Gå til innhold

Må man ligge 500 kalorier i underskudd hver dag for å gå ned?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok, nå føler jeg meg litt dum. Trodde det var nok å ligge i underskudd, ca 200-300 kalorier under dagsbehovet. Men leste at ved slanking så burde man ligge 500 kalorier under. Så hvis mitt dagsbehov er 1800 kalorier så bør jeg legge meg på 1300? 

Anonymkode: e8291...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle kalorier i minus vil gi vekttap. Det går derimot litt saktere bare hvis man ikke ligger «mye» i underskudd. 

I ditt tilfelle ville jeg lagt meg på 1500 kalorier om dagen, ikke under det hvertfall! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Tyttebæra skrev:

Alle kalorier i minus vil gi vekttap. Det går derimot litt saktere bare hvis man ikke ligger «mye» i underskudd. 

I ditt tilfelle ville jeg lagt meg på 1500 kalorier om dagen, ikke under det hvertfall! 

Hmm,la inn min tall hos nhi. Daglig energibehov: mellom 1604 og 1719 kcal. Så hvis jeg skulle gått ned så må jeg ligger på ca 1200? Prøver ikke å gå ned noe mer nå. Men er ikke alltid jeg får i meg nok mat.,

Anonymkode: e8291...118

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm,la inn min tall hos nhi. Daglig energibehov: mellom 1604 og 1719 kcal. Så hvis jeg skulle gått ned så må jeg ligger på ca 1200? Prøver ikke å gå ned noe mer nå. Men er ikke alltid jeg får i meg nok mat.,

Anonymkode: e8291...118

For min del hadde 1200 vært veldig lite! Men mulig det holder for deg. Bare husk å få i deg alt du trenger så ikke kroppen får mangel på noe vitaminer og mineraler. 

Er du stillesittende hele dagen? Syns 1600 hørtes veldig lite ut hvis du er i «normal» aktivitet. Hvor høy er du og mye veier du? For alt jeg vet er du ei/en lita dame/mann😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig at du ikke går sulten hvertfall! Er det jeg mener med at det hadde blitt for lite til meg, hadde konstant vært sulten da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Tyttebæra skrev:

For min del hadde 1200 vært veldig lite! Men mulig det holder for deg. Bare husk å få i deg alt du trenger så ikke kroppen får mangel på noe vitaminer og mineraler. 

Er du stillesittende hele dagen? Syns 1600 hørtes veldig lite ut hvis du er i «normal» aktivitet. Hvor høy er du og mye veier du? For alt jeg vet er du ei/en lita dame/mann😊

Har kontorjobb, så sitter mye stille. Trener ikke og er i normal aktivitet etter jobb. Er 155 cm og veier 51 kg. Har ikke vitaminmangel. Sjekker det jevnlig og spiser mye frukt og grønt. 

Anonymkode: e8291...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg logger hver eneste lille kalori jeg spiser og drikker fortiden. Idag har jeg inntatt 875 kalorier! Vet det er for lite, men er rett og slett ikke sulten!

Anonymkode: e51cb...12f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere lå jeg ofte -1000 kalorier om dagen, nå ligger jeg nok mer mellom -250 og -500 kalorier om dagen. Og det fungerer fint det, går bare saktere. Men merker godt at kjolene fra i fjor er større enn kjolene i år. Men altså; det går saktere. Men for noen av oss er det nettopp det man vil, for å venne kroppen sin til vektnedgang. Nå som jeg har gått ned over 80 kg er det godt for kroppen å ta det litt saktere. Skal sies, jeg spiser mellom 2-2500 kalorier om dagen, men så holder jeg meg mye i aktivitet og går mye. Så det at det går sakte er jeg inneforstått med, men jeg går altså ned. Man må bare våre litt tålmodig. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underskudd er underskudd. Det går saktere om du ligger 2-300 i underskudd, enn 500, men du går ned i vekt uansett. Jeg lå en periode på rundt 1200 kalorier, men syns det ble for lite i lengden. Fikk en pangstart de første ukene på 1200, går nå jevnt ned noen desimaler i uka med å spise 1500. Det går jo litt saktere, men jeg føler meg mye bedre. Hvileforbrenningen min er på ca. 1500-1600, har en veldig stillesittende jobb og trener tung styrke 3-4 dager i uka. 

Anonymkode: d5b64...550

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
På 11.6.2019 den 20.44, AnonymBruker skrev:

Ok, nå føler jeg meg litt dum. Trodde det var nok å ligge i underskudd, ca 200-300 kalorier under dagsbehovet. Men leste at ved slanking så burde man ligge 500 kalorier under. Så hvis mitt dagsbehov er 1800 kalorier så bør jeg legge meg på 1300? 

Anonymkode: e8291...118

Du har fin bmi. Hvorfor vil du ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...