. Hadde skjønt det om jeg kom i joggebukse og så ut som en dass, men når det bare var skoene som var feil på en natt med dritdårlig vær så føltes det litt urettferdig :P Jaja, i det minste var jeg nok en av de eneste som ikke frøys. 

Har aldri opplevd å få tilsnakk noen annen gang. Bruker å være relativt innafor på det kleskodegreiene. Har derimot overhørt ved flere anledninger folk som har kommentert feil kjole f.eks i bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke tilsnakk, men har måtte låne sjal eller lengre skjørt ved besøk i templer for eksempel.

To kolleger av meg fikk tilsnakk på Harrods i London. Var jo ganske vanlig med små ryggsekker noen år tilbake. De fikk ikke lov å gå med dem på ryggen der, og fikk støtt og stadig litt tilsnakk i forhold til hvordan de bar sekkene på armen. Handa som bar dem, skulle ikke henge rett ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2019 den 20.45, AnonymBruker skrev:

Var ikke noe kleskode der, men ble ganske lei meg en gang jeg var på pub og en ukjent jente stilte seg bak meg og sa: "Du ser ut som ei jævla hore, klar over det?". Ødela hele kvelden min og jeg gikk hjem ganske kjapt. 

Jeg er tynn og liten med naturlige store bryster, vet ikke om utregningen provoserte henne eller hva det var. Ikke noe hyggelig hvertfal 

Anonymkode: d20e7...b8f

Det er ikke alltid like lett å ha store pupper. Har ofte fått blikk pga utringning eller fordi noen ser en stiv brystvorte. Å enkelte kvinner, ikke menn, spør hvorfor jeg ikke alltid bruker BH, akkurat som det er noe galt i det. Å så farlig at jeg ikke bruker BH. Jeg har store faste pupper, du ser en brystvorte! Gudamei😄 Heldigvis kan jeg bare le av det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kontorotta skrev:

Ikke tilsnakk, men har måtte låne sjal eller lengre skjørt ved besøk i templer for eksempel.

To kolleger av meg fikk tilsnakk på Harrods i London. Var jo ganske vanlig med små ryggsekker noen år tilbake. De fikk ikke lov å gå med dem på ryggen der, og fikk støtt og stadig litt tilsnakk i forhold til hvordan de bar sekkene på armen. Handa som bar dem, skulle ikke henge rett ned.

Det får da være måte på hvor pirkete en skal være da? :roll: Engelske snobber er jaggu noe for seg selv..

Anonymkode: 17ac6...970

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, barbent skrev:

Bryr meg ikke 😂svarer bare at jeg ikke bruker sokker, takker pent nei visst jeg blir tilbudt å låne sokker.

Så gjør det samme som deg gir fa😊

Om vinteren bruker du vel sokker? 

Anonymkode: cc08f...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter på åtte år fikk tilsnakk av en fremmed (etnisk norsk) mor fordi hun badet naken på en offentlig strand. Jeg ble fly forbanna og mente at moren kunne ta det opp med oss foreldre i stedet for å ta ut sine fordommer direkte mot vår datter. Min datter hadde ikke hatt noe problem med egen kropp inntil da. En konsekvens av dette var at vi unngikk tekstilstrender i flere år etter dette.

Anonymkode: e147e...dc5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om vinteren bruker du vel sokker? 

Anonymkode: cc08f...d59

nei jeg gjør ikke det, føles ikke bedre ut med sokker om vinter, den ekle følelsen av innestengte tær er lik uavhenging av årstid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, barbent skrev:

nei jeg gjør ikke det, føles ikke bedre ut med sokker om vinter, den ekle følelsen av innestengte tær er lik uavhenging av årstid

 

Selv så blir jeg klam og ekkelt uten sokker i sko... Har du hårete tær også?🙈

Anonymkode: cc08f...d59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått tilsnakk eller blitt nekted adgang pga kleskode, men i mine yngre dager ble jeg av og til nektet utgang fordi skjorta eller buksa visstnok ikke var helt ren. :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selv så blir jeg klam og ekkelt uten sokker i sko... Har du hårete tær også?🙈

Anonymkode: cc08f...d59

ja😂har hår på tærne men ikke så mye😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, barbent skrev:

ja😂har hår på tærne men ikke så mye😊

Kult da😄

Anonymkode: cc08f...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min datter på åtte år fikk tilsnakk av en fremmed (etnisk norsk) mor fordi hun badet naken på en offentlig strand. Jeg ble fly forbanna og mente at moren kunne ta det opp med oss foreldre i stedet for å ta ut sine fordommer direkte mot vår datter. Min datter hadde ikke hatt noe problem med egen kropp inntil da. En konsekvens av dette var at vi unngikk tekstilstrender i flere år etter dette.

Anonymkode: e147e...dc5

Alt folk gidder å henge seg opp i, tullete å bry seg med dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, barbent skrev:

ja😂har hår på tærne men ikke så mye😊

😄🙈

Screenshot_20190614-163301_Gallery.jpg

Anonymkode: cc08f...d59

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kult da😄

Anonymkode: cc08f...d59

Tja😊ikke alle som syns det er så pent, jeg har alltid velstelte føtter og de er også pene og se til😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

😄🙈

Screenshot_20190614-163301_Gallery.jpg

Anonymkode: cc08f...d59

ja samme her😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk må seriøst jobbe med fotfobien sin. Ta en treningstur til et tropisk land og bli eksponert for å være sokkeløs og barbeint. 

Anonymkode: 21aab...196

Helt enig😊😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/14/2019 at 9:06 AM, Kontorotta said:

To kolleger av meg fikk tilsnakk på Harrods i London. Var jo ganske vanlig med små ryggsekker noen år tilbake. De fikk ikke lov å gå med dem på ryggen der, og fikk støtt og stadig litt tilsnakk i forhold til hvordan de bar sekkene på armen. Handa som bar dem, skulle ikke henge rett ned.

Det er vel fortsatt vanlig med ryggsekker, både store og små? Og ja, de ryggsekkvaktene har jeg møtt på flere ganger 😄 nå tar jeg ryggsekken i hånda med en gang jeg ser dem. Er vel fordi de er redde for at folk skal dulte borti og rive ned noen av de fine tingene deres. Noe jeg synes er tullete, jeg har bedre kontroll på sekken på ryggen enn om jeg må gå og bære på den. Men ser jo en del folk som ser ut som de har glemt at de har ryggsekk på, og veiver rundt. Så kan forstå det også. Det verste er de som krever at man skal ha ryggsekken foran, da har jeg lite kontroll på bevegelsene og ser ikke like godt hvor jeg går.

Anonymkode: 036a2...883

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fått tilsnakk på Harrods i London, pga en ryggsekk. Selv om jeg/vi tok av sekkene og bar dem på «korrekt» måte med hendene, så ble vi etterhvert jaget ut derfra. Det var temlig nedtur, siden det var på min første utenlandstur, og jeg var en ung tenåring som syntest Harrods var kjempespennende. 

Når det gjelder bryllup, så har jeg én gang stilt i et helt annerledes antrekk enn alle andre damene der, men det gikk veldig bra.

Jeg var i et litt stivt (militært) bryllup på et slott i England (ja, det hørest helt vilt ut), og stilte i Sunnmørsbunad. Jeg fikk utrolig mange spørsmål om bunaden, og alle som snakket med meg var veldig positive. Bruden var helt fascinert av bunaden, og lurte på om jeg skulle bruke den som brudekjole i mitt eget bryllup noen måneder senere. 😁

En amerikaner kom bort og spurte «Is that a bunad??». Han hadde sett noe lignende på bilder hjemme hos besteforeldrene, og ble helt nostalgisk. 

Ikke bare følte jeg meg veldig fin i bunad, men den var også praktisk å ha på. Det var i desember, og bitende kaldt. Mange bilder ble tatt utenfor slottet, og der alle de andre damene stod og skalv i korte, tynne kjoler, holdt jeg meg god og varm i ull. 😁

Anonymkode: 6542b...298

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...