Gå til innhold

Å lene tilbake sete på fly


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange mener at det er frekt å lene tilbake setet på et fly, men hva skal man gjøre når man skal sove? Og ettersom det er tillatt så bør man få lov til det? Eller hva mener dere?

Anonymkode: 3725b...5f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med mindre det er en 8+ timers flytur så syns jeg det er en uting. Du får ikke veldig mye mer plass av å lene setet bakover, men den som sitter bak deg får mye mindre plass, og kan ha vanskelig for å ha mat og drikke på bordet sitt f.eks. Du kan sove sittende uten å legge ned sete, ta med en pute som du trenger mer støtte for hodet. At noe er tillatt betyr ikke at det er greit. Jeg kan bruke hele flyturen til høylydt forkynnelse, det er tillatt men ikke greit. 

Anonymkode: d603c...3cf

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Med mindre det er en 8+ timers flytur så syns jeg det er en uting. Du får ikke veldig mye mer plass av å lene setet bakover, men den som sitter bak deg får mye mindre plass, og kan ha vanskelig for å ha mat og drikke på bordet sitt f.eks. Du kan sove sittende uten å legge ned sete, ta med en pute som du trenger mer støtte for hodet. At noe er tillatt betyr ikke at det er greit. Jeg kan bruke hele flyturen til høylydt forkynnelse, det er tillatt men ikke greit. 

Anonymkode: d603c...3cf

Gratulerer med den dårligste sammenligningen jeg har sett.

Det er ikke lov med høylytt forkynnelse, eller annen utilbørlig larm.

TS, setene er laget slik for at man skal kunne ta de ned. Jeg er forøvrig enig med svaret overfor her, det bør ikke benyttes kun fordi man kan. Hvis det er en lang flytur hvor det er naturlig å sove, så burde man snu seg bak og spør den som sitter der om man kan senke setet litt. Ikke fordi man trenger et «ja» for å gjøre det, men fordi da får han kanskje satt seg til rette selv, får ordnet det han eventuelt har på bordet foran seg og får sikret kaffen sin før du kommer seilende bak.

Er det tur til Oslo, eller Mallorca, på dagtid, så er det ingen grunn til å legge ned- da kan man ta en dupp sittende.

Anonymkode: e0a51...b53

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt ok å lene ned setet. 

Det går utmerket å spise etc selv om setet foran er lent tilbake. 

Pleier likevel å sjekke at ikke personen bak meg er veldig lang før jeg legger med setet. 

Anonymkode: 7e491...152

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke sitter noen bak så er det greit, sitter det noen bak så burde man ikke gjøre det.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke nekte noen, siden det er lov. Men har fått nok kaffekopper i fanget og synes et minimum må være at man kikker bak og sjekker før man kaster setet bakover. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger alltid ned setet på langdistanse fordi jeg får vondt i ryggen hvis jeg ikke gjør det. Spør ikke personen bak om lov, for jeg gidder ikke å risikere at han eller hun sier nei. Trenger de mer plass, kan de kjøpe oppgraderte seter. Jeg venter imidlertid til matserveringen er over, og hvis koppen er plassert i det lille hullet på brettet, er ikke veltede kopper heller noe problem. Hva andre mener om dette bryr jeg meg ingenting om, så ego er jeg.

Anonymkode: 84935...06d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt greit å legge ned setet dersom ingen sitter bak. Dersom noen sitter bak, er det ikke greit.

Jeg har flere ganger fått et sete og hode i fanget når jeg sitter på fly og leser avisa. Da må jeg legge avisa i ansiktet på vedkommende slik at jeg får lest.

Utrolig synd at flyselskaper vurderer å ta vekk muligheten til å legge bakover setet fordi det er så mange som ikke skjønner når det er greit og ikke greit å legge det bakover.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt

Jeg flyr langdistanse minst et par ganger i året, og da pleier de aller fleste å legge setene bakover når måltidet er over. Tror det er mest KG-brukere som ikke ville finne på å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det selvsagt på langdistanse, og hvis det er svært tidlig/sent og jeg trenger søvn. Jeg sjekker bak meg at det ikke er en fyr på over to meter som jeg vil knuse kneskålene på eller de sitter med fullt av drikke på brettet før jeg gjør det, men er jeg trøtt og skal sove, lener jeg tilbake setet. Er det HELT krise for folk, så synes jeg de kan kjøpe bedre plass. Jeg er lav og bryr meg ikke så mye om de foran meg lener tilbake setet. Eneste som irriterer meg er om de faktisk ikke bruker det til noe, men lener ryggen sin framover for å spise og sånn mens seteryggen er lent bakover.

Anonymkode: 31ff3...452

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så seteryggen har en funksjon man ikke bør bruke?

Anonymkode: a83ab...ec1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fløy mye, pleide jeg å legge seteryggen ett hakk bakover på distanser under 6-7 timer, siden jeg sitter innmari vondt med setet rett opp og ned, og helt ned når det var naturlig å sove på reisen (prøvde da å være i takt med resten av flyet, slik at de som satt bak også la setet tilsvarende bakover).

Anonymkode: b1f75...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*  "ett hakk", altså littegrann.

Anonymkode: b1f75...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å være forsiktig når jeg la setet bakover, så ikke koppen skulle velte. Store mennesker var ikke mitt problem, de burde ha kjøpt bedre billetter.
Men dette var tidligere; nå har jeg fått såpass samvittighet at jeg aldri flyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er derfor jeg alltid er tidlig ute med å boarde flyet. Slik at jeg med en liten teknisk detalj stopper setet foran meg med en dings som ikke kan sees om du virkelig ser etter. Så får jeg en behagelig flyreise på setet mitt. De foran slår seg som regel til ro med at nedtrekk-funksjonen på setet ikke funker. 😀

Hilsen flymekaniker 

Anonymkode: e30e4...3af

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre det er en 8+ timers flytur så syns jeg det er en uting. Du får ikke veldig mye mer plass av å lene setet bakover, men den som sitter bak deg får mye mindre plass, og kan ha vanskelig for å ha mat og drikke på bordet sitt f.eks. Du kan sove sittende uten å legge ned sete, ta med en pute som du trenger mer støtte for hodet. At noe er tillatt betyr ikke at det er greit. Jeg kan bruke hele flyturen til høylydt forkynnelse, det er tillatt men ikke greit. 

Anonymkode: d603c...3cf

Hvis jeg skal sitte opp sove helt rett i ryggen i flere timer, så er den ødelagt når jeg kommer frem. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det frekt å legge bak setet på flyet også altså? 😳 

Man kan snart ikke bevege seg lenger uten å være frekk på en eller annen måte. 

Anonymkode: 5065c...d65

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er derfor jeg alltid er tidlig ute med å boarde flyet. Slik at jeg med en liten teknisk detalj stopper setet foran meg med en dings som ikke kan sees om du virkelig ser etter. Så får jeg en behagelig flyreise på setet mitt. De foran slår seg som regel til ro med at nedtrekk-funksjonen på setet ikke funker. 😀

Hilsen flymekaniker 

Anonymkode: e30e4...3af

Kan du dele visdommen din? Jeg kjenner mange som hadde betalt godt for en slik oppfinnelse! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...