Gå til innhold

Står det virkelig i bibelen at menn ikke skal ligge med menn?


Anbefalte innlegg

På 14.6.2019 den 14.08, AnonymBruker skrev:

Det møtet er obligatorisk.

Anonymkode: 452fb...40d

Holder det ikke med legeerklæring for å slippe, altså?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 18.6.2019 den 17.22, Rottenikken1 skrev:

Sånn snakket folk før vannflommen også. 8 overlevende. 

Sånn totalt i hele verden? Hadde det vært tilfelle hadde mennesker ikke eksistert idag. 

Anonymkode: 453a8...6ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2019 den 13.33, Oppgitt78 skrev:

Holder det ikke med legeerklæring for å slippe, altså?

Det er jo faktisk folk som prøver seg på lingnende ved å vrenge syndenes forlatelse, til å bli syndenes tillatelse. Så nei, det møtet kan ingen vri seg unna.

Det eneste som holder den dagen, er at man har tatt imot Jesus, og latt ham betale synderegningen.

Anonymkode: 452fb...40d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2019 den 14.28, Chiyo skrev:

Nei. Ed Oxford er en kristen mann utdannet ved Thalbot School of Theology og han har forsket på hvordan bibelen blir brukt som et våpen mot homofile. Oxford har samlet på bibler og har flere bibler som er flere hundre år gamle. Han har både engelske bibler, svenske, tyske, franske, osv. Han har funnet ut av det ikke alltid har stått at menn ikke skal ligge med menn, og at DIN bibel kanskje bare er oversatt feil. 

I tredje mosebok 18.22 står det "Hos en mann skal du ikke ligge som en ligger hos en kvinne; det er en vederstyggelighet." Oxford mener at dette er feilt oversatt, fordi eldre versjoner av den norske bibelen handler dette om pedofili. At menn ikke skal ligge med små gutter som med kvinner.  Det er noe helt annet enn det som står i bibelen nå. Altså, når folk bruker bibelen til å argumentere mot homofili, så siterer de noe som er endret over tid, og som ikke reflekterer det som sto i de eldre versjonene av bibelen. I følge Oxford, så fordømmer bibelen overgrep mot smågutter, ikke sex mellom voksne menn.

https://www.forgeonline.org/blog/2019/3/8/what-about-romans-124-27?fbclid=IwAR2DGYIiCbYqrbLV8V43Oy6VqVq3kUdqQaPGnw-2tQUPAoCbLxycIJSJjlU

Å uttale deg om hva andre mener står i bibelen er lite opplysende. Hvorfor leser du ikke bibelen fra perm til perm selv og gjør deg opp din egen mening og finner dine egne fortolkninger av bibelen når du er så interessert? 

Dette blir bare for dumt å diskutere med deg på bakgrunn av måten du innhenter info på. 

Anonymkode: c8741...d2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste som holder den dagen, er at man har tatt imot Jesus, og latt ham betale synderegningen.

Anonymkode: 452fb...40d

Akk ja. Det kan bli mange av oss som sitter med lang nese når vi får høre at vi er dømt til å stekes i helvetet til evig tid.

Anonymkode: af5c8...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo faktisk folk som prøver seg på lingnende ved å vrenge syndenes forlatelse, til å bli syndenes tillatelse. Så nei, det møtet kan ingen vri seg unna.

Det eneste som holder den dagen, er at man har tatt imot Jesus, og latt ham betale synderegningen.

Anonymkode: 452fb...40d

Hvor død må man være for at dette møtet skal skje? 

Jeg har vært klinisk død ved et par anledninger, uten å bli sittende i møte av den grunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting jeg ikke forstår er hvorfor Paulus sine brev skal få så stor betydning? Paulus var jo en vanlig, lærd, veldig konservativ mann. 

Forresten tror jeg på Gud. Eller rettere sagt, jeg kjenner Gud. Og jeg vet at det er kjærligheten som er størst. Gud er så mye mer enn noen tekster i Bibelen og kirkekaffe på søndagen. Du kan være homo eller hetero og begå synd; det kjenner du selv om du lar lystene gå før fornuften og utnytter og lurer andre for eksempel. Det handler ikke om å være homo eller hetero, men om å være et godt menneske.

Anonymkode: ffbf4...a97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte ting er så enkelt at en ikke trenger bibelen til hjelp for å forstå. Menn og kvinner har en del overlappende egenskaper, det er disse som gjør at enkelte tiltrekkes av "feil" kjønn. Det må alle akseptere, og gjøre det beste ut av, men det er ikke sikkert at det dermed er riktig å etterligne heteroseksuell adferd. Det blir litt som når to kvinner og to menn krever å få barn, et krav som rasjonaliseres av menneskehjernen, stikk i strid med naturens logikk.

Anonymkode: 1330e...4cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eller rettere sagt, jeg kjenner Gud. Og jeg vet at det er kjærligheten som er størst. Gud er så mye mer enn noen tekster i Bibelen og kirkekaffe på søndagen

Du bare dikter ihop noe vranglære som du synes kan passe. I stedet burde du gå til religionens kilde, Bibelen, og finne ut hva Gud egentlig sier. 

Anonymkode: af5c8...431

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Akk ja. Det kan bli mange av oss som sitter med lang nese når vi får høre at vi er dømt til å stekes i helvetet til evig tid.

Anonymkode: af5c8...431

Og en trombone som spiller womp-womp-womp-wooooomp i evig tid. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å uttale deg om hva andre mener står i bibelen er lite opplysende. Hvorfor leser du ikke bibelen fra perm til perm selv og gjør deg opp din egen mening og finner dine egne fortolkninger av bibelen når du er så interessert? 

Dette blir bare for dumt å diskutere med deg på bakgrunn av måten du innhenter info på. 

Anonymkode: c8741...d2d

Jeg leser litt i bibelen av og til, men jeg har ikke lest den fra perm til perm. Jeg liker spesielt dele hvor Moses sier "Drep kvinnene og barna, og behold jomfruene til dere selv." Ah... religion på sitt beste. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, linsejesus skrev:

Og en trombone som spiller womp-womp-womp-wooooomp i evig tid

Himmelen har jo sin harpemusikk, men trombonemusikk i helvetet, det må du vel ha funnet på selv? Men du er kanskje umusikalsk, og oppfatter det som en plage?

Anonymkode: af5c8...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Himmelen har jo sin harpemusikk, men trombonemusikk i helvetet, det må du vel ha funnet på selv? Men du er kanskje umusikalsk, og oppfatter det som en plage?

Anonymkode: af5c8...431

Tenkte på denne: 

Det er en stund siden jeg leste i bibelen, men kan ikke huske at det står noe om folk skal spille harpe i himmelen. Tipper det er en populær men ubibelsk forestilling i likhet med at sankt Peter står ved porten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.6.2019 den 12.00, AnonymBruker skrev:

Akk ja. Det kan bli mange av oss som sitter med lang nese når vi får høre at vi er dømt til å stekes i helvetet til evig tid.

Anonymkode: af5c8...431

Det er det vi alle egentlig fortjener. Så i stedet for å si akk, bør man heller si takk til Jesus for at han tok straffen i vårt sted. Men man må ta imot nåden.

Anonymkode: 452fb...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2019 den 3.30, AnonymBruker skrev:

Sånn totalt i hele verden? Hadde det vært tilfelle hadde mennesker ikke eksistert idag. 

Anonymkode: 453a8...6ee

Innavl er tydeligvis lov... på et høyt nivå sådanne, om hele menneskeheten er basert på 8 stk... 

Anonymkode: b7b96...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2019 den 11.46, AnonymBruker skrev:

Det er jo faktisk folk som prøver seg på lingnende ved å vrenge syndenes forlatelse, til å bli syndenes tillatelse. Så nei, det møtet kan ingen vri seg unna.

Det eneste som holder den dagen, er at man har tatt imot Jesus, og latt ham betale synderegningen.

Anonymkode: 452fb...40d

At dere får dere til å tro på dette våset er faktisk intet mindre enn et mirakel...   Folk er tilbøyelige til å tro hva som helst. Bare se på sektene i USA. Folk tror og gjør absolutt hva som helst fordi en eller annen viktigper virker autoritær nok.  

Anonymkode: b7b96...34c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Ta imot Jesus skrev:

Nei det står ikke, det er fritt frem 🙂

Det er advart mot mange ganger. Man kan ikke leve som homofil hvis man vil være kristen.

 

På 4.7.2019 den 22.25, Isaccis skrev:

 

 

 

 Bare masse antakelser fra en dårlig komiker som ikke tror på Gud.

Anonymkode: 452fb...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er advart mot mange ganger. Man kan ikke leve som homofil hvis man vil være kristen.

 

 Bare masse antakelser fra en dårlig komiker som ikke tror på Gud.

Anonymkode: 452fb...40d

Jo det kan man, Gud er glad i alle mennesker, alle mennesker synder både lite og stort. Jeg er ikke kristen lenger og er heterofil, men jeg dømmer ikke homofile, de må få leve det livet de selv vil selv om de er kristne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...