Gå til innhold

Å lene tilbake sete på fly


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, altflyter skrev:

Hehe. Godt det bare var en god tanke som ikke var gjennomtenkt i øyeblikket! Ser for meg skrekkscenarioet hvor folk må klatre over hverandre og de stakkars menneskene som har en skade blir most av paniske medpassasjerer... Men det hadde ikke vært en dum ide med mer benplass andre steder og... 

Sikker på at han mente de plassene da?

Ekstra benplass er jo som regel oppgradering av billett, ikke sitte ved nødutgang ;)

Anonymkode: ffdee...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sikker på at han mente de plassene da?

Ekstra benplass er jo som regel oppgradering av billett, ikke sitte ved nødutgang ;)

Anonymkode: ffdee...88d

Tenkte på innenlandsflygninger og der er det kun ekstra benplass foran nødutganger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig lite behagelig å få et sete i fanget, så jeg gjør det aldri mot andre. Man får jo verken plass til å lese eller hente opp ting fra vesken på gulvet. Jeg vil ikke ha ekstra plass på bekostning av andre. 

Anonymkode: 65ae8...c76

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, altflyter skrev:

Det er det dummeste jeg har hørt. Oppstår det en nødsituasjon så håper jeg inderlig ikke alle nødutgangene er blokkert av folk med skader eller andre spesielle behov! Det er en grunn til at du ikke får lov til å sitte ved nødutgang om du ikke er fysisk frisk! 

Det er ikke bare nødutganger som har ekstra benplass. Herrefred. 

Anonymkode: 20345...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare nødutganger som har ekstra benplass. Herrefred. 

Anonymkode: 20345...a0f

Er det på utenlandsflygninger? Jeg har aldri opplevd at det er ekstra benplass andre steder enn ved nødutgang på innenlands i hvert fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, altflyter skrev:

Er det på utenlandsflygninger? Jeg har aldri opplevd at det er ekstra benplass andre steder enn ved nødutgang på innenlands i hvert fall

Første rad har da alltid god benplass. Det er imidlertid en stivere pris, og man mister muligheten til å ha bagasje foran seg. 

Anonymkode: 20345...a0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lener tilbake setet med en gang, og holder det tilbake til flyvertinnen vekker meg for å sette det opp. Hvis man trenger mer plass får man bestille nødutgang eller første rad.

Skjønner ikke folk som er våkne på fly egentlig, med mindre de drikker, og et tilbakelendt sete stopper deg jo ikek fra å drikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser en del, også langdistanse, og jeg har ALDRI i hele mitt 30år gamle liv lagt ned  flysetet, ALDRI! Synes det er skikkelig dårlig gjort mot den som sitter bak, jeg får selv skikkelig klaustrofobi når personen foran havner oppi fanget mitt. Føler jeg sitter fast og ikke får rørt meg. Jeg har alltid med meg nakkepute og det er ikke noe problem å sove sittende, selv om turen er 12 timer lang! Og ja jeg betaler glatt litt ekstra for å få sete på fremste rad med kun en vegg foran meg, eller evnt. ved nødutgangen. Dette er en diskusjon som alltid fyrer meg opp, så jeg skal gi meg her(kanskje)!

Anonymkode: f75b4...6ba

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er veldig ubehagelig å få seteryggen foran lagt ned i fanget mitt, hodet til personen foran kommer liksom helt oppi avisa eller boka jeg leser på flyet. Så jeg legger selv aldri ned seteryggen når jeg flyr. Dersom jeg regner med at jeg vil ta en dupp, bestiller jeg vindusplass og lener meg inn mot veggen.

Anonymkode: c0b68...881

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger aldri setet bakover, selv på lange reiser.

Anonymkode: f3120...e4e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint å lene litt tilbake, men sjekk bak deg først!

Anonymkode: 09339...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger aldri bak setet, men det er fordi jeg har lange bein selv og vet hvor ubehagelig det er å ha et sete så hardt klemt inn i knærne at man blir hele nummen.

Er veldig nøye på å aldri sparke i/komme bort i setet foran, og er veldig forsiktig om jeg tar ned bordet (så det ikke skal riste for den foran). Men legger den foran meg ned setet, får hen utrolig mange irritenede dytt og «ristinger» i setet sitt. Må dytte litt for å klare å endre stilling (for å ha bittelitt blodsirkulasjon i beina), men må nok innrømme at det skjer veeeldig ofte om setet er tatt helt bak. Min lille hevn 😉

Anonymkode: d6af7...76c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2019 den 17.30, Guile skrev:

Setet kan legges ned, da legger jeg det ned hvis jeg vil. 

Sjekker du om passasjeren bak har noe oppå brettet sitt, eller bare kjører du på, siden du gjør som du vil? 

Anonymkode: 27171...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.6.2019 den 21.44, abrasiveRefraction skrev:

Lener tilbake setet med en gang, og holder det tilbake til flyvertinnen vekker meg for å sette det opp. Hvis man trenger mer plass får man bestille nødutgang eller første rad.

Skjønner ikke folk som er våkne på fly egentlig, med mindre de drikker, og et tilbakelendt sete stopper deg jo ikek fra å drikke.

Du er sikkert ikke våken, men du er ikke alle.. Noen har barn med seg, og kan ikke sove. Andre er bekvemme, og atter andre er rett og slett ikke trøtt.... Jeg forstår heldigvis andre enn kun meg selv ;) Sjekker du forresten at personen bak ikke sitter med varm mat eller drikke på brettet, før du kjører egoet ditt på første klasse? 

Anonymkode: 27171...094

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt innafor å legge ned setet. Men ta en titt bak og hint om at du skal lene det bak. Ikke gjør det brått...av hensyn til passasjeren bak. Kjipt om kaffekoppen velter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er sikkert ikke våken, men du er ikke alle.. Noen har barn med seg, og kan ikke sove. Andre er bekvemme, og atter andre er rett og slett ikke trøtt.... Jeg forstår heldigvis andre enn kun meg selv ;) Sjekker du forresten at personen bak ikke sitter med varm mat eller drikke på brettet, før du kjører egoet ditt på første klasse? 

Anonymkode: 27171...094

Siden jeg slenger ned setet i det sekundet fest setebeltelyset går av må de ha brutt reglene for å ha noe varmt der. 

Men jeg sovner ofte før jeg er så høyt opp.

Barn burde forøvrig sendest med hundene i lasterommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.6.2019 den 17.56, AnonymBruker skrev:

Legger alltid ned setet på langdistanse fordi jeg får vondt i ryggen hvis jeg ikke gjør det. Spør ikke personen bak om lov, for jeg gidder ikke å risikere at han eller hun sier nei. Trenger de mer plass, kan de kjøpe oppgraderte seter. Jeg venter imidlertid til matserveringen er over, og hvis koppen er plassert i det lille hullet på brettet, er ikke veltede kopper heller noe problem. Hva andre mener om dette bryr jeg meg ingenting om, så ego er jeg.

Anonymkode: 84935...06d

Eller bare lene ned sine seter også. Jeg lener alltid ned mine, og har 0 dårlig samvittighet. 

Anonymkode: bcf45...963

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2019 den 18.35, AnonymBruker skrev:

Er derfor jeg alltid er tidlig ute med å boarde flyet. Slik at jeg med en liten teknisk detalj stopper setet foran meg med en dings som ikke kan sees om du virkelig ser etter. Så får jeg en behagelig flyreise på setet mitt. De foran slår seg som regel til ro med at nedtrekk-funksjonen på setet ikke funker. 😀

Hilsen flymekaniker 

Anonymkode: e30e4...3af

Nei da, har sett det før. Det er bare å kontakte flypersonellet så ber de deg fjerne det. Koste meg glugg når jeg tilkalte flyvertinne for å klage på at setet mitt satt fast, hun var rutinert og ba straks han bak om å fjerne sperren. 

Anonymkode: bcf45...963

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sjekker du om passasjeren bak har noe oppå brettet sitt, eller bare kjører du på, siden du gjør som du vil? 

Anonymkode: 27171...094

Gjett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne men 180cm og veldig lange ben. Min skrekk er de som plutselig slenger setet bakover, fått mange seter i knærne, ikke spesielt godt. Betaler ofte for ekstra benplass men ikke alltid de jeg reiser med vil betale ekstra for å sitte sammen med meg, så blir som regel på lengre flyturer jeg gjør det. Jeg selv kan legge ned setet hvis det sitter barn bak meg, eller en dame jeg ser er kort, aldri ellers. Sjekker alltid bak først, kaster meg ikke bare bakover i setet sånn endel andre gjør. 

Anonymkode: 0e179...30c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...